اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد:

سرما زدگی به 200 هکتار از باغات گردو در بروجرد خسازت زد

سرما زدگی به 200 هکتار از باغات گردو در بروجرد خسازت زد
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: بر اثر سرما زدگی و کاهش دما 200 هکتار از باغات گردو در مناطق کوهستانی بروجرد دچار خسارت شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "رضا امینی" مدیر جهاد کشاورزی بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: طی چند روز گذشته دمای هوای بروجرد کاهش یافت و کاهش دما و سرما زدگی در اواخر فروردین سبب شد تا به 200 هکتار از باغات گردو در مناطق کوهستانی خسارت وارد شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بازتاب بروجرد ,

 

,

وی با اشاره به این که سرما زدگی به 30 درصد باغات گردو خسارت وارد کرد افزود: این میزان خسارت باعث کاهش 120 تن محصول گردو خواهد شد که ارزش ریالی آن 24 هزار میلیون ریال است.

, وی با اشاره به این که سرما زدگی به 30 درصد باغات گردو خسارت وارد کرد افزود: این میزان خسارت باعث کاهش 120 تن محصول گردو خواهد شد که ارزش ریالی آن 24 هزار میلیون ریال است.,

 

,

امینی اظهار داشت: سطح باغات بارور گردو در شهرستان بروجرد حدود ۱۸۰۰ هکتار با پیش بینی تولید حدود ۳۶۰۰ تن محصول بوده که خسارت وارد شده به حدود ۱۱ درصد سطح زیر کشت بوده است.

, امینی اظهار داشت: سطح باغات بارور گردو در شهرستان بروجرد حدود ۱۸۰۰ هکتار با پیش بینی تولید حدود ۳۶۰۰ تن محصول بوده که خسارت وارد شده به حدود ۱۱ درصد سطح زیر کشت بوده است.,

 

,

وی با اشاره به کاهش بارندگدی ها اضافه کرد: کاهش بارندگی بر میزان تولید محصولات اثر گذار است و پیش بینی می شود به دلیل کاهش بارندگی ها تولید گندم و جو دیم امسال حدود 30 درصد کاهش یابد.

, وی با اشاره به کاهش بارندگدی ها اضافه کرد: , کاهش بارندگی بر میزان تولید محصولات اثر گذار است و پیش بینی می شود به دلیل کاهش بارندگی ها تولید گندم و جو دیم امسال حدود 30 درصد کاهش یابد.,

 

,

به گفته وی 10 هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت گندم دیم و 6 هزار هکتار زیر کشت جو دیم هستند و کم آبی شدید علاوه بر کشت دیم بر روی کشت آبی و باغات هم اثر گذار است.

, به گفته وی 10 هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت گندم دیم و 6 هزار هکتار زیر کشت جو دیم هستند و کم آبی شدید علاوه بر کشت دیم بر روی کشت آبی و باغات هم اثر گذار است.,

 

,

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد تصریح کرد: امیدواریم با بارندگی های این فصل بخشی از کم آبی و کمبود بارشها جبران شود.

, مدیر جهاد کشاورزی بروجرد تصریح کرد: امیدواریم با بارندگی های این فصل بخشی از کم آبی و کمبود بارشها جبران شود.,

 

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه