اخبار داغ

اعتراض بطحایی به تبعیض پرداخت‌ها میان معلمان و سایر کارکنان دولت

اعتراض بطحایی به تبعیض پرداخت‌ها میان معلمان و سایر کارکنان دولت
وزیر آموزش و پرورش در نامه‌ای خطاب به معاون اول رئیس‌جمهور خواستار رفع تبعیض بین معلمان و سایر کارکنان دولت شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وزیر آموزش وپرورش در نامه 21 فروردین ماه خطاب به معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد پرداخت‌های تا 6 برابر خارج از احکام کارگزینی، عامل تبعیض بین معلمان و سایر کارکنان دولت شده است و خواستار رفع تبعیض بین معلمان و سایر کارکنان دولت شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بطحایی در این نامه به جهانگیری تأکید کرده است: یکی از مهم‌ترین عوامل نارضایتی در میان کارکنان دولت وجود نابرابری‌های عدیده در نظام پرداخت‌های مستمر و غیرمستمر است و متأسفانه به‌دلایل مختلف با صدور مجوزهای مختلف این فرآیند رو به تزاید است.

,

وی ادامه داد: براساس مجوزهای موردی که در سال‌های گذشته صادر شده است، کنار منابع و درآمدهای اختصاصی برخی دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه شرکت‌های دولتی، تبعیض آشکاری را بین کارکنان دولت به‌وجود آورده که نارضایتی و کاهش کیفیت کار را در پی داشته است.

,

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تفاوت در دریافتی‌های مستمر برخی دستگاه‌های اجرایی تا 5/2 برابر بوده و در برخی موارد که در احکام کارگزینی نیز ثبت نمی‌شود تا 6 برابر می‌رسد.

,

وی با اشاره به مجوزی که اخیراً برای سازمان امور مالیاتی کشور از سوی شورای حقوق و دستمزد صادر شده است، گفت: علی‌رغم مخالفت شدید اینجانب، مجوز مذکور تصویب شد و فشار فراوانی را به برخی دستگاه‌های اجرایی از جمله آموزش و پرورش وارد ساخت.

,

بطحایی خاطرنشان کرد: چنانچه وضعیت درآمدی دولت، امکان افزایش حقوق و مزایای کارکنان را داشته باشد، اولین گروهی که همواره به‌دلیل فقدان اعتبارات کافی از دریافت‌ها محروم می‌شوند و تبعیض آشکاری بین آنها و سایر کارکنان دولت صورت می‌گیرد، معلمان صبور و زحمتکش هستند.

,

وی در پایان از معاون اول رئیس جمهور خواست با عنایت به سیاست استقرار نظام عادلانه پرداخت‌ها، کارگروهی مشتمل از نمایندگانی از وزرا و شورای حقوق و دستمزد، نظام برنامه‌ای برای کاهش نابرابری در پرداخت‌های مستمر و غیرمستمر کارکنان دولت تهیه شود و عنداللزوم به تصویب هیئت وزیران برسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه