اخبار داغ

استاندار گلستان در دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید:

رونق تولید ملی باعث خودکفایی کشور می شود/ ۹۰۴ میلیارد تومان تسهیلات تولیدی اعطا شده است

رونق تولید ملی باعث خودکفایی کشور می شود/ ۹۰۴ میلیارد تومان تسهیلات تولیدی اعطا شده است
استاندار گلستان با تاکید بر اینکه رونق تولید ملی باعث خودکفایی کشور می شود، عنوان کرد: در سال گذشته با همکاری دستگاه های اجرایی و بانک های استان 904 میلیارد تومان تسهیلات به 857 واحد تولیدی اعطا شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کاسب امین؛ "سید مناف هاشمی" در دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، در جمع مدیران اقتصادی گفت: استان گلستان رتبه 22 کشور را در شاخص‌های اقتصادی دارد که با تصویب و اعطا تسهیلات رفع موانع و رونق تولید در پایان سال 96 به رتبه پنجم کشور دست یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاسب امین,

وی با اشاره به اجرای طرح رونق تولید در استان، یادآور شد: در سال 96 به تعداد 230 واحد تولیدی استان بیش از 368 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که از این حیث گلستان به رتبه هفتم رسید.

,

استاندار گلستان با بیان اینکه گلستان تنها استان تولید و صادرکننده ید در کشور است، عنوان کرد: هم اکنون ظرفیت تولید ید در استان 400 تن است که با مجوزهای جدید امیدواریم این میزان تا پایان سال به یک ‌هزار تن برسد.

,

"هاشمی" گفت: این مجوزها باید با رعایت اصول زیست محیطی باشد و کسانی که مجوز دریافت کرده‌اند باید از محیط زیست و آب منطقه‌ای مجوزهای لازم را دریافت کنند و با تایید این نهادها تولید واستخراج ید امکانپذیر خواهد بود.

,

وی گفت: در برنامه ششم توسعه تولید ید در استان گلستان باید به 2هزار تن برسد که امیدواریم به این میزان تولید دست پیدا کنیم.

,

استاندارگلستان با اشاره به افزایش 7 درصدی صادرات نسبت به سال 95 تصریح کرد: برنامه محوری دستگاه های اجرایی باید در دسال 97 توسعه یابد و برنامه ریزی ها با هدف رشد اقتصادی، رونق تولید و افزایش اشتغال مد نظر باشد.

,

"هاشمی" یادآور شد: در حوزه رفع موانع تولید و اعتبارات هم با توجه به اینکه رشد 12 درصدی داشتیم باید با تلاش بیشتر به سمت پیشرفت 50 درصدی برویم.

,

وی افزود: طی سال 96 همچنین از محل اجرای طرح بازسازی و نوسازی صنایع نیز 19 واحد تولیدی استان موفق به اخذ 49 میلیارد تومان تسهیلات شدندکه از این حیث نیز استان رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

,

استاندارگلستان در بخش دیگری از سخنان خود به استقبال گردشگران نوروزی جهت حضور در گلستان اشاره کرد و افزود: 11میلیون نفر گردشگر در ایام نوروز از جاذبه های استان دیدن کردند که این آمار در مقایسه با سال گذشته 84درصد رشد داشته است.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: حضور گردشگران در گلستان نسبت به سال گذشته ۸۴ درصد رشد داشته و در عین حال با اقامت بیش از یک و نیم میلیون مسافر همراه بوده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه