اخبار داغ

روستای" وهنان" گنجینه ای طبیعی دراستان همدان

روستای" وهنان" گنجینه ای طبیعی دراستان همدان
روستای وهنان که در نزدیکی شهر بهار قرار دارد یکی از مناطق بکرگردشگری در استان همدان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع،همدان پایتخت تاریخ و تمدن کشور و پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی علاوه بر جاذبه های تاریخی دارایی طبیعتی بکر و جاذبه های منحصر به فرد طبیعی است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

 برخی مناطق و روستاهای همدان بکرترین و زیبا ترین منظره ها را برای گردشگران فراهم کرده اند.

,

 

,

 روستای وهنان که در نزدیکی شهر بهار قرار دارد یکی از این مناطق بکرگردشگری است که با یکی از اهالی روستا در مورد جاذبه های گردشگری این روستا گفتگو کردیم.

,

 

,

با مصطفی کریمی یکی از اهالی روستای وِهنان گفتگویی انجام دادیم که در ادامه گزارش به آن پرداخته شده است.

,

 

,

, ,

روستایی در دامنه دو رسته کوه الوند

, روستایی در دامنه دو رسته کوه الوند, روستایی در دامنه دو رسته کوه الوند,

مصطفی کریمی یکی از اهالی روستای وهنان در خصوص این روستای زیبا گفت: وهنان روستایی خاص با جذابیت ها و چشم اندازهای زیبا و طبیعی و همراه با گونه های طبیعی  حیات وحش است.

,

 

,

 روستای وهنان سی و چهار کیلومتر با شهر همدان فاصله دارد و بالاتر از ایست بازرسی جاده کرمانشاه  در  دور برگردان روستای آبرومند قرار دارد.

,

 

,

 اولین روستا در این مسیر سیمین و اخرین روستا وهنان است .روستای وهنان در دامنه دو رشته کوه الوند(کرکسین و قزل ارسلان ) قرار گرفته است.

,

 

,

ییلاق عشایر و قله «چشمه چوپان» در مسیر کوه  قزل ارسلان

, ییلاق عشایر و قله «چشمه چوپان» در مسیر کوه  قزل ارسلان, ییلاق عشایر و قله «چشمه چوپان» در مسیر کوه  قزل ارسلان,

کریمی به زیبایی های روستا اشاره داشت و گفت :در انتهای مسیر روستا یک دو راهی وجود دارد که یک مسیر شما را به قله قزل ارسلان هدایت می کند  و مسیر دیگر شما را به قله کرگز می رساند .در مسیر قله قزل ارسلان باغ زیبا و حیرت انگیزی وجود دارد,امامزداده ای در میان جنگل و کوه واقع شده است  که گنبدی به سبک و سیاق امامزادگان شمال کشور دارد و چشم انداز بسیار زیبا و حیرت انگیزی دارد .پس از ییلاق عشایر قله بسیار زیبای چشمه چوپان قرار در مسیر قله قزل ارسلان واقع شده  است.

,

 

,

مصطفی کریمی تاکید داشت :زیبایی روستای وهنان بسیار شگفت انگیز و جالب توجه است اما باید توجه داشت همه این زیبایی های خدادادی در بکر و طبیعی بودن روستا خلاصه میشود .

,

 

,

, ,

در ادامه در ارتباط با عناصرگردشگری گفتگویی با فریبا نعمتی کارشناس مردم شناسی میراث فرهنگی استان همدان انجام دادیم.

,

 

,

کارشناس مردم شناسی میراث فرهنگی: عناصر فرهنگی و پوشش محلی از عناصر مهم در جذب توریست هستند.

,

 

,

کارشناس مردم شناسی اظهار داشت :متاسفانه ما جذب گردشگر را تنها در بازدید از اماکن تاریخی و سنتی محدود می نماییم. در حالی که عناصر جذب صنعت توریسم بسیار فراتر از این عناصر طبیعی و تاریخی  است از جمله عناصر فرهنگی  ;موسیقی ,غذا ,پوشش محلی ,صنایع دستی و......... مواردی  هستند که تاثیر بسیار زیادی در بخش معرفی  نماد فرهنگی و اقتصادی یک شهر  دارند.

,

 

,

کارکرد غذایی همپای عناصر تاریخی در جذب گردشگران

, کارکرد غذایی همپای عناصر تاریخی در جذب گردشگران, کارکرد غذایی همپای عناصر تاریخی در جذب گردشگران,

 کارشناس مردم شناسی میراث فرهنگی استان همدان خاطر نشان کرد :در مراحل ابتدایی جذب گردشگر عناصر فرهنگی تاثیر بسیار زیادی دارند. یکی از عناصر فرهنگی کارکرد غذایی است.  شاید کارکرد غذایی بیش از عناصر تاریخی در جذب گردشگر موثر نباشد اما به همان میزان  در جذب گردشگر موثر است.

,

 

,

به عنوان مثال بریانی غذای سنتی اصفهان است ,همه می توانند این غذا را در شهر و منزل خود تهیه کنند اما این غذا در اصفهان و در آن محیط برای گردشگر جذابیت خاصی  دارد.

,

 

,

کارشناس مردم شناسی میراث فرهنگی استان همدان  اشاره داشت :کشورهای خارجی با توجه به اینکه قدمت چندانی برخوردار نیستند با راه اندازی جشنواره های گوناگون همچون جشنواره لباس ,بالماسکه ,موسیقی و رنگ سعی در جذب گردشگر دارند

,

, ,

نحوه برخورد مردم در جذب گردشگر مؤثر است

, نحوه برخورد مردم در جذب گردشگر مؤثر است, نحوه برخورد مردم در جذب گردشگر مؤثر است,

کارشناس مردم شناسی تصریح داشت :یکی دیگر  از عناصر مهم فرهنگی در جذب گردشگر نحوه برخورد عموم مردم  با گردشگران  است.

,

 

,

فریبا نعمتی به تاثیر صنایع دستی در جذب گردشگر اشاره داشت و گفت: برخی از پیشه های سنتی  با توجه به فرهنگ شهر نشینی ,بازخورد ,تقاضای بازار و کارکرد امروزی ازبین رفته اند ,وظیفه میراث فرهنگی معرفی و شناسایی پیشه های  در حال انقراض است .میراث فرهنگی مشاغل سنتی را با توجه به اقلیمی که در آن واقع شده اند  به صورت اصولی شناسایی می کند.

,

 

,

نعمتی اشاره داشت :ایجاد بازار کار و بازار فروش به عهده سایر ارگان ها می باشد برای اینکه صنایع دستی شناخته شوند باید بازار فروش و منفعت اقتصادی داشته باشند.

,

 

,

نعمتی ادامه داد :اشتغال از طریق پیشه های سنتی اجرا نمی شود  مگر اینکه تحقیقات اصولی با حضور کارشناسان اقتصادی ,مردم شناسی ,جامعه شناسی انجام شود که سرمایه گذاری اصولی و صحیحی انجام بگیرد که بازخورد مثبتی داشته باشد

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه