اخبار داغ

«بهشت» بشاگرد در جهنم مشکلات/ ظرفیت های کشاورزی بشاگرد به توجه نیاز دارد

«بهشت» بشاگرد در جهنم مشکلات/  ظرفیت های کشاورزی بشاگرد به توجه نیاز دارد
روستای « شه بابک» واقع در بخش مرکزی شهرستان بشاگرد به عنوان قطب کشاورزی و ورزش این منطقه در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات زیر ساختی و ارتباطی همچون نبود جاده، مدرسه ابتدایی، آنتن های تلفن همراه و… است و ورزشکاران آن از داشتن امکانات ورزشی بی بهره اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بشاگرد نیوز،شهرستان بشاگرد واقع در شرق استان هرمزگان شامل بیش از ۱۸۰ روستای کوچک و بزرگ است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بشاگرد نیوز,

این منطقه خشک و گرم سیر یکی از مناطق کمتر توسعه یافته کشور محسوب می شود که به توجه ویژه مسئولان نیاز دارند.

,

ظرفیت های فراموش شده بشاگرد

, ظرفیت های فراموش شده بشاگرد,

اکثر روستاهای بشاگرد از مشکلات مشابه ای همچون راه های ارتباطی و بی آبی در حال رنج بردن هستند و پس از گذشت سال ها هیچ قدم قابل توجهی در رفع آن برداشته نشده است.

,

بسیاری از روستا های بشاگرد ظرفیت های مناسبی در زمینه تولید محصولات کشاورزی ارگانیک و یا گردشگری دارند که به دلیل محرومیت ها گرد فراموشی بر آن ها نشسته است.

,

سیگنال هایی که همیشه غایب اند!

, سیگنال هایی که همیشه غایب اند!,

نبود سیگنال های شبکه های ارتباطی در بسیاری از روستا ها از دیگر مشکلاتی است که گریبان گیر مردم شده و اینکه در عصر ارتباطات نشود حتی یک تماس تلفنی ساده برقرار کرد هیچ توجیهی ندارد.

,

عباس شهسواری عضو شورای روستای شه بابک با بیان اینکه مسئولان نسبت به مشکلات ما بی توجه اند، اظهار کرد: با توجه به جمعیت هفتصد نفره  دو روستای «ده پشت بیر» و « شه بابک»، که جزء بنام ترین روستا های بشاگرد محسوب می شود، مردم سال ها است از وجود مشکلات زیر ساختی رنج می برند.

,

مردم پر آب ترین منطقه هرمزگان در رنج بی آبی!

, مردم پر آب ترین منطقه هرمزگان در رنج بی آبی!,

این عضو شورای روستای شه بابک افزود: این روستا یکی از پر آب ترین مناطق استان هرمزگان به شمار می رود اما کوچک بودن منبع ذخیره آب جوابگوی نیاز مردم نیست ولی مسئولان باوجود همکاری مردم در بحث خرید انشعاب ،کم کاری کرده اند وبفکر گسترش این منبع نیستند.

,

شهسواری ادامه داد: با احداث یک سد و یا فراوری و فروش آب شیرین شه بابک در قالب آب معدنی با توجه به اینکه اکثر روستا های بشاگرد آب خود را از چشمه های  آن تأمین می کنند می توان در این منطقه ایجاد اشتغال نمود و آب بخش مرکزی بشاگرد را تأمین کرد.

,

وی روستای « شه بابک» را معدن خرمای بشاگرد دانست و سیب کوچک درختی ، سیرسرخ ،خرمای مضافتی ،قلمی و،،،،باقله ،انار،پیاز، انگور وانجیر را از جمله محصولات کشاورزی این روستا عنوان کرد.

,

, ,

معدن کشاورزی بشاگرد گرفتار کمبود امکانات و مشکلات زیر ساختی

, معدن کشاورزی بشاگرد گرفتار کمبود امکانات و مشکلات زیر ساختی,

شورای شه بابک به نبود سردخانه جهت ذخیره محصولات کشاورزی اشاره و اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی کشاورزان این روستا نبود جاده بین مزارع، نبود تراکتور جهت شخم زدن و راه ارتباطی مناسب برای انتقال محصولات کشاورزی است که گاهی اوقات کشاورزان مجبورند دست به دامن چهارپایان شوند.

,

شهسواری افزود: سیر ، سیب و خرما ازجمله ازمحصولاتی است که به دلیل نبود زیر ساخت های لازم جهت فروش به دست  دلالان رها شده اند و کشاورزان  فقط هزینه حمل آن از باغ ها به روستا به دست می آورند.

,

, ,

وی عسل مرغوب شه بابک را دیگر ظرفیت این روستا دانست و به حمایت مسئولان جهت صادر کردن این محصول به کشورهای حاشیه خلیج فارس تأکید کرد.

,

قطب ورزش بشاگرد از کمترین امکانات ورزشی بی بهره است

, قطب ورزش بشاگرد از کمترین امکانات ورزشی بی بهره است,

عضو شورای روستای شه بابک در ادامه به سابقه طولانی ورزش این روستا پرداخت و گفت: جوانان مستعد روستا در زمینه ورزشی با داشتن شش مقام قهرمانی از شروع مسابقات از دهه هفتاد تاکنون و کسب یک مقام قهرمانی سالن و انتقال یک بازیکن بنام احمدرضا شهسواری به تیم البدر بندرکنگ و برگزاری مسابقات با هزینه های شخصی از داشتن حتی یک سالن ورزشی بی بهره اند.

,

, ,

شهسواری  وضعیت جاده بین دو روستا شه بابک و ده پشت بیر را  تأسف برانگیز توصیف کرد و گفت: مردم برای بردن حتی یک کیسه آرد یا کپسول به روستای ده پشت بیر دچار مشکلات بسیار می شوند و باید از چهار پایان استفاده کنند که نیاز است مسئولان در این زمینه اقدامی کنند.

,

تحصیل در ساختمان دهیاری به جای مدرسه!

, تحصیل در ساختمان دهیاری به جای مدرسه!,

وی در ادامه افزود: این روستا فاقد مدرسه ابتدایی است و دانش آموزان در ساختمان دهیاری مشغول به تحصیل هستند

,

عضو شورای روستای شه بابک به کمبود فضای مسکونی در این روستا ونداشتن هزینه برای تسطیح زمین مسکونی خبر داد و اظهار کرد: با وجود این مشکل اکثر مردم روستای شه بابک در حال مهاجرت به شهرها ی اطراف هستند و بسیاری از آن ها به میناب و جاسک رفته اند در حالی که با یک دستگاه بولدوزر می شود این مهم را انجام داد.

,

عدم حمایت از دامداران در ارگان های دولتی

, عدم حمایت از دامداران در ارگان های دولتی,

شهسواری تصریح کرد: با توجه به این که شغل اکثر مردم روستا دامداری است اما از جانب دامپزشکی حمایتی از آن ها صورت نمی گیرد و مردم برای انتقال دام هایشان برای فروش به شهرستان های اطراف با نیرو های انتظامی به مشکل بر می خورند.

,

وی مشخص نبودن حریم جاده ها و ملک های شخصی مردم را یکی از بزرگترین مشکلات مجموعه دهیاری و شورای اسلامی دانست و گفت: مشخص نبودن حریم جاده و ملک های شخصی اجازه نمی دهد به‌راحتی طرح‌های هادی و جاده در روستا اجرا شود جا دارد ادارات مربوطه در این زمینه ورود پیدا کنند.

,

عضو شورای اسلامی روستا شه بابک افزود: جاده محور شه بابک به جکدان که دولت با صرف هزینه میلیاردی احداث نموده زیر سایه بی‌توجهی و عدم رسیدگی به آن توسط آب باران در حال نابودی می باشد و شانه جاده و زیر پل ها مسدود شده است.

,

ضعف تمام نشدنی خطوط تلفن همراه در روستا

, ضعف تمام نشدنی خطوط تلفن همراه در روستا,

شهسواری در ادامه به ضعف شبکه های آنتن دهی تلفن همراه در روستا اشاره کرد: بیش از ۱۰ سال از نصب دکل شبکه های ارتباط تلفن همراه در روستای «درالوی» برای رفاه مردم در شه بابک، درالوی، گوریچی و ده پشت بیر می گزرد اما با صرف هزینه زیاد به حال خود رها شده است.

,

وی در پایان با بیان اینکه مسئولان در مواجهه با مشکلات روستا ها سلیقه ای عمل نکنند، خاطر نشان کرد: با توجه به این که شه بابک یکی از قطب های کشاورزی بشاگرد به شمار می رود اما هیچ حمایتی از کشاورزان صورت نمی گیرد و پس از مراجعات مکرر حتی لوله آب هم به کشاورزان این روستا داده نشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه