اخبار داغ

در گفتگوهای جداگانه تأکید شد؛

انجام صدها پروژه سنگین با کمترین هزینه از اقدامات سازندگی سپاه است/امام حسین (ع)حد اعلی پاسداری را ادا نمود/پاسداران تبعیت از رهبری را سرلوحه کار خود قرار داده اند

انجام صدها پروژه سنگین با کمترین هزینه از اقدامات سازندگی سپاه است/امام حسین (ع)حد اعلی پاسداری را ادا نمود/پاسداران تبعیت از رهبری را سرلوحه کار خود قرار داده اند
به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد امام حسین علیه السلام که به نام روز پاسدار در تقویم کشورمان نامگذاری شده است؛پایگاه خبری راه آرمان با تنی چند از پاسدارن شهر کرمان به گفتگو نشسته است که مشروح این گفتگوها را در گزارش زیر می خوانید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان ؛ در جمهوری اسلامی ایران، سوّم شعبان المعظم سالروز ولادت باسعادت امام حسین(ع)، به عنوان روز پاسدار، نام‏گذاری شده است. پاسداران انقلاب اسلامی در ایران با تأسّی به شجاعت، مردانگی، استواری، ایمان و فضایل اخلاقی امام حسین(ع)، در راه حفظ آرمان‏های والای اسلام و انقلاب اسلامی و نیز حراست از تمامیّت ارضی جمهوری اسلامی، صحنه‏هایی فراموش نشدنی و حماسه‏هایی با شکوه آفریدند و خود، سرمشق جوانانِ مؤمن و آزادی‏خواه جهان شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

به مناسبت ولادت با شعادت سیدالشهداء علیه السلام و روز پاسدار با تنی چند از پاسداران شهر کرمان به گفتگو پرداخته ایم که مشروح آن را در گزارش زیر می خوانید:

,

مسئول بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان کرمان:انجام صدها پروژه سنگین با کمترین هزینه از اقدامات سازندگی سپاه است/سپاه هراسی دشمنان به علت نقش این نهاد در تمامی عرصه هاست

, مسئول بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان کرمان:انجام صدها پروژه سنگین با کمترین هزینه از اقدامات سازندگی سپاه است/سپاه هراسی دشمنان به علت نقش این نهاد در تمامی عرصه هاست , مسئول بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان کرمان:انجام صدها پروژه سنگین با کمترین هزینه از اقدامات سازندگی سپاه است/سپاه هراسی دشمنان به علت نقش این نهاد در تمامی عرصه هاست,

حجت الاسلام و المسلمین محسن سنجری مسئول بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان کرمان در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت امام حسین علیه السلام؛ با بیان اینکه پاسدار از لحاظ لغوی به معنی نگهبان و مراقب می باشد، اظهار کرد: آنچه که مسلم است معنای این واژه فراتر از علم لغت است که بار معنوی دارد و می توان بزرگ پاسدار جهان اسلام و حریم دین را در حضرات معصومین تعریف کرد.

, خبرنگار ما , خبرنگار ما ,

وی تصریح کرد: در تعاریفی دیگر از این واژه می توان نام امام حسین علیه السلام را یاد کرد چرا که این امام همام تمام هستی و خانواده خود را برای دفاع از دین فدا کرد.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در 7 تیر سال 1358 که برابر با سوم شعبان المعظم بود این روز را به عنوان روز پاسدار نامگذاری کردند، عنوان کرد: معنای پاسدار را می توان در فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای یافت.

,

مسئول بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان کرمان ابراز کرد: در سپاه افرادی دلباخته به دین وجود دارد که  ترازشان با تراز اصحاب امام حسین علیه السلام در بسیاری از موارد یکی است؛ حتی در برخی موارد می خواهند به جایی برسند که خواسته سیدالشهدا علیه السلام بوده است.

,

حجت الاسلام و المسلمین سنجری بیان کرد: به طور کلی آنچه که یک پاسدار در خط و مسیر سید الشهداء علیه السلام انجام می دهد را می توان به عنوان تعریف از واژه پاسدار یاد کرد.

,

وی با اشاره به فرمایشی از مقام معظم رهبری که فرموده اند" تنها نیرویی که قادر است از انقلاب دفاع کند سپاه است"، اظهار کرد: زمانی که این تعریف برای یک سازمان و تشکیلات عنوان می شود  فقط برای خود این نهاد نیست؛ چرا که سپاه متشکل از هزاران نفر از نیروهایی است که به منظور دفاع از آرمان های امام حسین علیه السلام جان خودرا فدا خواهند کرد.

,

حجت الاسلام و المسلمین سنجری بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس اصل 150 قانون اساسی وظیفه دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن را به عهده دارد که این مسئله فقط معطوف به جغرافیای جمهوری اسلامی ایران نمی شود؛ چرا که امکان دارد این دستاوردهای انقلاب در خارج از مرزها نیز باشند که در آنجا هم وظیفه دفاع و صیانت به عهده این نهاد انقلاب اسلامی است.

,

این مقام مسئول با اشاره به سالروز تأسیس انقلاب اسلامی در تاریخ دوم اردیبهشت سال 58 ابراز کرد: از آن زمان تا کنون غائله های مختلفی را در سطح کشور شاهد بوده ایم که در 96 عملیات سپاه نقش داشته است  و در دوران دهشت سال جنگ تحمیلی در 27 عملیات به صورت مشترک با ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور داشته و به صورت مستقل در 55 عملیات نقش آفرینی کرده است.

,

مسئول بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان کرمان عنوان کرد: این نهاد انقلابی در عرصه نیمه سخت نیز  حضور چشمگیر داشته است و در زمینه سازندگی در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی صدها پروژه سنگین در سطح کشور با کمترین هزینه را انجام داده است.

,

وی با بیان اینکه حضور سپاه پاسداران را در جاهایی که نظام و انقلاب با چالش و مشکل رو به رو بوده است شاهد هستیم، گفت: این در حالی است که دشمنان به کرات مسئله سپاه هراسی را مطرح میکند و تحریم هایی که به کشورمان اعمال میکند بخشی از آن به سپاه بر می گردد.

,

مسئول بسیج کارگری استان کرمان:امام حسین (ع)حد اعلی پاسداری را ادا نمود/پاسداران تحت رهبری مقام معظم رهبری منشأ خدمت باشند

, مسئول بسیج کارگری استان کرمان:امام حسین (ع)حد اعلی پاسداری را ادا نمود/پاسداران تحت رهبری مقام معظم رهبری منشأ خدمت باشند, مسئول بسیج کارگری استان کرمان:امام حسین (ع)حد اعلی پاسداری را ادا نمود/پاسداران تحت رهبری مقام معظم رهبری منشأ خدمت باشند,

حسین باقری مسئول بسیج کارگری استان کرمان در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه با بیان اینکه پاسدار به معنای نگهبان و حافظ است، اظهار کرد: در معنای انقلابی به معنی انسان بیدار،رصد کننده، هوشیار در برابر تهدیدات است.

, خبرنگار ما , خبرنگار ما ,

وی عنوان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی  سپاه یک مجموعه سر به زیر ادرای نمی باشد؛ بلکه همواره هوشیار و بیدار است.

,

باقری تصریح کرد: امام حسین علیه السلام در جریان عاشورا از همه چیز و خانواده خود گذشت و آنها را فدای اسلام کرد تا دین بماند و این یعنی بهترین فداکار ترین برای دین است.

,

مسئول بسیج کارگری استان کرمان ادامه داد:پاسداران همواره باید به حسین ابن علی علیه السلام  به منزله الگو نگاه کنند؛چرا که امام حسین علیه السلام حد اعلی پاسداری را ادا نموده اند.

,

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه پاسداران در دوران دفاع مقدس نقش بی نظیر و بی بدیلی داشته اند و حماسه های بزرگی را به یادگار گذاشته اند، ابراز کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری  کسی که سرگذشت پاسداران فداکار را مطالعه میکند ؛آنقدر از خود گذشتگی می بیند که انگار افسانه است در حالی که افسانه نیست و توسط پاسداران اتفاق افتاده است.

,

باقری بیان کرد:پاسداران در دوران هشت سال جنگ تحمیلی و پس از آن، در فتنه های گوناگون و حوادثی که در سطح کشورمان رخ می دهد همواره به  حول و قوه الهی خوش درخشیده اند.

,

مسئول بسیج کارگری استان کرمان عنوان کرد: در حال حاضر مهمترین وظیفه پاسداران این است که گوش به فرمان ولایت و تحت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری در تمام عرصه های منشأ اثر و خدمت باشند.

,

وی با بیان اینکه سپاه باید در وسط میدان باشد و بار را از روی دوش بر دارد و بار را به روی دوش خود بگیرد، گفت: این است معنای پاسداری واقعی به ویژه در امور سخت که شانه از زیر بار آن خالی می شود؛ این است.

,

باقری در پایان خاطر نشان کرد: سپاه در تمامی عرصه های سیاسی، فرهنگی، اعتقادی و امنیتی باید میدان دار باشد و آن را برای خود تکلیف بداند.

,

فرمانده ناحیه حضرت رسول (ص) شهرستان کرمان: پاسداران تبعیت از رهبری را سرلوحه کار خود قرار داده اند

, فرمانده ناحیه حضرت رسول (ص) شهرستان کرمان: پاسداران تبعیت از رهبری را سرلوحه کار خود قرار داده اند, فرمانده ناحیه حضرت رسول (ص) شهرستان کرمان: پاسداران تبعیت از رهبری را سرلوحه کار خود قرار داده اند,

سرهنگ منصور ذوالعلی فرمانده ناحیه حضرت رسول (ص) شهرستان کرمان در گفتگو با خبرنگار ما ضمن گرامیداشت روز پاسدار و اعیاد شعبانیه اظهار داشت : نامگذاری روز ولادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به عنوان روز پاسدار نشان دهنده مسیر و جهتی است که یک پاسدار واقعی اسلام باید بر اساس آموزه های دینی داشته باشد .

, خبرنگار ما , خبرنگار ما ,

وی افزود : پاسدارها با تاسی و الگوگیری از سیره ، روش و منش حضرت اباعبدالله الحسین (ع) می توانند در شغل و ماموریت خود موفق باشند و اطرافیان و مرتبطین با خود را هدایت و راهنمایی کنند.

,

فرمانده ناحیه حضرت رسول (ص) شهرستان کرمان با بیان این که پاسدار انقلاب اسلامی در مرحله اول باید حافظ و نگهبان ارزش های انقلاب اسلامی باشد ، خاطر نشان کرد : این ارزش ها برگرفته از اصول بدون شک و تردید و اسلام همچون عدم تن دادن به ظلم و ستم ، پذیرش هرگونه برتری به جز برتری توحیدی و یگانگی خداوند و تلاش برای رستگاری و کسب رضایت خداوند است .

,

ذوالعلی عنوان کرد : نامگذاری روز ولادت امام حسین (ع) به عنوان روز پاسدار به همه مردم و مسلمانان این نکته را یادآوری می کند که پاسداران نیز همچون امام خود با ایثار ، فداکاری ، از خود گذشتگی و گذشتن از خانواده و ارزش های مادی برای عقاید و ارزش های خود احترام و مقامی بالاتر از همه چیز قائل هستند .

,

وی یادآور شد : پاسدار انقلاب اسلامی علاوه بر دفاع از ارزش ها و آرمان های دینی وظیفه دارد در جهت الگوی تمدنی و نوین اسلامی که مقام معظم رهبری وعده آن را داده اند حرکت کند زیرا جهت دهی همه آموخته ها و اعمال ما در همین مسیر می باشد.

,

فرمانده ناحیه حضرت رسول (ص) شهرستان کرمان با اشاره به این که پاسداران انقلاب اسلامی بیش از ۴ دهه است که به نوعی ولایت محوری و تبعیت از رهبری را سرلوحه کار خود قرار داده اند ؛ گفت : بنابراین تبعیت بی قید و شرط از امامین انقلاب باید سرلوحه کار پاسداران نسل های بعدی نیز باشد.

,

ذوالعلی بیان کرد : پاسداران انقلاب اسلامی علاوه بر حضور در صحنه های نظامی و فیزیکی در سایر زمینه های فرهنگی ، اجتماعی ،سیاسی ، اقتصادی که جامعه اسلامی با مشکل و آسیب روبرو شده است نیز ورود پیدا کرده اند .

,

وی در پایان گفت : وظیفه ی یک پاسدار در مرحله اول خودسازی و دوری از مظاهر دنیوی ، الگوگیری از زندگی پیشوایان اسلام به خصوص حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و همچنین فصل الخطاب قرار دادن منویات مقام معظم رهبری است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه