اخبار داغ

مدیرکل بنیاد مسکن استان خبر داد:

محدودیتی برای اعطای تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی وجود ندارد/ پرداخت بیش از 19 هزار فقره انواع تسهیلات از سال 84 تاکنون

محدودیتی برای اعطای تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی وجود ندارد/ پرداخت بیش از 19 هزار فقره انواع تسهیلات از سال 84 تاکنون
مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان با بیان اینکه محدودیتی برای پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی وجود ندارد گفت: توسعه بافت فرسوده روستایی نیازمند مشارکت دهیاری‌ها، شوراهای اسلامی روستاها وعموم روستاییان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، نشست خبری مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان به مناسبت دهه افتتاح حساب 100 امام خمینی (ره) با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

در این نشست علیرضا فلاحی مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان با بیان اینکه این نهاد در 21 فروردین 1358 با هدف محرومیت زدایی از روستاها و مناطق مرزی ایجاد شد افزود: بنا بر مصوبه دولت در سال 1384، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مکلف شد نسبت به بهسازی خانه‌های روستایی در سراسر کشور اقدام کند.

,

 پرداخت بیش از 19 هزار فقره انواع تسهیلات از سال 84 تاکنون

,  پرداخت بیش از 19 هزار فقره انواع تسهیلات از سال 84 تاکنون,

مدیرکل بنیاد مسکن استان از بیش از 19 هزار فقره تسهیلات طرح ویژه بهسازی روستایی از سال 84 تاکنون در استان سمنان خبر داد و گفت: بنابر مصوبه سال 84 سالیانه 200 هزار واحد روستایی در سراسر کشور تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند.

,

فلاحی  با بیان اینکه سقف آخرین تسهیلات اعطایی برای مقاوم‌سازی 18 میلیون تومان و برای درجاسازی 20 میلیون تومان بوده است اظهار کرد: اواخر سال 96 هیات دولت تصمیم گرفت سقف تسهیلات را به 25 میلیون تومان افزایش دهد که منتظر ابلاغ بخش‌نامه‌های مربوط به آن هستیم.

,

وی به پرداخت بیش از 8 هزار و 500 فقره تسهیلات حوادث مسکن در استان سمنان از ابتدای تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: تاکنون برای 39 هزار واحد مسکن روستایی سند صادر شده است.

,

مدیرکل بنیاد مسکن استان ادامه داد: بنابر مصوبه دولت از این پس صدور سند برای واحدهای مسکونی شهرهای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت نیز برعهده بنیاد مسکن قرار گرفته است که تاکنون 2 هزار و 450 سند نیز برای واحدهای مسکونی این مناطق در استان صادر شده است.

,

 وجود 329 روستای بالای 20 خانوار در استان سمنان

,  وجود 329 روستای بالای 20 خانوار در استان سمنان,

فلاحی با بیان اینکه در سال 90 تعداد روستاهای بالای 20 خانوار در استان سمنان 298 روستا بوده است تصریح کرد: بنابر سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 بالغ بر 31 روستا به تعداد روستاهای بالای 20 خانوار استان اضافه شده است.

,

وی با اشاره به اجرای طرح هادی در 74 درصد روستاهای استان سمنان گفت: بازنگری طرح هادی روستاها نیز که هر دوسال یکبار انجام می‌شود در 72 درصد روستاهای استان سمنان اجرایی شده است.

,

مدیرکل بنیاد مسکن استان در بخش دیگری از این نشست با اشاره به واگذاری پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر به این بنیاد اظهار کرد: تاکنون 4 هزار و 871 واحد مسکن مهر در استان سمنان توسط بنیاد مسکن احداث شده است که از این تعداد 4 هزار و 140 واحد تحویل متقاضیان شده است.

,

فلاحی همچنین از تحویل 3 هزار و 750 واحد مسکونی برای اقشار ضعیف در استان سمنان خبر داد و گفت: 400 واحد مسکونی نیز در سالجاری در دست احداث قرار دارد که تلاش می‌کنیم تا پایان سالجاری تحویل متقاضیان شود.

,

محدودیتی برای اعطای تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی وجود ندارد

, محدودیتی برای اعطای تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی وجود ندارد,

وی به پرداخت 800 میلیون تومان وام بلاعوض به افرادی که در روند احداث واحدهای مسکونی خود با مشکل مواجه شده اند اشاره کرد و گفت: در حوزه اخذ تسهیلات برای احداث و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی مشکلی وجود ندارد اما تحقق این امر نیازمند مشارکت مطلوب دهیاری‌ها و نیز روستاییان عزیز است.

,

مدیرکل بنیاد مسکن استان اعتبارات استانی این بنیاد در سال گذشته را 7 میلیارد و 108 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: با تلاش مسئولان استان موفق شدیم 2 میلیارد و 254 میلیون تومان دیگر نیز به اعتبارات استانی بنیاد مسکن استان اضافه کنیم.

,

فلاحی با بیان اینکه سهم بنیاد مسکن استان سمنان از اعتبارات ملی در سال 96، 843 میلیون تومان بوده است گفت: با مساعدت مسئولان ملی و استانی 1 میلیارد و 300 میلیون تومان دیگر نیز به اعتبارات ملی بنیاد مسکن استان اضافه شد.

,

بهسازی 12 روستای هدف گردشگری استان سمنان

, بهسازی 12 روستای هدف گردشگری استان سمنان,

وی با اشاره به تخصیص بیش از 5 میلیارد و 850 میلیون تومان قیر رایگان به روستاهای استان سمنان در سال گذشته اظهار کرد: یکی از پروژه‌هایی که در بنیاد مسکن به طور جدی دنبال می‌شود بهسازی بافت روستایی به ویژه روستاهای هدف گردشگری است که به توسعه اشتغال در روستاها و رونق اقتصادی کمک خواهد کرد.

,

مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه تاکنون 12 روستای استان سمنان برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری شناسایی شده‌اند گفت: یکی از این روستاها که از ویژگی‌های ممتازی برخوردار است روستای قلعه بالا در شهرستان شاهرود است که تاکنون برای بهسازی آن بیش از 800 میلیون تومان هزینه شده است.

,

فلاحی توجه به معماری ایرانی اسلامی را یکی از رویکردهای اصلی بنیاد مسکن در پروژه‌های روستایی دانست و خاطرنشان کرد: در احداث واحدهای مسکن روستایی به ویژه در روستاهای هدف گردشگری توجه ویژه‌ای به حفظ بافت تاریخی و معماری ایرانی اسلامی صورت می‌گیرد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه