اخبار داغ

مدیر شبکه دامپزشکی خلیل‌آباد خبر داد؛

آغاز عملیات واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین در خلیل‌آباد

آغاز عملیات واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین در خلیل‌آباد
مدیر شبکه دامپزشکی خلیل‌آباد از آغاز عملیات واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین در خلیل‌آباد خبر داد و گفت: شبکه دامپزشکی با پایش مراکز جمع آوری شیر توسط مسئولان فنی و آزمایشات دوره ای بخش دولتی بر سلامت این محصول نظارت دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحید احمدی در گفت و گو با خبرنگار یار خراسانی، از شروع طرح واکسیناسیون تب برفکی در دام سنگین خبر داد و گفت: تب برفکی یک بیماری ویروسی به شدت مسری است که گاهی کشنده و از علائم آن می توان به کاهش وزن، کاهش تولید شیر، افزایش دمای بدن و متعاقب آن تاول های دهانی و لنگش اشاره کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی از دامداران خواست ضمن همکاری با اکیپ های دولتی و خصوصی مجری طرح، از جابجایی دام به صورت غیرمجاز پرهیز و همچنین در زمان ورود دام به گله به مدت 2 هفته دام را قرنطینه کنند.

,

مدیر شبکه دامپزشکی خلیل‌آباد در ادامه تصریح کرد: طرح واکسیناسیون به مدت 30 روز کاری از 26 فروردین ماه توسط بخش دولتی و خصوصی به صورت رایگان ادامه خواهد داشت.

,

 

,

صدور مجوز حمل 130 تن شیر خام در شبکه دامپزشکی از ابتدای سال 97

, صدور مجوز حمل 130 تن شیر خام در شبکه دامپزشکی از ابتدای سال 97,

وی از صدور مجوز حمل 130 تن شیر خام در شهرستان خلیل‌آباد از ابتدای سال 97 خبر داد و اذعان کرد: شبکه دامپزشکی با پایش مراکز جمع آوری شیر با انجام نمونه گیری های روزانه توسط مسئولین فنی و آزمایشات دوره ای بخش دولتی بر سلامت این محصول نظارت دارد.

,

احمدی با تأکید بر اینکه شیر تولیدی شهرستان به صورت میانگین روزانه بالای 20 تن می باشد که قسمت اعظم آن در داخل شهرستان مصرف می شود، عنوان کرد: سایر شیر خام تولید شده با اخذ مجوز حمل قرنطینه ای به مقصد کارخانه‌های خارج از شهرستان بارگیری می شود.

,

وی همچنین در ادامه از همشهریان خواست ضمن تأمین شیر مصرفی از مراکز مورد تائید دامپزشکی به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری های قابل انتقال، شیر خام را قبل از مصرف به مدت 20 دقیقه بجوشانید.

,

 

,

نظارت مستمر شبکه دامپزشکی خلیل‌آباد بر تولید و عرضه بیش از 400 هزار کیلوگرم گوشت سفید در ایام نوروز

, نظارت مستمر شبکه دامپزشکی خلیل‌آباد بر تولید و عرضه بیش از 400 هزار کیلوگرم گوشت سفید در ایام نوروز,

مدیر شبکه دامپزشکی خلیل‌آباد در ادامه با اشاره به فعالیت های صورت گرفته توسط دامپزشکی در ایام نوروز، تشریح کرد: به منظور تأمین گوشت سفید ایام نوروز بیش از 400 هزار کیلوگرم گوشت مرغ در مرغداری های شهرستان تولید و به بازار عرضه شده است.

,

وی با بیان اینکه واحدهای مرغداری به صورت مستمر در تمامی مراحل اعم از جوجه ریزی، پرورش و بارگیری از طرف دامپزشکی رصد می شوند، تأکید کرد: نظارت دامپزشکی علاوه بر کشتار مرغ در کشتارگاه های طیور تا لحظه تحویل به مصرف کننده در مراکز عرضه فراورده های خام دامی ادامه دارد.

,

احمدی در پایان با تأکید بر اینکه طی ماه های گذشته با وجود مشاهده آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان هیچ‌گونه رخدادی از این بیماری در شهرستان نداشته ایم خاطرنشان کرد: همشهریان نسبت به مصرف فراورده های خام دامی با برچسب و مهر معتبر دامپزشکی اطمینان خاطر داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه