اخبار داغ

توافق سئول و پیونگ یانگ برای پخش زنده نشست رهبران ۲ کشور

توافق سئول و پیونگ یانگ برای پخش زنده نشست رهبران ۲ کشور
دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی از توافق سئول و پیونگ یانگ برای پخش زنده بخش‌هایی از نشست هفته آینده مقام‌های ارشد دو کشور خبر داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، خبرگزاری یونهاپ امروز چهارشنبه به نقل از دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرده است که کره شمالی و کره جنوبی به توافق رسیده اند تا بخش هایی از نشست دو کره طی هفته آینده را به صورت مستقیم پخش کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رویترز,

این توافق در نشست گروه کاری دو طرف حاصل شده است که در حال آماده کردن مقدمات لازم برای دیدار رهبران دو کره هستند. در این نشست جزئیات مربوط به مسائل امنیتی و پوشش رسانه ای مورد مذاکره قرار گرفته است.

,

کره شمالی و کره جنوبی در حال آماده کردن مقدمات لازم برای دیدار رهبران دو کشور در روز 27 آوریل یعنی 9 روز دیگر هستند. دو کشور پس از جنگ 1950-1953 کره همچنان از نظر فنی در وضعیت جنگی به سر می برند چرا که هیچ گونه توافق صلحی را امضا نکرده اند.

,

یک مقام ارشد دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی پیش از این تاکید کرد: ما در حال بررسی احتمال تغییر وضعیت نظامی شبه جزیره کره به یک رژیم صلح هستیم. می خواهیم مذاکرات بین رهبران دو کشور شامل پایان یافتن اقدامات خصمانه بین شمال و جنوب شود.

,

منبع:تسنیم

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه