اخبار داغ

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری:

پردیس پارک علم و فناوری در چهارمحال و بختیاری ساخته می‌شود

پردیس پارک علم و فناوری در چهارمحال و بختیاری ساخته می‌شود
رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: با حمایت‌های استاندار توانستیم زمین ۴/۵ هکتاری برای ساخت پردیس پارک علم و فناوری از راه و شهرسازی دریافت کنیم که مطالعات ساخت این پردیس انجام شده و با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اوایل اردیبهشت به مناقصه گذاشته خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پارک‌های علم و فناوری مراکز تخصصی هستند که وظایف ذاتی‌شان این است که ایده‌ها و را از افراد مبتکر و خلاق جامعه اخذ کرده و در یک اکوسیستم قرار داده تا این ایده وارد چرخه تولید شود و به تولید ثروت منجر شود.

وی با بیان اینکه تاریخچه ایجاد پارک‌های علم و فناوری در دنیا به سال ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰ باز می‌گردد افزود: در ایران پارک‌ها طی یک دهه اخیر و با توجه به تجارب دنیا شکل گرفته و یک اکوسیستم ایده‌پردازی تا تولید روی کار آمد.

پیرعلی خاطرنشان کرد: در کشور مجموعا ۳۸ پارک علم و فناوری فعال است و مراکز رشد زیرمجموعه پارک‌ها هستند.

وی با اشاره به روند رسیدگی به ایده‌ها در پارک‌های علم و فناوری بیان داشت: پذیرش ایده‌ها از طریق کاربرگ‌ها صورت گرفته، مشاوره در این زمینه انجام می‌شود، سپس ایده‌ها داوری شده و بعد از پذیرش تسهیلات از طریق قرض‌الحسنه ارائه شده و آموزش‌های لازم برای راه‌اندازی شرکت دانش‌بنیان ارائه می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری به حمایت صفر تا صدی از ایده‌پردازان در پارک علم و فناوری اشاره و تاکید کرد: در پارک علم و فناوری فضای مطلوبی در اختیار صاحبان ایده قرار می‌گیرد و فضای مفرحی است که به فراخور نیاز مخاطب امکانات لازم را ارائه می‌دهد.

پیرعلی یادآور شد: با روی کار آمدن پارک‌ها، دانشگاه‌ها از حالت تئوری محض خارج شده و به سمت تبدیل ایده به عمل پیش‌ می‌روند، یکی از ضرورت‌های ایجاد پارک علم و فناوری نیاز جامعه و بیکاری فارغ‌التحصیلان بود.

وی با بیان اینکه در چهارمحال و بختیاری ۱۲۷ هسته، واحد و شرکت پارکی وجود دارد افزود: از این تعداد ۶۵ شرکت فناور و دانش‌بنیان فروش محصول دارند، همچنین تعداد دانش فنی تولید شده ۲۲۰ است که از این تعداد ۷۰ دانش فنی تجاری‌سازی شده و به فروش رسیده است.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری از صادرات محصولات دانش‌بنیان به مبلغ ۱۷۴ هزار و ۳۵۰ دلار در سال ۹۶ خبر داد و گفت: گردش مالی شرکت‌های مستقر در پارک ۷۳۰ میلیارد ریال است.

وی تسهیلات اعطایی را به صورت قرض‌الحسنه دانست و یادآور شد: تاکنون ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان اعطا شده است.

پیرعلی فضای شرکت‌های دانش‌بنیان را ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع عنوان و اضافه کرد: خدمات ما در پارک‌های علم و فناوری بیشتر به صورت ارزش افزوده است و این بدان معناست که با یک فضای کارگاهی کوچک ارزش افزوده بالایی داریم.

وی با اشاره به اشتغال‌زایی برای ۷۲۵ نفر در کل دوره فعالیت پارک علم و فناوری تاکید کرد: بیشتر اعضای پارک فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری بوده و نیروهای فعال در شرکت‌ها از دو نفر به بالا هستند، همچنین یکی از شرکت‌های این استان جزء ۱۰ شرکت برتر دانش‌بنیان در کشور قرار گرفته است.

پیرعلی برگزاری استارت آپ‌ها و معرفی پارک به دانشجویان، فرهنگ‌سازی در اجتماع و معرفی پارک‌ها به خانواده‌ها و دانش‌آموزان و تجاری‌سازی و ارتباط با صنعت، کمک به فروش محصولات و معرفی محصولات دانش‌بنیان به صاحبان صنایع و ادارات دولتی را ازجمله مهم‌ترین وظایف پارک علم و فناوری برشمرد و افزود: سال گذشته پارک علم و فناوری موفق به عقد ۱۹ قرارداد به مبلغ یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان شد، که در حوزه کنتر هوشمند، پرتال‌های خورشیدی و... هستند.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ساختمان پارک علم و فناوری استیجاری است ادامه داد: درحال حاضر با حمایت‌های استاندار توانستیم زمین ۴/۵ هکتاری برای ساخت پردیس پارک علم و فناوری از راه و شهرسازی دریافت کنیم که مطالعات ساخت این پردیس انجام شده و با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اوایل اردیبهشت به مناقصه گذاشته خواهد شد.

پیرعلی از اخذ مجوز صندوق پژوهش و فناوری خبر داد و افزود: ۳ میلیارد تومان از سرمایه این صندوق آورده بخش خصوصی و دولتی استان و ۳ میلیارد دیگر از صندوق نواوری و شکوفایی کشور دریافت خواهد شد و این درحالی است که در کل کشور فقط ۵۰ درصد استان‌ها این صندوق را دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه