اخبار داغ

«زن ماندگی» به تصویر کشیده شد

«زن ماندگی» به تصویر کشیده شد
زنان آسیب‌دیده در مناطق محروم دچار چالش‌ها و موانع فراوانی برای ادامه زندگی مطلوب هستند که در این راستا نمایشگاه عکس زن ماندگی به تصویر کشیده شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عاطفه آرانی فارغ‌التحصیل رشته عکاسی و برپاکننده نمایشگاه عکس زنان محروم کشور در گفت‌وگو با خبرنگار زنان خبر گفت: زنان محروم کشور دارای مشکلات زیادی هستند که باید رفع آن دغدغه مسئولین و دست‌اندرکاران باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان خبر, زنان خبر,

وی افزود: با دعوت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سرپرستی حیدر رضایی به مناطق محروم ایران سفر کردم و از کیفیت و شرایط زندگی زنان و دختران در این حوزه‌ها بخصوص زنان آسیب‌دیده و در معرض آسیب عکس‌های مستند گرفتم.

,

آرانی سیستان و بلوچستان را یکی از مناطق دارای محرومیت زیاد دانست و ادامه داد: سیستان و بلوچستان فضای محرومیت بسیار زیادی دارد و در آنجا برخی از زنان با مشکلات دست‌وپنجه نرم می‌کنند، یک هفته با یک خانم زندگی کردم و در این مدت مشکلات او از قاب دوربین به تصویر کشیده شد.

,

وی با اشاره به عکاسی در استان گلستان بیان کرد: استان گلستان نیز یکی دیگر از تجربه‌های عکاسی برای بنده بود؛ در این استان هم یک هفته با دختری نوجوان زندگی کردم تا بتوانم عکس‌های خوبی تهیه کنم.

,

برپاکننده نمایشگاه عکس زنان محروم کشور در مورد نام نمایشگاه عکاسی اذعان داشت: «زن ماندگی» نام نمایشگاهی است که وضعیت زنان مناطق محروم با مشکلات فراوان را به تصویر می‌کشد، چون نمی‌خواستم کلمه درماندگی و بار منفی آن به‌کاربرده شود ترجیح دادم با نوآوری این اسم را برای نمایشگاه انتخاب کنم.

,

آرانی مشکلات برخی از زنان تهران را یادکرد و گفت: برخی از زنان در تهران دچار مشکلات و چالش‌های فراوان هستند که اعتیاد، کارتن‌خوابی، بی‌پناهی، دختران و زنان فراری، عدم آگاهی، بانوان دست‌فروش، زنان بی‌خانمان و... متأسفانه در این شهر وجود دارد.

,

وی اظهار کرد: زنان بی‌خانمان دیده نمی‌شوند ولی هستند و وجود دارند، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که دارم به تصویر کشیدن مشکلات زنان بی‌خانمان است که در این راستا به حمایت‌کننده و اسپانسر وجود دارد.

,

برپاکننده نمایشگاه عکس زنان محروم کشور با تأکید بر تقویت خودباوری در زنان افزود: در تهران مشاوران، کتابخانه‌های خوب و فضای مناسب برای رهایی از برخی مشکلات بانوان وجود دارد، ولی در مناطق محروم فضایی برای پیشرفت بانوان نیست و حتی از کتابخانه‌های خوب و باکیفیت محروم هستند.

,

آرانی در ادامه گفت: عکس‌های نمایشگاه برای حمایت از زنان آسیب‌دیده در راستای توانمندسازی آنان در مناطق محروم به فروش می‌رسد، خیرین می‌توانند در این کار نیک سهیم باشند.

,

این نمایشگاه عکس از ۲۳ فروردین‌ماه الی ۱۵ اردیبهشت‌ماه به‌صورت رایگان برای بازدید عموم از ساعت ۱۱ الی ۲۲ در گالری تئاتر مستقل تهران آزاد است که علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی چهارراه ولیعصر، خیابان رازی، نبش کوچه زند وکیل، پلاک ۵۰ برای بازدید مراجعه نمایند.

,


 

,
,

انتهای متن/*

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه