اخبار داغ

گزارشی از سفر سعید جلیلی به مریوان:

نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/چرا جوان مریوانی بجای صادرات باید کولبری کند؟

نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/چرا جوان مریوانی بجای صادرات باید کولبری کند؟
سعید جلیلی عضو شورای راهبردی روابط خارجی کشور در سفری که ماهها پیش تنظیم شده بود روز چهارشنبه 29 فروردین ماه به شهرستان مریوان سفر کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، سعید جلیلی سیاستمدار اصول‌گرا، عضو شورای راهبردی روابط خارجی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده رهبر وعظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی روز چهارشنبه 29 فروردین ماه در سفر چند ساعته به شهرستان مرزی مریوان در گلزار شهدای شهر حضور پیدا کرد وی همچنین در ادامه سفر خود در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان مریوان حاضر و در جمع اساتید و دانشجویان و مردم این شهرستان سخنرانی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,


دکتر جلیلی در دانشگاه آزاد اسلامی در سخنانی، با اشاره به اتفاقات منطقه، اظهار داشت: وقتی که کشورهای غربی و آمریکای ها بهانه جویی می کردند ما همین را مطرح می کردیم که مثلا قبل از انقلاب رژیمی که به گفته کشورهای غربی دیکتاور بود نیروگاه هسته ای را دنبال کرده بود که بعدها این رژیم توسط مردم ایران از بین رفت و سپس مردم با آزادی کامل خود نظام جمهوری اسلامی را انتخاب کردند. آنها که ادعای آزادی و دمکراسی را داشتند اکنون چه چیزی رخ داده است که نمی توانند قرارداد توافق شده نیروگاه هسته ای را لغو کردند در حالی که مردم ایران یک نظام اسلامی را جایگزین رژیم استبدادی کردند.

وی افزود: دشمنان تمام توان خود را به کار بستند که مردم ایران نتوانند رژیم مورد نظر خود را روی کار آورند و این امر در زمانی نمود یافت که شهرستانی همچون مریوان باید مورد بمباران های پی در پی دشمن بعثی با حمایت کشورهای غربی قرار گیرد. ملت ایران قیام کردند و آزادی را برای خود به ارمغان آوردند و این در چه شرایطی محقق شد که در این راه شهرهای ما بمباران می شدند و انسانهای بزرگی را در این را از دست دادیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه در این چند روزه گذشته شاهد بودید که گفته شد در یکی از محلات دمشق ظاهرا بمباران شیمیایی شده بر اساس گفته ها که وقتی از وزیرخارجه آمریکا پرسیده شد این ادعا را بر چه مبنایی گفته اید عنوان کرد در شبکه های اجتماعی عنوان شده و این بر مبنا قرار گرفت برای حمله به سوریه.

,
,
,
,
,
,



نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟

 

,
,
, نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟,
,
,

سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه که ادعای حقوق بشر را دارند به سوریه حمله کردند آن هم تنها به دلیل شنیده شدن احتمال وقوع حمله شیمیایی در یکی از محلات سوریه اما سوای اینجاست که آیا این کشورها شیمیایی شدن سردشت و دیگر مناطق استان کردستان را نشنیدند ؟

وی ادامه داد: سردشت مورد حمله بدترین حملات شیمیایی قرار گرفت آیا شما نشنیدید که حلبچهمورد حمله شیمیایی قرار گرفت ؟ چه کسی مواد شیمیایی و اسلحه و مهمات مربوط به آن را در اختیار صدام گذاشتند و پشتیبانی وی بودند ؟ اگر مسئله مربوط به سوریه برای حقوق بشر است چرا صدای مردم سردشت و حلبچه و بمباران های مریوان را نشنیدند ؟ آنها صدای مردم راشنیدند اما چون خود شخصا به صدام حسین کمک کردند زبانشان را بسته و حقوق بشر را زیرپا له کردند.

جلیلی در جمع مردم مریوان، گفت: هواپیمای فرانسه بود که بمب های شیمیایی آمریکا و فراسنه را بر سر مردم  می ریخت و همین کشورهای جنوب خلیج فارس در جنگ تحمیلی بیش از 28 میلیارددلار از سوی عربستان سعودی به صدام کمک شده بود. اولین گزینه آمریکا برای مقابله با ایران به خاک و خون کشیدن ملت ما بود و انجام دادند و آنها تمام کارها و شرارت را انجام دادند و چه شد نتیجه آن ؟ آنها برای اولین بار در تاریخ دیدند و مشاهده کردند که مردم ایران اسلامی با تمام توان خود از کیان این آب و خاک محافظت کردند و همین پیشمرگان اسلامی کورد بودند که مقاومت کردند.

دکتر جلیلی بیان کرد: وقتی انقلاب پیروز شد و صدام در جنگ هشت ساله شکست خورد. آمریکا بعدا پرده را کنار زده و سخن از تحریم های فلج کننده به میان آورد و همین کار را هم کردند و هر آنچه که می توانستند و در توان داشتند را به کار بستند اما نتیجه آن چه شد ؟ نتیجه همان شد که امروزه بیان می کنند و این فریادهای آمریکا برای چیست؟ اگر ملتی ضعیف است چرا این گونه فریاد می زنند و سروصدا می کنند ؟ چرا آنها نتوانستند به موفقیت دست یابند؟ آنها قدرت شکل گرفته از مردم را که می تواند پیشرفت کند و مقاومت دیدند.

عضو سابق مذاکره کننده هسته ایران گفت: موفقیت را بشناسیم که چه عواملی در آن نقش داشته است و امروزه یک عده ای نمی خواهند اجازه دهند این امر دیده شود و آنها القاء امیدی می کنند و این که چند کشوری هر آنچه در توان داشته اند به کار بسته اند تا این ایران را از بین ببرند و اما نتوانسته و موفق نشده اند می خواهند که عامل اصلی موفقیت های ما را نادیده بگیرند. منابع مالی خود کشورهای دنیا در پیش بینی خود منابع اقتصادی ایران را جزو 17 کشور دنیا عنوان کرده و می گویند که به زودی اوضاع اقتصادی ایران بسیار خوب خواهد شد و عامل آن هم همبستگی یک ملت، وحدت یک ملت و ایمان یک ملت همراه با هوشیاری انه بوده است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,



نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟

,
,
, نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟,

 

,

جلیلی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه استکبار جهانی می خواستند از فرصت تنوع قومی به عنوان یک تهدید استفاده کنند اما نتوانستند چراکه هم ملت کورد و هم دیگر ملت ها هوشیار هستند. دشمنان نمی خواهند موفقیت ما تکثیر شود و آنها می دانند که این موفقیت ما الگو می شود و برادران ما در فلسطین و لبنان از ما به عنوان الگو استفاده کرده و در جنگ 21 روزه برنده می شوند. ما نباید به حداقل ها اکتفا کنیم چراکه شعار انقلاب آن قله ها بود و ما باید به حداقل های عالی برسیم و این امر باعث دعوا و شرارت های آمریکا است چراکه این ملت قله های موفقیت را در نظر دارند در تمامی عرصه های مختلف علمی و غیره و می خواهند یک الگو در جهان باشند.

سعید جلیلی افزود: ظرفیت هر یک از جوانان ما اگر به خوبی استفاده شود چه قدرتی عظیم خواهد بود و همین امر است که آنها می خواهند این نشاط و این قدرت را از ما بگیرند چرا که آنها میفهمند اگر ظرفیت ها را به خوبی مورد استفاده قرار دهیم چه خواهد شد و ما به قله های موفقیت خواهیم رسید.

وی ادامه داد: متوسط سن دانشمندان هسته ای ما که شش قدرت را مجبور می کنند به پای گفتگو بیایند 30 سال است و این امر به کام آنها خوش نیامده است و آنها ایران را کانون ناامنی عنوان می کنند اما باید عنوان کرد که این ملت است که امنیت را برایمان ارمغان آورده اند و این مرز از مهمترین و امن ترین مرزهای جهان است. مردم کوچه و بازار مریوان و دیگر شهرستان های کشور هستند که از این نظام محافظت کرده اند و این امنیت مثال زدنی را در دنیا نشان داده اند و آنها میفهمند این امر را و برای برهم زدن این وحدت که یک پایه بزرگ برای رسیدن به قله های موفقتی است را میخواهند برهم زنند. ما با دیدارهائیکه با سران اقلیم کردستان عراق داشته ایم عنوان کرده ایم که باید امنیت را در مرزها به گونه ای باید برقرار کنیم که تردد انچنان راحت گردد که هر فردی به راحتی و با امنیت بیش از پیش بتواند تردد کند.

,
,
,
,
,



نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟
 

,
,
, نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟,
,

 

,

دکتر جلیلی اظهار کرد: برای هر کشوری آنچه که به عنوان یک فرصت است همسایگان آن است و این عراق نیز برای ما فرصتی است چرا باید جوانی که می تواند به عنوان صادرکننده فعالیت کرده و هم برایش ارتقاء داشته باشد و هم باعث رونق اقتصادی کشور گردد باید کوله بری کند ؟

وی عنوان کرد: ما اگر بتوانیم بازار بزرگ اقلیم کردستان عراق را برای خود داشته باشیم می توانیم برای جوانان خود کار و اشتغال ایجاد کنیم لذا باید در مطالبات خود این امر را در نظر داشته باشیم و ما باید در مریوان و شهرستان های مرزی دروازه های صادراتی ایجاد کنیم.

ما امروزه در آستانه چهلمین سال انقلاب اسلامی هستیم و اگر امروزه ما توانسته ایم موفقیت های بزرگ در استقرار کشور در حفظ تمامیت کشور در ایجاد امنیت و آزادی انتخاب بدست آورده ایم. شما دیدید در سالهای مختلف و انتخابات مختلف افرادی خود را عرضه کردند و ساز و کار جمهوری اسلامی حق وتوی انتخاب مردم را نداد و نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند. نه کسانی بر شوراشرافیت و نه طغیان امنیت خواهد توانست رای مردم را نایده گیرد و همه باید به رای مردم احترام بگذارند و همه باید کمک کنند که چرخ این انقلاب به خوبی حرکت کند.

وی در جواب یکی از دانشجویان که جریان حمله شیمیایی دومای سوریه چیست عنوان کرد : در زمانی که انقلاب اسلامی شکل گرفت و جریانی ایجاد شد که میتوان در مقابل قدرت های جهانی قدعلم کرده و موفق شد و انها فهمیدند که این امر میتواند تکثیر شود ترسیدند.

وی تصریح کرد : اگر امروزه به نقشه سرزمین های اشغالی اسرائیل نگاه کنید خواهید دید که نوشته است سرزمین های 1348 و غیره و این بدین معنی است که آنها در این زمان تواسنته اند سرزمین های فلسطین را به اشغال دراورند.

رژیم صهیونیستی هر زمان می خواست سرزمینی از فلسطین را اشغال میکرد و تا حدی پرروی و جسارت پیدا کرده بود که به سرزمین های اشغالی خود می افزود و تا پشت بیروت امده و کشتار راه می انداخت و این حرکت در زمان ایجاد انقلاب اسلامی متوقف شده و شاه از بین رفته و سپس با الگوبرداری از حرکت مردم ایران حماس سنی در جنگ 22 روزه پیروز شده و روند این پیروزی های از پیش صهیونیستی به روند شکست تبدیل می شود.

بیداری اسلامی در سرزمین های مسلمان پس از برخواستن ندای اسلام از سوی مردم ایران باعث شد که رژیم های استکبار باعث شروع دو حرکت شوند یکی آن که ملت هایی را که دارند در سایه این مبارزه دارند را از اصل مبارزه منحرف کنند و دوم این که اگر منحرف نشدند باید وحدت را از بین برده و مردم مسلمان را وارد انحراف کنند.

جریان مقاومت اجازه موفقیت را به دشمنان نداده و آنها را باشکست مواجه نمودند و آنها برای جبران وادار به انجام فعالیت هایی کردند به عنوان مثال همین شیمیایی دومای سوریه به نوعی نمایشی از سوی قدرت های جهانی بود تا بدین وسیله در امورات داخلی آن کشور دخالت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، در ادامه سفر سعید جلیلی به مریوان وی با حضور در ساختمان شورای شهر مریوان از مشکلات شهر، و شهرستان مریوان سخن گفتند . در این دیدار یک ساعته اعضای شورای شهر و شهردار مریوان با بیان مشکلات بودجه ای شهر مریوان و عدم استفاده از پتانسیل های شهرستان جهت رونق گردشگری و توسعه منطقه خواستار رفع مشکلات مریوان در حوزه زیر ساختی شدند.

دکتر سعید جلیلی در ادامه سفر خود به مرز باشماق مریوان رفت و از این مرز بازدید کرد . دکتر جلیلی قرار است در شامگاه روز چهارشنبه با مردم شهرستان بانه دیدار و گفتگو کنند.

گفتنی است سفر دکتر جلیلی بهمن ماه سال گذشته هماهنگ شده بود اما بدلیل فشردگی برنامه های وی 29 فروردین ماه صورت گرفت. سفر جلیلی به مریوان با استقبال دولتی ها در استان کردستان همراه نبود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,



نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟.

نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟

نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟

نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟

نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟

نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟

نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟

نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟

نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟

نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟

نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟

نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟

نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟

نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟

 

,
,
, نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟.

نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟

نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟

نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟

نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟

نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟

نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟

نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟

نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟

نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟

نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟

نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟

نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟

نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟
, نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟,
,
, نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟,
,
, نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟,
,
, نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟,
,
, نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟,
,
, نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟,
,
, نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟,
,
, نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟,
,
, نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟,
,
, نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟,
,
, نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟,
,
, نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟,
,
, نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟,
,
, نه شور اشرافیت و نه طغیان منیت نتوانست حقوقات انتخاب مردم را وتو کند/از فرصت همسایگی با اقلیم کردستان عراق باید استفاده شود/ چرا جوان مریوانی باید بجای صادرات، کولبری کند؟,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه