اخبار داغ

مدیر موسسه اندیشه‌ورزان جوان:

مسائل امروز ما ناشی از راه حل های دیروز ماست

مسائل امروز ما ناشی از راه حل های دیروز ماست
مدیر موسسه اندیشه‌ورزان جوان گفت: سازمان‌ها معمولا در بررسی مشکلات، راحت‌ترین راه‌حل‌ها را انتخاب می‌کنند و این امر به دشوارتر شدن حل مشکلات منجر می‌شود .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، اخیرا یک دوره آموزشی با عنوان «سازمان یادگیرنده» توسط فرمانداری سمنان برای مدیران سازمان‌های مردم‌نهاد تعریف و اجرا شده است. به همین بهانه احمد فخاریان مدرس این دوره آموزشی و مدیر موسسه اندیشه‌ورزان جوان به اختصار به پرسش‌های ما درباره محتوای این دوره آموزشی پاسخ گفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

فخاریان در ابتدا با تأکید بر ضرورت توجه به تفکر سیستمی در سازمان‌ها اظهار کرد: تفکر سیستمی به ما می‌آموزد که چگونه سازمانی را به بهترین شکل و با بهره‌وری و کارایی بالا ایجاد و مدیریت کنیم.

وی با یادآوری سخنان پیتر سنگه از اندیشمندان شهیر در زمینه تفکر سیستمی درباره انواع یادگیری گفت: سنگه در کتاب پنجمین فرمان خود دو نوع یادگیری را تحت عنوان «یادگیری انطباقی» و «یادگیری سازمانی یا یادگیری خلاقانه و مولد در سازمان» را مطرح و تأکید می‌کند که نوع نخست یادگیری برای ادامه حیات یک سازمان ضروری است اما کافی نیست.

مدیر موسسه اندیشه‌ورزان جوان با بیان این که اقبال به بازآفرینی سازمان‌ها ما را از رفتن به سمت یادگیری زاینده ناگزیر می‌کند گفت: توجه به یادگیری سازمانی سبب می‌شود که خلاقیت سازمان بارور و به موجود دیگری تبدیل شود و بر این اساس سازمان می‌تواند راه‌حل‌های نوینی را برای مشکلات ارائه کند.

فخاریان یادگیرنده بودن یا نبودن و حرکت به سمت تفکر سیستمی را یک «انتخاب» برای سازمان‌ها در عصر حاضر عنوان کرد و گفت: تفکر سیستمی به عنوان یک روش کل‌نگرانه برای اندیشیدن به ما این امکان را می‌دهد که روابط داخلی پدیده‌ها را درک کنیم و بدانیم که مسائل امروز ما ناشی از راه‌حل‌های دیروز ماست.

وی افزود: سازمان‌ها معمولا در بررسی مشکلات، راحت‌ترین راه‌حل‌ها را انتخاب می‌کنند و این امر به دشوارتر شدن حل مشکلات منجر می‌شود اما در تفکر سیستمی می‌آموزیم که چگونه مشکلات را به صورت سیستمی حل کنیم.

مدیر موسسه اندیشه‌‌ورزان جوان با اشاره به این که در تفکر سیستمی به مراحل پس از حل یک مشکل و پیامدهای راه‌حل‌ها نیز توجه می‌شود گفت: راه‌حل‌های کنونی عمدتا به حل مشکل در کوتاه‌مدت منجر می‌شوند و مشکلاتی را در بلندمدت برای سازمان‌ها و کشور ایجاد می‌کنند.

فخاریان با اشاره به مفهوم «پس‌خور جبرانی» گفت: نتیجه‌ای که اخذ می‌شود همواره نتیجه قابل پیش‌بینی عمل ما نیست بلکه یک تصمیم ساده ما ممکن است تبعات پیچیده‌ای داشته باشد که کنترل آن از عهده ما خارج شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد برگزاری دوره‌های آموزشی در ارتباط با سازمان‌های یادگیرنده به تدریج به بسط اندیشه تفکر سیستمی و بهبود وضعیت راه‌حل‌یابی برای مشکلات کشور منجر شود.

انتهای پیام/

,

فخاریان در ابتدا با تأکید بر ضرورت توجه به تفکر سیستمی در سازمان‌ها اظهار کرد: تفکر سیستمی به ما می‌آموزد که چگونه سازمانی را به بهترین شکل و با بهره‌وری و کارایی بالا ایجاد و مدیریت کنیم.

وی با یادآوری سخنان پیتر سنگه از اندیشمندان شهیر در زمینه تفکر سیستمی درباره انواع یادگیری گفت: سنگه در کتاب پنجمین فرمان خود دو نوع یادگیری را تحت عنوان «یادگیری انطباقی» و «یادگیری سازمانی یا یادگیری خلاقانه و مولد در سازمان» را مطرح و تأکید می‌کند که نوع نخست یادگیری برای ادامه حیات یک سازمان ضروری است اما کافی نیست.

مدیر موسسه اندیشه‌ورزان جوان با بیان این که اقبال به بازآفرینی سازمان‌ها ما را از رفتن به سمت یادگیری زاینده ناگزیر می‌کند گفت: توجه به یادگیری سازمانی سبب می‌شود که خلاقیت سازمان بارور و به موجود دیگری تبدیل شود و بر این اساس سازمان می‌تواند راه‌حل‌های نوینی را برای مشکلات ارائه کند.

فخاریان یادگیرنده بودن یا نبودن و حرکت به سمت تفکر سیستمی را یک «انتخاب» برای سازمان‌ها در عصر حاضر عنوان کرد و گفت: تفکر سیستمی به عنوان یک روش کل‌نگرانه برای اندیشیدن به ما این امکان را می‌دهد که روابط داخلی پدیده‌ها را درک کنیم و بدانیم که مسائل امروز ما ناشی از راه‌حل‌های دیروز ماست.

وی افزود: سازمان‌ها معمولا در بررسی مشکلات، راحت‌ترین راه‌حل‌ها را انتخاب می‌کنند و این امر به دشوارتر شدن حل مشکلات منجر می‌شود اما در تفکر سیستمی می‌آموزیم که چگونه مشکلات را به صورت سیستمی حل کنیم.

مدیر موسسه اندیشه‌‌ورزان جوان با اشاره به این که در تفکر سیستمی به مراحل پس از حل یک مشکل و پیامدهای راه‌حل‌ها نیز توجه می‌شود گفت: راه‌حل‌های کنونی عمدتا به حل مشکل در کوتاه‌مدت منجر می‌شوند و مشکلاتی را در بلندمدت برای سازمان‌ها و کشور ایجاد می‌کنند.

فخاریان با اشاره به مفهوم «پس‌خور جبرانی» گفت: نتیجه‌ای که اخذ می‌شود همواره نتیجه قابل پیش‌بینی عمل ما نیست بلکه یک تصمیم ساده ما ممکن است تبعات پیچیده‌ای داشته باشد که کنترل آن از عهده ما خارج شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد برگزاری دوره‌های آموزشی در ارتباط با سازمان‌های یادگیرنده به تدریج به بسط اندیشه تفکر سیستمی و بهبود وضعیت راه‌حل‌یابی برای مشکلات کشور منجر شود.

انتهای پیام/

,

فخاریان در ابتدا با تأکید بر ضرورت توجه به تفکر سیستمی در سازمان‌ها اظهار کرد: تفکر سیستمی به ما می‌آموزد که چگونه سازمانی را به بهترین شکل و با بهره‌وری و کارایی بالا ایجاد و مدیریت کنیم.

وی با یادآوری سخنان پیتر سنگه از اندیشمندان شهیر در زمینه تفکر سیستمی درباره انواع یادگیری گفت: سنگه در کتاب پنجمین فرمان خود دو نوع یادگیری را تحت عنوان «یادگیری انطباقی» و «یادگیری سازمانی یا یادگیری خلاقانه و مولد در سازمان» را مطرح و تأکید می‌کند که نوع نخست یادگیری برای ادامه حیات یک سازمان ضروری است اما کافی نیست.

مدیر موسسه اندیشه‌ورزان جوان با بیان این که اقبال به بازآفرینی سازمان‌ها ما را از رفتن به سمت یادگیری زاینده ناگزیر می‌کند گفت: توجه به یادگیری سازمانی سبب می‌شود که خلاقیت سازمان بارور و به موجود دیگری تبدیل شود و بر این اساس سازمان می‌تواند راه‌حل‌های نوینی را برای مشکلات ارائه کند.

فخاریان یادگیرنده بودن یا نبودن و حرکت به سمت تفکر سیستمی را یک «انتخاب» برای سازمان‌ها در عصر حاضر عنوان کرد و گفت: تفکر سیستمی به عنوان یک روش کل‌نگرانه برای اندیشیدن به ما این امکان را می‌دهد که روابط داخلی پدیده‌ها را درک کنیم و بدانیم که مسائل امروز ما ناشی از راه‌حل‌های دیروز ماست.

وی افزود: سازمان‌ها معمولا در بررسی مشکلات، راحت‌ترین راه‌حل‌ها را انتخاب می‌کنند و این امر به دشوارتر شدن حل مشکلات منجر می‌شود اما در تفکر سیستمی می‌آموزیم که چگونه مشکلات را به صورت سیستمی حل کنیم.

مدیر موسسه اندیشه‌‌ورزان جوان با اشاره به این که در تفکر سیستمی به مراحل پس از حل یک مشکل و پیامدهای راه‌حل‌ها نیز توجه می‌شود گفت: راه‌حل‌های کنونی عمدتا به حل مشکل در کوتاه‌مدت منجر می‌شوند و مشکلاتی را در بلندمدت برای سازمان‌ها و کشور ایجاد می‌کنند.

فخاریان با اشاره به مفهوم «پس‌خور جبرانی» گفت: نتیجه‌ای که اخذ می‌شود همواره نتیجه قابل پیش‌بینی عمل ما نیست بلکه یک تصمیم ساده ما ممکن است تبعات پیچیده‌ای داشته باشد که کنترل آن از عهده ما خارج شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد برگزاری دوره‌های آموزشی در ارتباط با سازمان‌های یادگیرنده به تدریج به بسط اندیشه تفکر سیستمی و بهبود وضعیت راه‌حل‌یابی برای مشکلات کشور منجر شود.

انتهای پیام/

,

فخاریان در ابتدا با تأکید بر ضرورت توجه به تفکر سیستمی در سازمان‌ها اظهار کرد: تفکر سیستمی به ما می‌آموزد که چگونه سازمانی را به بهترین شکل و با بهره‌وری و کارایی بالا ایجاد و مدیریت کنیم.

وی با یادآوری سخنان پیتر سنگه از اندیشمندان شهیر در زمینه تفکر سیستمی درباره انواع یادگیری گفت: سنگه در کتاب پنجمین فرمان خود دو نوع یادگیری را تحت عنوان «یادگیری انطباقی» و «یادگیری سازمانی یا یادگیری خلاقانه و مولد در سازمان» را مطرح و تأکید می‌کند که نوع نخست یادگیری برای ادامه حیات یک سازمان ضروری است اما کافی نیست.

مدیر موسسه اندیشه‌ورزان جوان با بیان این که اقبال به بازآفرینی سازمان‌ها ما را از رفتن به سمت یادگیری زاینده ناگزیر می‌کند گفت: توجه به یادگیری سازمانی سبب می‌شود که خلاقیت سازمان بارور و به موجود دیگری تبدیل شود و بر این اساس سازمان می‌تواند راه‌حل‌های نوینی را برای مشکلات ارائه کند.

فخاریان یادگیرنده بودن یا نبودن و حرکت به سمت تفکر سیستمی را یک «انتخاب» برای سازمان‌ها در عصر حاضر عنوان کرد و گفت: تفکر سیستمی به عنوان یک روش کل‌نگرانه برای اندیشیدن به ما این امکان را می‌دهد که روابط داخلی پدیده‌ها را درک کنیم و بدانیم که مسائل امروز ما ناشی از راه‌حل‌های دیروز ماست.

وی افزود: سازمان‌ها معمولا در بررسی مشکلات، راحت‌ترین راه‌حل‌ها را انتخاب می‌کنند و این امر به دشوارتر شدن حل مشکلات منجر می‌شود اما در تفکر سیستمی می‌آموزیم که چگونه مشکلات را به صورت سیستمی حل کنیم.

مدیر موسسه اندیشه‌‌ورزان جوان با اشاره به این که در تفکر سیستمی به مراحل پس از حل یک مشکل و پیامدهای راه‌حل‌ها نیز توجه می‌شود گفت: راه‌حل‌های کنونی عمدتا به حل مشکل در کوتاه‌مدت منجر می‌شوند و مشکلاتی را در بلندمدت برای سازمان‌ها و کشور ایجاد می‌کنند.

فخاریان با اشاره به مفهوم «پس‌خور جبرانی» گفت: نتیجه‌ای که اخذ می‌شود همواره نتیجه قابل پیش‌بینی عمل ما نیست بلکه یک تصمیم ساده ما ممکن است تبعات پیچیده‌ای داشته باشد که کنترل آن از عهده ما خارج شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد برگزاری دوره‌های آموزشی در ارتباط با سازمان‌های یادگیرنده به تدریج به بسط اندیشه تفکر سیستمی و بهبود وضعیت راه‌حل‌یابی برای مشکلات کشور منجر شود.

انتهای پیام/

,

فخاریان در ابتدا با تأکید بر ضرورت توجه به تفکر سیستمی در سازمان‌ها اظهار کرد: تفکر سیستمی به ما می‌آموزد که چگونه سازمانی را به بهترین شکل و با بهره‌وری و کارایی بالا ایجاد و مدیریت کنیم.

وی با یادآوری سخنان پیتر سنگه از اندیشمندان شهیر در زمینه تفکر سیستمی درباره انواع یادگیری گفت: سنگه در کتاب پنجمین فرمان خود دو نوع یادگیری را تحت عنوان «یادگیری انطباقی» و «یادگیری سازمانی یا یادگیری خلاقانه و مولد در سازمان» را مطرح و تأکید می‌کند که نوع نخست یادگیری برای ادامه حیات یک سازمان ضروری است اما کافی نیست.

مدیر موسسه اندیشه‌ورزان جوان با بیان این که اقبال به بازآفرینی سازمان‌ها ما را از رفتن به سمت یادگیری زاینده ناگزیر می‌کند گفت: توجه به یادگیری سازمانی سبب می‌شود که خلاقیت سازمان بارور و به موجود دیگری تبدیل شود و بر این اساس سازمان می‌تواند راه‌حل‌های نوینی را برای مشکلات ارائه کند.

فخاریان یادگیرنده بودن یا نبودن و حرکت به سمت تفکر سیستمی را یک «انتخاب» برای سازمان‌ها در عصر حاضر عنوان کرد و گفت: تفکر سیستمی به عنوان یک روش کل‌نگرانه برای اندیشیدن به ما این امکان را می‌دهد که روابط داخلی پدیده‌ها را درک کنیم و بدانیم که مسائل امروز ما ناشی از راه‌حل‌های دیروز ماست.

وی افزود: سازمان‌ها معمولا در بررسی مشکلات، راحت‌ترین راه‌حل‌ها را انتخاب می‌کنند و این امر به دشوارتر شدن حل مشکلات منجر می‌شود اما در تفکر سیستمی می‌آموزیم که چگونه مشکلات را به صورت سیستمی حل کنیم.

مدیر موسسه اندیشه‌‌ورزان جوان با اشاره به این که در تفکر سیستمی به مراحل پس از حل یک مشکل و پیامدهای راه‌حل‌ها نیز توجه می‌شود گفت: راه‌حل‌های کنونی عمدتا به حل مشکل در کوتاه‌مدت منجر می‌شوند و مشکلاتی را در بلندمدت برای سازمان‌ها و کشور ایجاد می‌کنند.

فخاریان با اشاره به مفهوم «پس‌خور جبرانی» گفت: نتیجه‌ای که اخذ می‌شود همواره نتیجه قابل پیش‌بینی عمل ما نیست بلکه یک تصمیم ساده ما ممکن است تبعات پیچیده‌ای داشته باشد که کنترل آن از عهده ما خارج شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد برگزاری دوره‌های آموزشی در ارتباط با سازمان‌های یادگیرنده به تدریج به بسط اندیشه تفکر سیستمی و بهبود وضعیت راه‌حل‌یابی برای مشکلات کشور منجر شود.

انتهای پیام/

,

فخاریان در ابتدا با تأکید بر ضرورت توجه به تفکر سیستمی در سازمان‌ها اظهار کرد: تفکر سیستمی به ما می‌آموزد که چگونه سازمانی را به بهترین شکل و با بهره‌وری و کارایی بالا ایجاد و مدیریت کنیم.

,

وی با یادآوری سخنان پیتر سنگه از اندیشمندان شهیر در زمینه تفکر سیستمی درباره انواع یادگیری گفت: سنگه در کتاب پنجمین فرمان خود دو نوع یادگیری را تحت عنوان «یادگیری انطباقی» و «یادگیری سازمانی یا یادگیری خلاقانه و مولد در سازمان» را مطرح و تأکید می‌کند که نوع نخست یادگیری برای ادامه حیات یک سازمان ضروری است اما کافی نیست.

,

مدیر موسسه اندیشه‌ورزان جوان با بیان این که اقبال به بازآفرینی سازمان‌ها ما را از رفتن به سمت یادگیری زاینده ناگزیر می‌کند گفت: توجه به یادگیری سازمانی سبب می‌شود که خلاقیت سازمان بارور و به موجود دیگری تبدیل شود و بر این اساس سازمان می‌تواند راه‌حل‌های نوینی را برای مشکلات ارائه کند.

,

فخاریان یادگیرنده بودن یا نبودن و حرکت به سمت تفکر سیستمی را یک «انتخاب» برای سازمان‌ها در عصر حاضر عنوان کرد و گفت: تفکر سیستمی به عنوان یک روش کل‌نگرانه برای اندیشیدن به ما این امکان را می‌دهد که روابط داخلی پدیده‌ها را درک کنیم و بدانیم که مسائل امروز ما ناشی از راه‌حل‌های دیروز ماست.

,

وی افزود: سازمان‌ها معمولا در بررسی مشکلات، راحت‌ترین راه‌حل‌ها را انتخاب می‌کنند و این امر به دشوارتر شدن حل مشکلات منجر می‌شود اما در تفکر سیستمی می‌آموزیم که چگونه مشکلات را به صورت سیستمی حل کنیم.

,

مدیر موسسه اندیشه‌‌ورزان جوان با اشاره به این که در تفکر سیستمی به مراحل پس از حل یک مشکل و پیامدهای راه‌حل‌ها نیز توجه می‌شود گفت: راه‌حل‌های کنونی عمدتا به حل مشکل در کوتاه‌مدت منجر می‌شوند و مشکلاتی را در بلندمدت برای سازمان‌ها و کشور ایجاد می‌کنند.

,

فخاریان با اشاره به مفهوم «پس‌خور جبرانی» گفت: نتیجه‌ای که اخذ می‌شود همواره نتیجه قابل پیش‌بینی عمل ما نیست بلکه یک تصمیم ساده ما ممکن است تبعات پیچیده‌ای داشته باشد که کنترل آن از عهده ما خارج شود.

,

وی در پایان ابراز امیدواری کرد برگزاری دوره‌های آموزشی در ارتباط با سازمان‌های یادگیرنده به تدریج به بسط اندیشه تفکر سیستمی و بهبود وضعیت راه‌حل‌یابی برای مشکلات کشور منجر شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه