اخبار داغ

سرپرست جهادکشاورزی باشت:

بیش از 10 میلیارد ریال به مزارع شهرستان باشت خسارت وارد شد/محصولاتی که به آب کمتری نیازد دارد جایگزین کشت برنج خواهد شد

بیش از 10 میلیارد ریال به مزارع شهرستان باشت خسارت وارد شد/محصولاتی که به آب کمتری نیازد دارد جایگزین کشت برنج خواهد شد
سرپرست جهادکشاورزی باشت از خسارات ۱۰میلیارد و 200 میلیون ریالی به مزارع کشاورزی شهرستان براثر بارش باران و طوفان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به  نفل از  باشت نیوز؛سرپرست جهادکشاورزی باشت از خسارات ۱۰میلیارد ریالی به مزارع کشاورزی شهرستان براثر بارش باران و طوفان خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  باشت نیوز؛,

 

,

جواد شمشیری در جمع خبرنگاران با اشاره به بارندگی چند روز اخیر در شهرستان باشت اظهار کرد: بارش باران و باد در چند روز  گذشته باعث شد که به اراضی کشاورزی این منطقه خسارت وارد شودبه طوری که به 670 هکتار از اراضی کشاورزی باشت از جمله 500 هکتار از مزارع گندم و جوخسارت وارد شده است.

,

 

,

وی  با بیان اینکه با بارش شدید باران و وزش باد چند روز گذشته در شهرستان باشت مبلغ  10 میلیارد و 200 میلیون ریال به مزارع شهرستان باشت خسارت وارد شده، عنوان کرد: از این مبلغ خسارت به مزارع گندم و جو این شهرستان  به مبلغ یک میلیارد و 950 میلیون ریال  بوده است.
 

,
,

شمشیری در ادامه به مزارع کلزا و صیفی‌جات اشاره و تصریح کرد: در مزارع شهرستان باشت 150 هکتار  کلزا کشت می‌شود که بر اثر بارندگی روزهای گذشته این مزارع مبلغ 8 میلیارد و 250میلیون ریال و همچنین به  20 هکتار از مزارع صیفی‌جات خسارت وارد شده است.

,

 

,

سرپرست جهاد کشاورزی باشت  در ادامه با اشاره به ایستگاه‌های پمپاژ آب و دام و طیور این شهرستان گفت: خوشبختانه در بخش آب و خاک و پمپاژها و همچنین دام و طیور خسارتی وارد نشده است.

,

 

,

شمشیری افزود: کشت محصولات مانند ماش، دانه‌های روغنی ، حبوبات و محصولاتی که به آب کمتری نیازد دارد جایگزین کشت برنج در مزارع این شهرستان خواهد شد.

,

 

,

وی با اشاره به ممنوع شدن کشت برنج در شهرستان باشت تصریح کرد: با توجه خشکسالی‌های اخیر و کاهش بارندگی در فصل زراعی کشت محصولاتی مانند برنج که آب زیادی  نیاز دارند در این شهرستان ممنوع شده است.

,

 

,

شهرستان باشت دارای 21 هزار و 500 هکتار مزارع دیم و آبی و باغات می باشدکه از این میزان 10 هزار هکتار گندم و جو و 500 هکتار کلزا و 1300 هکتار جو هستند.

,

 

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه