اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش خبر داد؛

قلع‌ و قمع 6 بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی گالیکش

قلع‌ و قمع 6 بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی گالیکش
مدیر جهاد کشاورزی گالیکش از قلع‌ و قمع 6 بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: این اقدام در راستای اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی انجام‌گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیلکوه؛ "حبیب اله زارع" در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: طی ماه جاری در راستای اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی 6 بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان تخریب و قلع‌وقمع شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیلکوه,

وی افزود: این بناها شامل دیوارکشی و چهاردیواری و اتاقک بوده است.

,

زارع خاطرنشان کرد: این بناها جمعاً به مساحت 951 مترمربع بوده که در روستاهای بخش لوه شهرستان انجام‌شده است.

,

* پرداخت 2 میلیارد و 960 میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی در گالیکش

, * پرداخت 2 میلیارد و 960 میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی در گالیکش, * پرداخت 2 میلیارد و 960 میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی در گالیکش,

مدیریت جهاد کشاورزی گالیکش گفت: باهدف ایجاد کسب‌وکار خانگی به‌عنوان راهکار اساسی ایجاد اشتغال پایدار در روستاها در سال 1396 بالغ‌بر 2 میلیارد و 960 میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی در حوزه کشاورزی به متقاضیان پرداخت شد.

,

وی افزود: این تسهیلات به 34 نفر از متقاضیان در قالب طرح‌های پرورش زنبور عسل، گیاهان دارویی، کرم ابریشم، گوسفند داشتی و تولید محصولات زراعی سبزی و صیفی‌جات پرداخت‌شده است.

,

زارع تأکید کرد: نرخ سود تسهیلات با عاملیت بانک کشاورزی و سپه به‌صورت قرض‌الحسنه و با نرخ ۴ درصد و بازپرداخت 3 ساله پرداخت‌شده است.

,

* صدور 31 فقره مجوز حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در گالیکش

, * صدور 31 فقره مجوز حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در گالیکش, * صدور 31 فقره مجوز حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در گالیکش,

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش گفت: در سال 96 باهدف تامین و ایجاد امنیت غذایی و پاسخگویی به نیاز بهره‌برداران 31 فقره مجوز تبصره 4 و چهار فقره مجوز تبصره یک به مساحت 112 هزار و 53 مترمربع در شهرستان توسط کمیسیون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی استان صادرشده است.

,

وی افزود: طرح‌های مشمول تبصره 4 ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها شامل موتورخانه، پرورش ماهی، پرورش اسب، گلخانه و کلیه طرح‌های مرتبط با بخش کشاورزی و طرح‌های مشمول تبصره یک ماده یک شامل فنس کشی، اتاق کارگری و احداث ساختمان‌های اداری و کلیه طرح‌های غیر مرتبط با بخش کشاورزی می‌باشد.

,

زارع خاطرنشان ساخت: دارندگان مجوز اعم از فعالیت‌های موضوع تبصره 4 الحاقی به ماده 1 و یا آن دسته از طرح‌هایی که از کمیسیون موضوع تبصره 1 ماده یک مجوز تغییر کاربری دریافت نموده اند، مکلف‌اند اراضی موردنظر را منحصراً برای کاربری موردتقاضا بهره‌برداری نمایند و استفاده از آن برای سایر کاربری‌ها بدون اخذ مجوز از سازمان‌های جهاد کشاورزی یا کمیسیون تبصره یک ماده 1 ممنوع بوده و از مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز تلقی می‌گردند.

,

به گفته وی در شهرستان گالیکش بالغ‌بر 29 هزار هکتار اراضی زراعی و هزار و 200 هکتار انواع باغات وجود دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه