اخبار داغ

در ادامه روند خشکسالی در کشور؛

بی آبی دامن عشایر جنوب شرق را هم گرفت/ 900 هزار راس دام در بحران

بی آبی دامن عشایر جنوب شرق را هم گرفت/ 900 هزار راس دام در بحران
خشکسالی در سیستان و بلوچستان سبب شد تا 102 هزار نفر از جمیعت عشایری استان در وضعیت بحرانی قرار بگیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، در حالی سیستان و بلوچستان دارای جمعیت 102 هزار نفری عشایر است که خشکسالی سبب زمینگیر شدن آن ها در استان شده است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
هر ساله در آغاز فصل گرما، عشایر به ییلاق می روند اما در سال جاری به دلیل کمبود بارندگی و خشکسالی های متوالی در جنوب شرق کشور بسیاری از عشایر استان با مشکل بی آبی مواجه شده اند به طوری که امسال عشایر سیستان و بلوچستان به ییلاق نخواهند رفت.
 
,
,
علی ای حال  کمبود این مایه حیاتی با ارزش در کنار افزایش دمای هوا زندگی را نسبت به گذشته برای عشایر استان سخت تر کرده است و بهداشت و سلامت آنان را نیز تهدید می کند.
 
,
,
, ,

حمید طوقی مدیرکل امور عشایری سیستان و بلوچستان در گفت و گو با صدا و سیما در این خصوص گفته است که: خشکسالی، عشایر این استان را مجبور به ماندن در قشلاق کرده است.
 
,
,
,
وی با اشاره به اینکه عشایر سیستان و بلوچستان همه ساله در فصل بهار کوچ برون استانی به شهرهای جنوبی استان خراسان جنوبی دارند، افزود: کوچ داخلی نیز به سمت شهرستان های خاش و زاهدان و تا شعاع 40 کیلومتری از محل قشلاق صورت می گیرد اما امسال به علت فقر مراتع، در مناطق قشلاقی خود مانده اند.
 
,
,
طوقی گفت: با وجود کمبودهای اعتباری و مشکلات ناوگان حمل و نقل، مجبور به آبرسانی سیار در چهارصد نقطه استان به سه هزار و 200 خانوار عشایری شده ایم.
 
,
,
, ,

مدیرکل امور عشایری سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای کاهش اثرات و تبعات ناشی از خشکسالی ها اعتباری بیش از 78 میلیارد ریال برای خرید ادوات مکانیکی، تانکر کشنده و ثابت، حفر چاهک، تامین علوفه و خرید لوله انتقال آب نیاز است.
 
,
,
,
براساس آمار گزارش شده سیستان و بلوچستان 102 هزار نفر جمعیت عشایری دارد که 900 هزار راس دام در اختیار دارند.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه