اخبار داغ

اندر احوال دلواپسی های فوتبالیست ها؛

جوانان رودانی پشت درهای ورزشگاه مانده اند/ «چمران» در انتظار تحقق وعده ها

جوانان رودانی پشت درهای ورزشگاه مانده اند/ «چمران» در انتظار تحقق وعده ها
رودان با دارا بودن بیش از 30 تیم، مدرسه فوتبال و 900 ورزشکار، یکی از فعالترین شهرستان های استان در حوزه ورزشی است اما با در عین حال از دارا بودن حداقل امکانات ورزشی نیز محروم است؛ یک سال از تعطیلی ورزشگاه شهید چمران این شهر به بهانه تعویض چمن آن می گذرد و جوانان رودانی مجبور به بازی در شوره زارها شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ از شهرستان رودان می توان به عنوان قطب فوتبال استان یاد کرد، وجود بیش از 30 تیم، مدرسه فوتبال و 900 ورزشکار در این ورزش دلیلی محکم بر بازیکن ساز بودن این خطه است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

استعدادهایی که با وجود محرومیت و نبود امکانات ابتدایی توانسته اند توانایی خود را به خوبی به رخ همگان بکشند. با این همه، شهرستان رودان از داشتن امکانات و استانداردها بی بهره بوده و مسئولان نیز تلاشی برای بهبود این شرایط ندارند و می توان گفت مردمان محجوب این منطقه را از یاد برده اند.

,

حسن دوراندیش، یکی از ورزش دوستان رودانی در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به زمین ورزشی های این شهرستان، اظهار کرد: شهرستان رودان دارای دو زمین ورزشی است که یکی از آن ها ورزشگاه شهید چمران و دیگری زمین چمن واقع در روستای بیکاه است.

, هرمز,

این شهروند با تاکید بر وضع ورزشگاه شهید چمران، تصریح کرد: با کاهش کیفیت چمن این ورزشگاه تصمیم به تعویض آن گرفتند و اکنون یک سال است که زمین آن در دست تعمیر است.

,

دوراندیش در ادامه افزود: با وجود اینکه قرار بود کار چمن ورزشگاه تا پیش از مسابقات این فصل به اتمام برسد اما هنوز از تحقق وعده ها خبری نیست و مسابقات لیگ استان در زمین چمن مصنوعی بیکاه برگزار می شود و این در حالی است که چمن این ورزشگاه خود نیز نیازمند ترمیم است.

,

وی با اشاره به تغییر کاربری استادیون شهید چمران، عنوان کرد: سالن این ورزشگاه در حال فعالیت است و کیفیت خوبی دارد اما پس از گذشت زمان طولانی از تعطیلی زمین چمن، محوطه ورزشگاه به محل برگزاری نمایشگاه های فصلی و عرضه کالا تبدیل شده است.

,

این شهروند  با تاکید بر برگزاری جام شهید صیادی در شرایط نامناسب، بیان کرد: در روستای کهنشوییه جامی به نام شهید والا مقام، شهید صیادی در 34 سال گذشته برگذار می شود که با توجه به سابقه طولانی این مسابقات، در وضعیتی اسفناک برگزار می شود به گونه ای که این مسابقات در زمین های خاکی و شوره زارهای این روستا انجام می شود.

,

, ,

دوراندیش خاطرنشان کرد: سهم این جام از امکانات تنها توپ مسابقات است و حتی رختکنی برای تعویض لباس بازیکنان وجود ندارد.

,

زمین های خاکی و دلسردی جوانان

, زمین های خاکی و دلسردی جوانان, زمین های خاکی و دلسردی جوانان,

اسحاق دوراندیش، پیشکسوت فوتبال رودان در گفتگو با خبرنگار هرمز، اظهار کرد: از شهرستان رودان 30 تیم در دسته یک و دو استان در حال فعالیت هستند و حضور این تیم ها امکانات حداقلی را برای فوتبال شهرستان می طلبد.

, هرمز,

این پیشکسوت در ادامه گفت: ورزش رودان استعدادهای شایسته ای چون روشنگر و کریمی را به فوتبال ایران معرفی کرده است اما با این حال زمین ورزشی در نظر گرفته شده برای آن نیز پاسخگوی نیاز جامعه ورزشی آن نیست؛ نبود امکانات لازم دو فصل فعالیت استقلال کهن را متوقف کرده است.

,

دوراندیش با تاکید بر امکانات ورزشی سایر شهرها، تصریح کرد: ما حسرت امکانات و ورزشگاه شهرهایی را داریم که نصف رودان هم تیم فوتبال ندارند، بازی در این زمین های خاکی جوانان ما را از آینده مایوس کرده و باعث دلسردی آنان از فوتبال شده است؛ مسئولان دلسوز استعدادهایی که در حال هدر رفتن است، نیستند.

,

وی با اشاره به اینکه پیگیر ورزشگاه شهید چمران بوده اند، خاطرنشان کرد: قریب به یک سال است که منتظر آماده شدن ورزشگاه هستیم و هربار که از زمان پایان کار جویا شده ایم، پیمانکار را بهانه کرده اند.

,

خاک نامناسب علت تعویق کاشت چمن ورزشگاه

, خاک نامناسب علت تعویق کاشت چمن ورزشگاه, خاک نامناسب علت تعویق کاشت چمن ورزشگاه,

مظفر خادمی نسب، معاون ورزشی سازمان ورزش و جوانان در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به اینکه استادیوم شهید چمران محل برگزاری مسابقات لیگ بود، اظهار کرد: با توجه به اینکه چمن ورزشگاه دیگر کیفیت گذشته را نداشت و محل برگزاری مسابقات لیگ استان است، با مشورت با فرمانداری در آذرماه سال گذشته تصمیم به تعویض چمن آن گرفتیم.

, هرمز,

, ,

معاون ورزشی سازمان ورزش و جوانان با تاکید بر روند پیشرفت ورزشگاه، تصریح کرد: در همان ماه با عوامل اجرایی طرح قرارداد بسته شد، اکنون کار لوله کشی کل زمین به پایان رسیده است و بذر و کود لازم نیز خریداری شده است.

,

خادمی نسب با بیان مناسب نبودن خاک اطراف استادیوم برای چمن، گفت: خاک این مکان برای کاشت چمن مناسب نیست و برای حل این مشکل خاک ده منطقه مختلف را نمونه برداری و آزمایش کرده ایم اما هنوز به نتیجه دلخواه نرسیده ایم و در حال آزمایش خاک چهار نقطه دیگر هستیم.

,

وی در ادامه افزود: به محض یافتن خاک مناسب، چمن ورزشگاه کاشته می شود اما با توجه به اینکه برای نتیجه دادن چمن باید چندین بار رشد کند و کوتاه شود، تا پایان زمان غربالگری استفاده از ورزشگاه ممکن نیست؛ تمام سعیمان را برای آماده کردن ورزشگاه تا فصل آینده به کار خواهیم بست.

,

معاون ورزشی سازمان ورزش و جوانان با اشاره به اقداماتی که برای بهبود ورزش رودان صورت گرفته، خاطرنشان کرد: به درخواست هایی که به سازمان ورزش و جوانان رسیده است، رسیدگی شده است که برای مثال می توان به هزینه 100 میلیونی جهت روشنایی زمین چمن بیکاه اشاره کرد؛ در خصوص ترمیم چمن این ورزشگاه درخواستی نشده است؛ همچنین در صورت فراهم بودن شرایط در همه روستاهایی که درخواستشان ثبت شده زمین ورزشی تاسیس می شود.

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه