اخبار داغ

در گفتگو با ذوالنور مطرح شد؛

آخرین وضعیت طرح سوال از رئیس جمهور/ جرات نمی کنند به من پیشنهاد لابی بدهند

آخرین وضعیت طرح سوال از رئیس جمهور/ جرات نمی کنند به من پیشنهاد لابی بدهند
ذوالنور بیان داشت: لابی گران با من صحبت هایی کرده اند البته صحبت های کدخدا منشانه که از سوال از رئیس جمهور بگذرید،اما اینکه بیایند و بگویند که فلان پروژه را برای شما انجام می دهیم و فلان اتوبان را در حوزه انتخابیه شما احداث می کنیم نه چنین پیشنهاداتی را کسی جرات نکرده به من ارائه بدهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار انقلاب نیوز اظهار داشت: با نفر، نفر نمایندگان امضا کننده طرح سوال از رئیس جمهور صحبت کردیم و اتمام حجت کردیم و با هم پیمان بستیم و تقریبا یک کار پالایش شده انجام شده و کار لابی گری مجموعه ریاست جمهوری و معاون پارلمانی را سخت کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز,

وی افزود: ما اطلاعاتی داریم که ریاست جمهوری لایه به لایه مسئولین دولتی و غیر دولتی تاثیر گذار را توجیه می کند که اینها فعال شوند روی نمایندگان امضا کننده طرح سوال از رئیس جمهور کار کنند و نمایندگان را وادار به پس گرفتن امضاء کند.

,

نماینده مردم قم بیان داشت: یکی از نشانه های بارز این مسئله این است که وقتی هیئت رئیسه مجلس سوال نمایندگان مجلس را به کمیسیون اقتصادی ارجاع می دهد نمایندگان رئیس جمهور و نمایندگان که طرح سوال از رئیس جمهور را امضا کردند ظرف یک هفته جلسه تشکیل دهند و باید جلسه توسط کمیسیون اقتصادی برگزار می شد، اما متاسفانه سوال مربوط به موسسات مالی و اعتباری مانند کاسپین در تاریخ  96/12/19 به رئیس جمهور ابلاغ شده است الان از روز ابلاغ 40 روز گذشته است اما هنوز رئیس جمهور نمایندگانش را معرفی نکرده است تا جلسه تشکیل شود.

,

دولت همچنان در حال لابی برای مطرح نشدن سوال از رئیس جمهور

, دولت همچنان در حال لابی برای مطرح نشدن سوال از رئیس جمهور,

نماینده طراح سوال از رئیس جمهور با اشاره به این که دولت همچنان در حال لابی برای مطرح نشدن سوال از رئیس جمهور در مجلس است افزود : نمایندگان به ما می گویند که چه کسانی از طرف دولت سراغشان رفته اند تا آنها را وادار به پس گرفتن امضا کنند، برداشتمان این است که رئیس جمهور نمایندگانش را معرفی نمی کند که تلاش کنند تا نمایندگان مجلس را خسته کنند و وادارشان کنند امضایشان را پس بگیرند.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: از طرفی 5 سوال مطرح شده برای پرسش از رئیس جمهور در خصوص قاچاق، اشتغال، رکود، بقاء تحریم ها و موضوع افزایش شتابان قیمت ارز به دولت اعلام شد و رئیس جمهور نمایندگانش را معرفی کرد، جلسه مشترکی حدود چهار ساعت و نیم برگزار شد و نمایندگان قانع نشدند اما ظرف یک هفته مسئولین دولتی به قدری به نمایندگان امضاء کننده طرح سوال از رئیس جمهور فشار آوردند و لابی گری و رایزنی کردند که سوال را از 100و چند امضا به 59 امضا رساندند.

,

ذوالنور افزود: در صورتی که باید امضاء برای سوال از رئیس جمهور 73 امضا باشد، با لابی گری زیر حد نصاب آوردند و از دور خارج کردند البته بنده معتقد هستم که اراده هیئت رئیسه مجلس هم در این موضوع در کمک به دولت بی تاثیر نبوده و دلایل متعددی برای این حرفم دارم.

,

نماینده مردم قم اظهار داشت: ما مجدد تلاش کردیم و نفر به نفر با نمایندگان صحبت کردم و امضاها را مجددا بالای 90 امضا رساندیم یعنی حدود 20 امضا بالاتر از حد نصاب و تا حالا لابی گران دولت نتوانستند هیچ نماینده ای را وادار به پس گرفتن امضاء کنند، اگر چه همچنان لایه به لایه با نمایندگان تماس می گیرند.

,

دولت نمایندگانش را معری نمی کند

, دولت نمایندگانش را معری نمی کند,

وی گفت: 22فروردین این سوالات به ریاست جمهوری مجددا ابلاغ شده است و باید ظرف یک هفته این جلسه بین نمایندگان دولت و نمایندگان سوال کننده گذاشته می شد اما شاهد هستیم که متاسفانه جلسه مشترک باز هم گذاشته نشده است و یک هفته هم تمام شده است و منتظر هستیم که دولت اقدام کند و نمایندگانش را معرفی کند.

,

ذوالنور بیان داشت: من یک تلقی دارم و آن این است که یکشنبه یک جلسه تعامل و هماهنگی بین سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه در مجلس شورای اسلامی دائر می شود و در آن جلسه رئیس جمهور صحبت هایی با نمایندگان انجام می دهد تلقی من این است که ریاست جمهوری برای این نمایندگانش را معرفی نمی کند که بعد از صحبت های روز یکشنبه هفته آینده نمایندگان امضاء کننده دچار تردید شوند و بگویند رئیس جمهور تازه در مجلس بوده حضور مجدد وی مناسب نیست و باید اتحاد داشته باشیم و نباید به دنبال تنش باشیم و از این قبیل اظهارات.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: البته این اظهارات درست نیست زیرا قانون اساسی این حق را به نمایندگان مردم داده است که هرجا در مورد وظایف رئیس جمهور و وزرا مطلبی داشتند آن را سوال کنند، اتفاقا در اینجا حق بیشتری به رئیس جمهور داده است زیرا بالای 90 امضا از طرف نمایندگان انجام شده که فقط 30 دقیقه وقت دارند در مجلس صحبت کنند و سوالات خود را مطرح کنند اما رئیس جمهو به تنهای یک ساعت وقت دارد که پاسخگو باشد.

,

ذوالنور تاکید کررد: البنه هنوز نمی دانیم که رئیس جمهور چرا نگران حضور در مجلس است با اینکه ایشان بارها گفتند موافق نقد هستند و اینجا قرار است از رئیس جمهور سوال شود که یک مرحله پائین تر از نقد است.

,

وی افزود: ماده188 قانون اساسی و ماده 212 قانون داخلی مجلس شورای اسلامی که مصوب شورای نگهبان است که به نمایندگان اجازه سوال از رئیس جمهور را داده است اما متاسفانه اجازه نمی دهند حقوق نمایندگان ملت ادا شود و نمایندگان از رئیس جمهور سوال کنند.

,

نمی دانیم رئیس جمهور نگران چیست

, نمی دانیم رئیس جمهور نگران چیست,

نماینده مرم قم بیان داشت: نمی دانیم رئیس جمهور از چه چیز نگرانی دارد که اینقدر به نمایندگان فشار وارد می کنند این مسائل واقعا برای ما تعجب بر انگیز است، البته می دانیم که رئیس جمهور یک طرفه به قاضی می رود و سخنرانی می کند و چند شعار می دهد و کسی هم اجازه حرف زدن ندارد و در نهایت منتقد از میدان به در می رود اما نمایندگان مجلس که در خصوص 5 محور مطرح شده اطلاعات دارند و سوال کردند و استدلال و سند دارند رئیس جمهور  نمی خواهد پاسخ دهد ما از این وضعیت نگران هستیم که اگر به این شکل پیش برود سنگ روی سنگ بند نمی شود.

,

ذوالنور در پاسخ به اینکه با توجه به این مسئله که شما طراح سوال از ریس جمهور هستنید آیا به شما پیام و پیشنهادی در خصوص پس گرفتن طرح سوال از رئیس جمهور شده است؟ گفت: بله با بنده هم صحبت هایی کرده اند البته صحبت های کدخدا منشانه که از سوال از رئیس جمهور بگذرید،اما اینکه بیایند  و بگویند که فلان پروژه را برای شما انجام می دهیم و فلان اتوبان را در حوزه انتخابیه شما احداث می کنیم نه چنین پیشنهاداتی را کسی جرات نکرده به من ارائه بدهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه