اخبار داغ

سرپرست فرمانداری دلیجان مطرح کرد

ممنوعیت کشت صیفی جات در دلیجان

ممنوعیت کشت صیفی جات در دلیجان
سرپرست فرمانداری شهرستان دلیجان گفت: با توجه به کاهش شدید منابع آبی شهرستان دلیجان کاشت صیفی جات در اراضی کشاورزی این شهرستان ممنوع است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ یوسفی، سرپرست فرمانداری شهرستان دلیجان در جلسه کارگروه حفاظت از منابع آب و مدیریت منابع موجود آبی این شهرستان بر ضرورت فرهنگ‌سازی و ارتقای سطح دانایی جامعه در راستای مقابله با بحران کم‌آبی تاکید کرد و گفت: با فرهنگ سازی در مدیریت منابع آبی و نحوه استفاده صحیح در تمام بخش های مصرفی از جمله کشاورزی، صنعتی و شرب می توان با بحران کم آبی در منطقه مقابله کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی بااشاره به کاهش بارندگی‌ها در سال زراعی جاری و وضعیت نامناسب منابع آب شهرستان از مردم به ویژه کشاورزان خواست با صرفه جویی و مدیریت مصرف منابع موجود اثرات خشکسالی را کاهش دهند و افزود: اجرای طرح ‌های نوین آبیاری کشاورزی برای مقابله با بحران آب بسیار موثر است چراکه می توان با برنامه ریزی و بسترسازی مناسب با استفاده از روش های نوین آبیاری در مصرف آب بیش از 50 درصد صرفه جویی کرد.

,

جلوگیری از کشت صیفی جات بخصوص هندوانه در اراضی شهرستان، نصب کنتور هوشمند در تمامی چاه های کشاورزی، تسریع در کاهش و قطع آب شرب مصرفی در فضای سبز شهری و ورزشی شهرهای دلیجان و جایگزینی چمن های شهری با گونه های اعلام شده کم آب توسط منابع طبیعی، آموزش در زمینه مصرف بهینه آب از مصوبات این جلسه بود.

,

همچنین ، قطره ای کردن سیستم های آبیاری در فضای سبز و نصب شیرهای برقی و کاهنده آب در ادارات، ترویج تغییر شیوه مدیریت منابع آب در کشاورزی از سنتی به تکنولوژی های جدید و استفاده از آبیاری های مدرن از جمله آبیاری قطره ای و ریشه ای به صورت وسیع از دیگر مصوباتی بود که یوسفی به آن اشاره کرد .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه