اخبار داغ

گزارش دانا از گزینه‌های شهرداری تهران

8 ماه بلاتکلیفی برای شهر 8 میلیونی/ بحران شهردار هم به بحران‌های تهران اضافه شد

8 ماه بلاتکلیفی برای شهر 8 میلیونی/ بحران شهردار هم به بحران‌های تهران اضافه شد
مدیریت تهران به عنوان یک کلان شهر نیازمند تجربه و توانمندی بسیاری است؛ در 8 ماه گذشته بحران های زیادی نظیر سیل، برف، زلزله، آلودگی هوا و ... در تهران وجود داشته که هیچ کدام از آن ها آنگونه که باید مدیریت نشدند از همین رو انتظار می رود این بار اعضای شورای شهر سیاسی کاری را کنار گذاشته و مدیری را انتخاب کنند که فارغ از جناح بندی و سیاسی کاری بتواند مشکلات تهران را برطرف کند.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همزمان با پذیرفته شدن استعفای نجفی در شورای شهر تصمیمات برای انتخاب یک شهردار جدید برای تهران بسیار پیچیده شد؛ اصلاح طلبان و اعتدالی ها تلاش کردند نجفی را بر کرسی شهرداری نگهدارند اما با گذشت 8 ماه از تغییر شهردار تهران، به خاطر مشکلات جسمی نجفی نتوانسته است آنچنان که باید مشکلات شهری برطرف نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بعد از استعفای نجفی برای چندمین بار، گزینه‌های زیادی برای شهرداری تهران مطرح شده است؛ اما به نظر می‌رسد به خاطر اختلافات میان اصلاح طلبان و حزب اعتدال و توسعه شرایط برای اجماع روی یک گزینه فراهم نیست.

,

, ,

محسن هاشمی گزینه اول و آخر برای شهرداری

, محسن هاشمی گزینه اول و آخر برای شهرداری, محسن هاشمی گزینه اول و آخر برای شهرداری,

محسن هاشمی بهرمانی (زادهٔ ۲ آبان ۱۳۴۰ در قم) معروف به محسن هاشمی رفسنجانی پسر بزرگ اکبر هاشمی رفسنجانی و رئیس شورای شهر تهران است.

,

او ۱۳ سال ریاست هیئت‌مدیره و مدیرعاملی شرکت متروی تهران را بر عهده داشته‌است. وی در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران به عنوان نفر اول لیست امید از طرف اصلاح‌طلبان معرفی شد و با ۱٬۷۵۶٬۰۸۶ رای به عنوان نفر اول پیروز انتخابات شد. او در چهارمین دورهٔ شورای اسلامی شهر تهران، گزینهٔ اصلی اصلاح‌طلبان برای شهرداری تهران بود، که در نهایت قالیباف رأی آورد.

,

انتظار می رفت قبل از نجفی محسن هاشمی به سمت شهرداری تهران برسد اما در شرایطی سخت نام محسن هاشمی در لیست کاندیداهای شهرداری دیده نمی شد؛ علت آن هم وجود میثاق نامه اصلاح طلبان در شورای شهر بود چرا که با خروج هر یک از آنها، مهدی چمران به عنوان نفر بعدی لیست اصلاح طلبان وارد شورای شهر می شد.

,

به نظر می رسد پایبندی به میثاق‌نامه زمان انتخابات بهانه ای است برای شهردار نشدن محسن هاشمی چرا که حتی با ورود یک اصول گرا به شورای شهر، تغییر آنچنانی در ترکیب شورای شهر به وجود نمی آید و آرای آنها به هم نمی خورد.

,

با گذشت یک سال از انتخاب شورای شهر پنجم تهران انتظار می رود فضای سیاسی کمتری بر این شورا حاکم باشد چرا که در هر حال به نظر می رسد محسن هاشمی بهترین گزینه برای مدیریت شهرداری تهران است؛ اگر شورای شهر تنها برای یک میثاق نامه بخواهد محسن هاشمی را کنار بگذارد نتیجه سیاسی کاری های این شورا در نهایت متوجه خود آنها می شود. چرا که 8 ماه گذشته است اما شهرداری تهران به سر و سامان نرسیده است.

,

, ,

عباس تقی زاده خامس؛ خیز شهردار مشهد برای شهرداری تهران

, عباس تقی زاده خامس؛ خیز شهردار مشهد برای شهرداری تهران, عباس تقی زاده خامس؛ خیز شهردار مشهد برای شهرداری تهران,

تقی زاده خامس این روز ها شهردار مشهد است که هنوز زمان تکیه زدن وی بر کرسی شهرداری مشهد به یک سال نرسیده است اما به عنوان یک گزینه برای شهرداری تهران مطرح شده است.

,

تقی زاده خامس دارای مدرک کارشناس ارشد عمران بوده و به جز چند ماه سابقه مدیریتی در شهرداری مشهد، هیچگونه سابقه مدیریتی و اجرایی نداشته و اکثر فعالیت هایش به بخش خصوصی ختم می شده است. وی پیش از شهرداری مشهد، مشاور اتاق بازرگانی تهران بوده است.

,
تقریباً دوران مدیریت خامسی در شهرداری تهران بدون هرگونه حاشیه‌ای سپری شده است و همین مسأله احتمال انتخاب وی به عنوان شهرداری تهران افزایش می‌دهد.
,
 
,

, ,

پیروز حناچی بر سر دوراهی وزارت و شهرداری

, پیروز حناچی بر سر دوراهی وزارت و شهرداری, پیروز حناچی بر سر دوراهی وزارت و شهرداری,

پیروز حناچی(متولد ۱۳۴۳)، دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و معاون معماری و شهرسازی وزیر راه در دولت یازدهم دانش‌آموخته معماری از دانشگاه تهران و فارغ‌التحصیل دکتری تخصصی مرمت شهری و باززنده سازی شهرهای تاریخی است.
از حناچی به عنوان یکی از گزینه‌های شورای پنجم پایتخت برای شهرداری تهران نام می‌برند اما پیش از این برای حناچی در دولت سمت دیگری در نظر گرفته شده بود که به نظر می رسد تمایل حناچی بیشتر بر حضورش در وزارت مسکن و شهرسازی است.

,
,

گفته می شود در صورت تفکیک وزارت راه و شهرسازی به دو وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت راه و ترابری، حناچی گزینه اصلی برای وزارت مسکن و شهرسازی خواهد بود.

حناچی در تاریخ بیست و پنجم مهر ماه ۱۳۹۶ طی حکمی از سوی محمدعلی نجفی، شهردار تهران به سمت معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران منصوب شد؛ وی در دولت اول سیدمحمد خاتمی، معاون نظام مهندسی و اجرای ساختمان وزیر مسکن و شهرسازی و نخستین رئیس مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی معماری و شهرسازی و در دولت دوم اصلاحات، معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی بوده است.

همچنین پیروز حناچی در دولت اول و دوم سید محمد خاتمی در فاصله سالهای ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۴ به عنوان دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران خدمت کرده است. پیروز حناچی در حال حاضر ریاست نهاد جهانی غیرولتی فرهنگی دوکومومو در ایران است. وی همچنین با حکم رئیس جمهور حسن روحانی، یکی از چهار عضو حقیقی شورای عالی میراث فرهنگی کشور است.

,
,
,
,
,

سبقه اصلاح طلبی و فعالیت حناچی در دولت اعتدال وی را به چهره مورد قبول برای اصلاح طلبان و دولتی ها تبدیل کرده است؛ با توجه به اینکه یکی از شرایط اصلی که سید حسن رسولی خزانه دار و نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران برای شهرداری داشتن سبقه اصلاح طلبی بوده، از طرفی لازمه همکاری دولت با شهرداری تهران، مورد تأیید بودن این گزینه توسط دولت است، داشتن تعهد به جریان اعتدال هم از ملزومات شهرداری تهران است از همین رو حناچی را می توان گزینه مناسبی بعد از محسن هاشمی برای شهرداری تهران دانست.

, سبقه اصلاح طلبی و فعالیت حناچی در دولت اعتدال وی را به چهره مورد قبول برای اصلاح طلبان و دولتی ها تبدیل کرده است؛ با توجه به اینکه یکی از شرایط اصلی که سید حسن رسولی خزانه دار و نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران برای شهرداری داشتن سبقه اصلاح طلبی بوده، از طرفی لازمه همکاری دولت با شهرداری تهران، مورد تأیید بودن این گزینه توسط دولت است، داشتن تعهد به جریان اعتدال هم از ملزومات شهرداری تهران است از همین رو حناچی را می توان گزینه مناسبی بعد از محسن هاشمی برای شهرداری تهران دانست.,

, ,

حجتی وزیر کشاورزی یا شهردار تهران

, حجتی وزیر کشاورزی یا شهردار تهران, حجتی وزیر کشاورزی یا شهردار تهران,

تیر ماه سال گذشته، محمود حجتی وزیر کشاورزی دولت یازدهم و دوازدهم به عنوان اصلی ترین گزینه بعد از محسن هاشمی به عنوان شهرداری تهران مطرح بود؛ این بار هم با استعفای نجفی، نام حجتی در کنار سایر گزینه های شهرداری خودنمایی می‌کند.

,

سال گذشته هم حجتی شهرداری تهران را به عنوان اولویتی برای خود نمی دانست به طوری که وزیر جهادکشاورزی در پاسخ به این سئوال که اگر بخواهید بین همکاری با دولت و قبول مسئولیت شهرداری تهران یکی را انتخاب کنید کدام یک را بر می گزینید؟ اظهار کرد: فعلا در دولت هستم، دارم کارم را انجام می دهم.

,

حجتی با عضویت سابق خود در حزب مشارکت می تواند گزینه خوبی برای اصلاح طلبان باشد اما قطعاً به خاطر مشغولیت‌های فراوان امکان رسیدگی به اوضاع شهرداری تهران را ندارد؛ چرا که محمود حجتی وزیر کشاورزی دولت یازدهم با حضور در هیئت مدیره بیش از ۲۰ شرکت، یکی از رکوردداران حضور همزمان در مشاغل دولتی و عضو هیئت مدیره شرکت‌های خصوصی است.

,

وزیر جهاد کشاورزی در شرکت‌هایی نظیر آتیه‌سازان بلندپایه، بلندپایه بین الملل افق، سرمایه و مسکن بلندپایه، فرودیار بلندپایه، سحرسازان بلندپایه، پایه‌سازان بلندپایه، طرح و توسعه بلندپایه، سرمایه و توسعه بلندپایه رئیس هیئت مدیره است. حجتی علاوه بر سرمایه‌گذاری و فعالیت در حوزه ساخت‌وساز مسکن، رئیس هیئت مدیره شرکت‌هایی با موضوع انرژی، برق‌رسانی و حتی تهیه غذا است.

,

, ,

حبیب الله بی‌طرف و عدم تمایل او به کرسی شهرداری

, حبیب الله بی‌طرف و عدم تمایل او به کرسی شهرداری, حبیب الله بی‌طرف و عدم تمایل او به کرسی شهرداری,
حبیب‌الله بیطرف (زاده ۱۳۳۵ یزد) سیاست‌مدار، مدرس دانشگاه و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است، که هم‌اکنون به عنوان معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت ایران و رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران فعالیت می‌کند.
,
از بی طرف به عنوان یکی از گزینه های شهرداری نام برده می‌شود؛ بی طرف علاوه بر سمت های مدیریتی که در دولت های گذشته داشته است یکی از اعضای فعال حزب مشارکت نیز بوده که در سال های گذشته این حزب منحل شده است.
,
حبیب الله بی طرف گزینه ای است که بیشتر از سوی اصلاح طلبان برای شهرداری تهران مطرح شده است اما به نظر می‌رسد او برای این سمت آمادگی خود را اعلام نکرده و علاقه ای برای رسیدن به کرسی شهرداری تهران ندارد.
,
, ,

سید محمد علی افشانی؛ اصلاح‌طلب کم‌شانس

, سید محمد علی افشانی؛ اصلاح‌طلب کم‌شانس, سید محمد علی افشانی؛ اصلاح‌طلب کم‌شانس,

سید محمدعلی افشانی (زاده استان کهگیلویه و بویراحمد) سیاستمدار اصلاح طلب، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و استاندار فارس در دولت یازدهم است. وی هم اکنون معاون عمرانی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در دولت دوازدهم است.
افشانی معاون سابق وزیر آموزش و پرورش و رئیس سابق سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بوده است. در سابقه افشانی معاونت استانداری استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و سمنان نیز به چشم می‌خورد.

,
,

افشانی اگرچه هم اصلاح طلب بوده و هم از سوابق مدیریتی برخوردار است اما او در تاریخ ۲۸ تیر ۱۳۹۶ در کنار شش نفر دیگر تنها به عنوان یکی از گزینه‌های شهرداری تهران معرفی شد و نتوانست نظر شواری شهر را به خود جلب کند.

,

, ,

مصطفی سلیمی؛ راه دراز سرپرستی تا شهرداری تهران

, مصطفی سلیمی؛ راه دراز سرپرستی تا شهرداری تهران, مصطفی سلیمی؛ راه دراز سرپرستی تا شهرداری تهران,

فروردین ماه امسال بود که بعد از استعفای نجفی، صبح مصطفی سلیمی به عنوان سرپرست شهرداری تهران از سوی شورای شهر تهران، ری و تجریش انتخاب شد.

,

سال گذشته نیز تا هنگامی که نتیجه استعلام نجفی از وزارت کشور اعلام شود، قرار بود سلیمی سرپرست تهران بماند که در نهایت نجفی خود را در وقت اضافه به کرسی شهرداری رساند و سلیمی از این سمت جا ماند.

,
سلیمی سابقه شهردار بودن در مناطق 6، 18 و 21 شهرداری تهران را در دوره مدیریت محمدباقر قالیباف در پرونده خود دارد و با توجه به سوابق اجرایی برای سرپرستی شهرداری انتخاب شده است.
,
مسئولیت ارزشیابی و کنترل عملکرد وزارت کشور، مسئول رسیدگی به شکایات وزارت کشور و مدیر کل حراست شهرداری تهران و هیات مدیره باشگاه فرهنگی ، ورزشی پرسپولیس از جمله سمتهای قبلی او بوده است.
او علاوه بر اینکه دکترای محیط زیست دارد ، کارشناس مهندسی شیمی از دانشگاه تهران، و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی را در کارنامه ی تحصیلی خود نیزدارد.
سلیمی سابقه ی طولانی در کارهای اجرایی بخصوص در شهرداری تهران داشته است. از جمله سوابق اجرایی مصطفی سلیمی می توان به موارد زیر اشاره کرد: 
*مدیرکل حراست شهرداری تهران
* شهردار منطقه 18 تهران
* مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری تهران
* شهردار منطقه 6
* شهردار منطقه 21
شانس سلیمی برای رسیدن به کرسی شهرداری اگرچه سرپرست بوده،کم است چرا که در سابقه اون هیچ گرایشی به جناح های سیاسی دیده نمی شود؛ سلیمی تنها گزینه ای است که شرایط لازم را برای سرپرستی در مواقع حساس دارد از همین رو همواره به عنوانیک گزینه باقی مانده است.
 
مدیریت تهران به عنوان یک کلان شهر نیازمند تجربه و توانمندی بسیاری است؛ در 8 ماه گذشته بحران های زیادی نظیر سیل، برف، زلزله، آلودگی هوا و ... در تهران وجود داشته که هیچ کدام از آن ها آنگونه که باید مدیریت نشدند از همین رو انتظار می رود این بار اعضای شورای شهر سیاسی کاری را کنار گذاشته و مدیری را انتخاب کنند که فارغ از جناح بندی و سیاسی کاری بتواند مشکلات تهران را برطرف کند.
 
انتهای پیام/ط
,
مسئولیت ارزشیابی و کنترل عملکرد وزارت کشور، مسئول رسیدگی به شکایات وزارت کشور و مدیر کل حراست شهرداری تهران و هیات مدیره باشگاه فرهنگی ، ورزشی پرسپولیس از جمله سمتهای قبلی او بوده است.
,
او علاوه بر اینکه دکترای محیط زیست دارد ، کارشناس مهندسی شیمی از دانشگاه تهران، و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی را در کارنامه ی تحصیلی خود نیزدارد.
,
سلیمی سابقه ی طولانی در کارهای اجرایی بخصوص در شهرداری تهران داشته است. از جمله سوابق اجرایی مصطفی سلیمی می توان به موارد زیر اشاره کرد: 
*مدیرکل حراست شهرداری تهران
* شهردار منطقه 18 تهران
* مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری تهران
* شهردار منطقه 6
* شهردار منطقه 21
شانس سلیمی برای رسیدن به کرسی شهرداری اگرچه سرپرست بوده،کم است چرا که در سابقه اون هیچ گرایشی به جناح های سیاسی دیده نمی شود؛ سلیمی تنها گزینه ای است که شرایط لازم را برای سرپرستی در مواقع حساس دارد از همین رو همواره به عنوانیک گزینه باقی مانده است.
 
مدیریت تهران به عنوان یک کلان شهر نیازمند تجربه و توانمندی بسیاری است؛ در 8 ماه گذشته بحران های زیادی نظیر سیل، برف، زلزله، آلودگی هوا و ... در تهران وجود داشته که هیچ کدام از آن ها آنگونه که باید مدیریت نشدند از همین رو انتظار می رود این بار اعضای شورای شهر سیاسی کاری را کنار گذاشته و مدیری را انتخاب کنند که فارغ از جناح بندی و سیاسی کاری بتواند مشکلات تهران را برطرف کند.
 
انتهای پیام/ط
,
سلیمی سابقه ی طولانی در کارهای اجرایی بخصوص در شهرداری تهران داشته است. از جمله سوابق اجرایی مصطفی سلیمی می توان به موارد زیر اشاره کرد: 
,
*مدیرکل حراست شهرداری تهران
,
* شهردار منطقه 18 تهران
,
* مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری تهران
,
* شهردار منطقه 6
,
* شهردار منطقه 21
,
شانس سلیمی برای رسیدن به کرسی شهرداری اگرچه سرپرست بوده،کم است چرا که در سابقه اون هیچ گرایشی به جناح های سیاسی دیده نمی شود؛ سلیمی تنها گزینه ای است که شرایط لازم را برای سرپرستی در مواقع حساس دارد از همین رو همواره به عنوانیک گزینه باقی مانده است.
,
 
,
مدیریت تهران به عنوان یک کلان شهر نیازمند تجربه و توانمندی بسیاری است؛ در 8 ماه گذشته بحران های زیادی نظیر سیل، برف، زلزله، آلودگی هوا و ... در تهران وجود داشته که هیچ کدام از آن ها آنگونه که باید مدیریت نشدند از همین رو انتظار می رود این بار اعضای شورای شهر سیاسی کاری را کنار گذاشته و مدیری را انتخاب کنند که فارغ از جناح بندی و سیاسی کاری بتواند مشکلات تهران را برطرف کند.
,
 
,
انتهای پیام/ط
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه