اخبار داغ

مسئول امور مساجد فیروزکوه:

از ۹۵ مسجد ثبت شده در فیروزکوه ۸ مسجد فعال هستند

از ۹۵ مسجد ثبت شده در فیروزکوه ۸ مسجد فعال هستند
اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فیروزکوه در سال ۹۷ در دفتر امام جمعه این شهرستان با محوریت بررسی امور مساجد برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری دیمه نیوز، اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پیش از ظهر امروز به ریاست حجت الاسلام و المسلمین امیری ارجمند، امام جمعه شهرستان فیروزکوه، و با حضور مهندس یوسفی جمارانی، فرماندار شهرستان فیروزکوه و دیگر مسئولین در دفتر امام جمعه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری دیمه نیوز,

حجت الاسلام والمسلمین امیری ارجمند، امام جمعه شهرستان فیروزکوه، در این جلسه ضمن تبریک حلول ماه شعبان خاطرنشان کرد: هدف از اختصاص این جلسه به امور مساجد این است که حاضرین و مسئولین پیشنهادات خود را ارائه دهند چرا که هفته آخر شعبان تکریم مساجد است و بحث غبارروبی مساجد را داریم.

,

حجت الاسلام والمسلمین هادیان، مسئول امور مساجد در شهرستان های فیروزکوه، دماوند و پردیس در ادامه جلسه با ارائه آماری از مساجد فیروزکوه گفت: فیروزکوه ۹۵ مسجد ثبت شده در سامانه استان تهران دارد و حدود ۸ مسجد فعال یعنی دارای امامت جماعت دارد؛ به نسبت شهرستان های دیگر فیروزکوه از مساجد فعال برخوردار نیست؛ باید همت مسئولین شهرستان این باشد که مساجد را فعال کنند؛ یک بحث عدم فعال بودن مساجد در فیروزکوه این است که بسیاری از مساجد در روستاها هستند و بحث ییلاق و قشلاق مطرح است.

,

وی تاکید کرد: در هر یک از مساجد باید پایگاه مقاومت بسیج فعال داشته باشیم؛ باید ادارات مرتبط همکاری کنند تا مساجد فیروزکوه فعال شوند؛ طرح پیوند مساجد و مدرسه را دو سال پیگیری می کنیم؛ امام جماعت باید برای تبلیغ حضور دانش آموزان در مسجد به مدارس بروند.

,

یوسفی جمارانی، فرماندار فیروزکوه، در ادامه ضمن تبریک حلول ماه مبارک شعبان با اشاره به محوریت جلسه بیان داشت: برنامه های دستگاه های اجرایی در سال جاری باید با نگاه آسیب شناسی خصوصاً در عرصه های فرهنگی تدوین شود تا با همکاری مسئولین به نتایج مطلوبی دست یابیم.

,

وی با تاکید بر اهمیت جایگاه مساجد اظهار داشت: مساجد، کانون ترویج فرهنگ معارف دینی از زمان ظهور اسلام بوده است؛ مساجد از گذشته محلی برای گردهمایی و همدلی اهالی محله بوده اند که توسط مردم ساماندهی شده و تداوم یافته است؛ با توجه به اینکه انقلاب کشور بر پایه و محوریت دین مبین اسلام اتفاق افتاده است، مسائل دینی و جایگاه مساجد باید روز به روز تقویت شوند و تمام مردم و مسئولینی که دغدغه حفظ و ترویج دین اسلام را دارند تلاش های مستمر داشته باشند تا پایه و اساس اسلام و انقلاب اسلامی کشورمان همواره استوار و سربلند باشد.

,

فرماندار شهرستان فیروزکوه در پایان خاطر نشان کرد: مسائل مساجد شهرستان به صورت مجزا در کارگروه ویژه ای مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد و با توجه به شرایط هر کدام تصمیم متناسبی اتخاذ شود.

,

انتهای خبر/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه