اخبار داغ

پلان (ب) آمریکا و پیشروی رو به سوی جنوب سوریه؛

تلاش برای انتقال منابع انرژی سوریه به مدیترانه از خاک اردن و اسرائیل!

تلاش برای انتقال منابع انرژی سوریه به مدیترانه از خاک اردن و اسرائیل!
به دنبال نقش برآب شدن طرح آمریکایی-صهیونیستی کریدور تروریستی برای انتقال انرژی از شمال سوریه، آمریکایی‌‌‌ها قصد دارند تا این طرح را با حرکت به سوی جنوب و از خاک اردن و رژیم صهیونیستی عملیاتی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج،مرتضی جعفرپور مقدم: گروه تروریستی "پ.ی.د" که با ورود ترکیه به غرب فرات و رسیدن نیروهای مقاوت به ساحل غربی فرات خود را در بن بست شرق فرات در شرایط آچمز احساس کرده بود، با دستور اربابان غربی خود و برای اجرایی کردن پلان (ب) آمریکایی-صهیونیستی به سمت جنوب سوریه در امتداد رو فرات پیشروی کرده و مناطق نفت خیز سوریه را با حمایت نیروی هوایی آمریکا به اشغال خود درآورده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

این طرح در نظر دارد تا با کنترل "بو کمال" در جنوب سوریه و حرکت در امتداد مرز عراق و سوریه خود را به مرزهای مشترک با اردن برساند.

,

, ,

پیشروی‌‌های صورت گرفته رو به سمت جنوب بیانگر این نکته است که علی رغم منتفی شدن رویای صهیونیست‌‌ها برای ایجاد کریدور تروریستی از شمال عراق و سوریه تا ساحل شرقی مدیترانه و تامین انرژی مورد نیاز اسرائیل و همچنین ایجاد میدان عملیاتی گسترده برای صهیونیست‌ها، هنوز طرح‌‌های جایگزین دیگری برای این پروژه در دست اجرا می‌‌باشند که در صورت تعلل نیروهای مقاومت و دولت‌‌های منطقه یک‌بار دیگر منطقه را با بحران‌های عدیده‌ای مواجه خواهد کرد.

,

با انتقال نفت و گاز سوریه و شمال عراق، به خلیج عقبه، امکان بارگیری در سه شهر بندری "ائیلات" در اسرائیل، تبعا در مصر و نیز عقبه در اردن وجود خواهد داشت. اجرای این پروژه گستره نفوذ اقتصادی رژیم صهیونیسی را افزایش داده و موجب خواهد شد پروژه "سعود نئوم" عربستان، نفت و گاز سوریه و شمال عراق را زیر چتر خود قرار دهد.

,

برای اجرای این طرح پایگاه‌های نظامی رکبان در اردن و تنف در سوریه، نقش مهمی در پیشروی نیروهای ائتلاف بازی خواهند کرد. نکته جالب توجه اینکه تحولات اخیر صورت گرفته در سوریه همزمان با همگرایی آمریکا، اسرائیل، عربستان و امارات در منطقه صورت می پذیرد.

,

, ,

 آمریکا، اسرائیل، عربستان و امارات با هماهنگی کامل در منطقه حرکت کرده و در نشست‌های اخیر خود بیش از پیش بر موضوع سوریه و عراق متمرکز شده‌اند. مهمترین برنامه مورد نظر این ائلاف نیز انتقال نفت و گاز شمال عراق و سوریه از مسیر اردن و رژیم صهیونیستی به دریای مدیترانه است.

,

با توجه به اینکه تنها مسیر انتقال انرژی از این مناطق قبلا ایران و ترکیه بوده‌اند و هم اکنون نیز بخش قابل توجهی از نفت شمال عراق از طریق ایران و ترکیه به فروش می‌رسد، مجریان این پروژه از این پس ایران و ترکیه را در زمین سوریه بیش از پیش تحت فشار قرار خواهند داد. با اجرایی شدن این طرح هر دو کشور ایران و ترکیه اهمیت خود را به عنوان مسیر ترانزیت انرژی از دست خواهند داد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه