اخبار داغ

شهرستان صحنه 800 حلقه چاه غیر مجاز دارد

شهرستان صحنه 800 حلقه چاه غیر مجاز دارد
دادستان شهرستان صحنه گفت: شهرستان صحنه حدود 800 حلقه چاه غیر مجاز داریم که در سال 96 بیش از 120 حلقه از آن مسدود شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروله مسعود صمدی در گفتگو با امروله عنوان کرد: میانگین بارش در کشور ما در بهترین حالت 250 میلیمتر در سال است که در دهه گذشته بخصوص از میانگن بارش که اشاره شد کمتر بوده است که علاوه برآن باید به  عدم توزیع بارش ها و تبخیرآب و ... توجه کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, امروله, مروله,

 

,

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه میزان آب مصرفیی ما برای تولید محصولات کشاورزی سه برابر استاندارد جهانی است تشریح کرد : کشور ما به دلیل قرار گرفتن در منطقه خشک و نیمه خشک همیشه مورد خشکسالی قرار می گیرد اما اجداد ما به مرور یادگرفتند از همین منابع محدود درست استفاده کنند.

,

 

,

صمدی خاطر نشان کرد : در دهه گذشته با توجه به بهره برداری نامناسب و برداشت بی رویه از آب بخصوص در بخش کشاورزی و عدم آموزش صحیح کشاورزان برای ارائه کشت جایگزین در مصرف آب باعث شده است تا سطح آب های زیر زمینی ما کاهش یابد.

,

 

,

دادستان شهرستان صحنه با اشاره به اینکه منابع آبی ما امانتی در دست ما برای آیندگان می باشد گفت : بحران کم آبی متاسفانه به سوء مدیریت های حوزه آب و بخش کشاورزی بر می گردد. به گونه ای که وزارت خانه های کشاورزی به صورت جزیره ای فکر کردند و کمتر به مسله کم آبی و بحران خشک سالی توجه دارند.

,

 

,

وی اشاره ای به کشت برنج در شهرستان صحنه داشت و بیان کرد : در طی 20 سال گذشته شاهد کشت برنج در سطح شهرستان صحنه بوده ایم به گونه ای که در سال 96 بین 1000 تا 1100 طبق آمار غیر رسمی و حداقل 800 هکتار کشت برنج داشته ایم.

,

 

,

مسعود صمدی تشریح کرد : این جای تاسف است که کشت برنج در صحنه با استفاده از آب های زیر زمینی انجام می شود که مقدار حجم استفاده شده برای این کشت برابر حجم سد گاومیشان است . این امر در حالی است که مقام معظم رهبری در چند سال اخیرهمواره بر اقتصاد مقاومتی که مهمترین رکن آن حفظ منابع داخلی و استفاده صحیح و بهینه از آن می باشد بارها تاکید شده است که این مقدار مصرف درواقع اسراف بوده و با آموز های دینی و منافع ملی در تضاد کامل است چرا که تعداد محدودی از برنجکاران شهرستان در حال از بین بردن طبیعت بسیار زیبای منطقه صحنه هستند که اگر این روند ادامه داشته باشد تا چند سال آینده ساکنان این منطقه با مشکل جدی آب شرب همراه می باشند.

,

 

,

دادستان شهرستان صحنه گفت :  طی ابلاغیه ستاد بحران کشور در دی ماه 96 به استان های سراسر کشور ، دستور داده شد که جز استان های گیلان و مازندران حق کاشت برنج را ندارند بنابراین مدیران کشاورزی استان و شهرستان می توانند به ارائه و معرفی کشت جایگزین به کشاورزان قدم های مثبتی را بردارند.

,

 

,

وی تشریح کرد : بدیهی است برای مقابله با این موضوع فقط بر عهده اداراه خاصی نیست بلکه اداراتی همچون محیط زیست ، دادگستری ، نهاد های امنیتی ، نیروی انتظامی و در کل همه مردم باید برای مقابله با آن بسیج شوند چرا که عقب انداختن مقابله با برنجکاری فقط موجب خشکسالی و کم آبی بیشتر خواهد شد.

,

 

,

دادستان شهرستان صحنه گفت : با توجه به خشک سالی های اخیر اکوسیستم رودخانه گاماسیاب باعث مرگ جانداران آن شده است حتی ، بسیاری از پرندگان در فصل مهاجرت به این منطقه نمی آیند.

,

 

,

صمدی بیان کرد :  از همه مردم شهرستان صحنه بویژه کشاورزان عزیز درخواست می شود که همکاری لازم را برای عدم کشت برنج در مزارع داشته باشند و اگر مخالفتی در این صورت گرفته است برای خود مردم شهرستان بوده است که در آینده با مشکل آب شرب مواجه نشوند.

,

 

,

وی در پایان تشریح کرد :ما حدود 800 حلقه چاه غیر مجاز داریم که در سال 96 بیش از 120 حلقه از آن مسدود شده است.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه