اخبار داغ

انستیتوی سوئیسی: هیچ مدرکی دال بر حملات شیمیایی در دوما وجود ندارد

انستیتوی سوئیسی: هیچ مدرکی دال بر حملات شیمیایی در دوما وجود ندارد
یک انستیتو تحقیقات سوئیسی با استناد به تحقیقات یک فرستنده تلویزیونی آمریکایی اعلام کرد هیچ گونه شواهدی دال بر حملات شیمیایی دولت سوریه در دوما وجود نداشته و از این رو حمله موشکی به این کشور غیر قانونی بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از روزنامه اتریشی "دی پرسه"، یک موسسه تحقیقاتی سوئیسی با استناد به گزارش یک ایستگاه تلویزیونی آمریکایی که در منطقه تحقیقات و پرسش و پاسخ هایی را انجام داده است در مطلبی نوشت که هیچ گونه شواهد و مدارکی برای استقاده از تسلیحات شیمیایی در دومای سوریه وجود نداشته و بنابراین حمله موشکی آمریکا، فرانسه و انگلیس به مواضع این کشور غیر قانونی بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "دی پرسه",

این انستیتو موسوم به موسسه "بازرگانی و اقتصاد بازل" روز گذشته این انتقاد را وارد کرده است که هیچ مدرکی برای یک عملیات تسلیحات شیمیایی  ارتش سوریه علیه غیر نظامیان در دوما وجود ندارد. این انستیتو تحقیقاتی سوئیسی این انتقاد خود را همچنین با استناد به یک تحقیق ایستگاه تلویزیونی آمریکایی موسوم به OANN که از ساکنان و پزشکان در منطقه سوال و جواب کرده اعلام کرده است. این گزارش تلویزیونی نشان می دهد که هیچ گونه شواهدی برای چنین حمله ای وجود ندارد.

,

در بیانیه این موسسه تحقیقاتی سوئیسی آمده است که  از این رو حملات آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه غیر قانونی بوده و به مکانیسم های امنیتی و تحقیقاتی سازمان ملل آسیب می رساند.

,

این موسسه سوئیسی همچنین اعلام کرد برای دستیابی به صلح در سوریه باید همه اقدامات نظامی خارج از چارچوب سازمان ملل متوقف شود.

,

آمریکا، انگلیس و فرانسه روز شنبه حملات موشکی گسترده‌ای به تاسیسات دولتی سوریه که به ادعای آنها برای تولید تسلیحات شیمیایی از آنها استفاده شده را انجام دادند. طی حدود دو ساعت در ساعات اولیه بامداد صبح شنبه، بیش از 100 موشک به سمت خاک سوریه شلیک شد که بخش اعظم آنها توسط سامانه پدافند ضدهوایی سوریه، دفع شدند.

, آمریکا، انگلیس و فرانسه روز شنبه حملات موشکی گسترده‌ای به تاسیسات دولتی سوریه که به ادعای آنها برای تولید تسلیحات شیمیایی از آنها استفاده شده را انجام دادند. طی حدود دو ساعت در ساعات اولیه بامداد صبح شنبه، بیش از 100 موشک به سمت خاک سوریه شلیک شد که بخش اعظم آنها توسط سامانه پدافند ضدهوایی سوریه، دفع شدند., آمریکا، انگلیس و فرانسه روز شنبه حملات موشکی گسترده‌ای به تاسیسات دولتی سوریه که به ادعای آنها برای تولید تسلیحات شیمیایی از آنها استفاده شده را انجام دادند. طی حدود دو ساعت در ساعات اولیه بامداد صبح شنبه، بیش از 100 موشک به سمت خاک سوریه شلیک شد که بخش اعظم آنها توسط سامانه پدافند ضدهوایی سوریه، دفع شدند., آمریکا، انگلیس و فرانسه روز شنبه حملات موشکی گسترده‌ای به تاسیسات دولتی سوریه که به ادعای آنها برای تولید تسلیحات شیمیایی از آنها استفاده شده را انجام دادند. طی حدود دو ساعت در ساعات اولیه بامداد صبح شنبه، بیش از 100 موشک به سمت خاک سوریه شلیک شد که بخش اعظم آنها توسط سامانه پدافند ضدهوایی سوریه، دفع شدند.,

بعد از این حمله موشکی بحث های زیادی درباره قانونی و یا عدم قانونی بودن این حمله موشکی و نقش غرب در سوریه شکل گرفت. به اذعان بسیاری کارشناسان و تحلیلگران این حمله موشکی بر پایه توجیهات بی دلیل و مدرک و غیر قانونی بوده است.

, بعد از این حمله موشکی بحث های زیادی درباره قانونی و یا عدم قانونی بودن این حمله موشکی و نقش غرب در سوریه شکل گرفت. به اذعان بسیاری کارشناسان و تحلیلگران این حمله موشکی بر پایه توجیهات بی دلیل و مدرک و غیر قانونی بوده است., بعد از این حمله موشکی بحث های زیادی درباره قانونی و یا عدم قانونی بودن این حمله موشکی و نقش غرب در سوریه شکل گرفت. به اذعان بسیاری کارشناسان و تحلیلگران این حمله موشکی بر پایه توجیهات بی دلیل و مدرک و غیر قانونی بوده است.,

منبع:تسنیم

, منبع:تسنیم, منبع:تسنیم]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه