اخبار داغ

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

خسارت سرمازدگی به 6600 هکتار از باغات شهرستان طارم/ 51 هزار هکتار از باغات استان زنجان در اثر سرمازدگی خسارت دیدند

خسارت سرمازدگی به 6600 هکتار از باغات شهرستان طارم/ 51 هزار هکتار از باغات استان زنجان در اثر سرمازدگی خسارت دیدند
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه براساس برآورده‌های اولیه انجام شده 51 هزار هکتار از باغات استان زنجان در اثر سرمازدگی خسارت دیدند گفت: این میزان 65 درصد از باغات استان زنجان را شامل می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهنام اوجاقلو در گفت وگوی اختصاصی با موج رسا; با اشاره به اینکه در حال حاضر مجموع باغات استان زنجان 67 هزار هکتار است اظهار کرد: از این میزان 54 هزار هکتار بارور و بارده بوده و محصول برداشت می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: 13 هکتار از این باغات نیز هنوز به مرحله باروری و بادهی نرسیده است.

,

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه خسارت سرما در 54 هزار هکتار مطرح است افزود: براساس برآورد‌ اولیه انجام شده 51 هزار هکتار از باغات استان زنجان در اثر سرمازدگی خسارت دیدند.

,

وی بیان کرد: به لحاظ درصدی نیز در برآورد اولیه در حدود 65 درصد از باغات استان زنجان در اثر سرما خسارت دیدند.

,

اوجاقلو خاطر نشان کرد: اکیپ‌های جهاد کشاورزی در سطح شهرستان‌های استان زنجان در حال جمع آوری میزان آمار خسارت وارد شده به صورت دقیق هستند.

,

وی با بیان اینکه اعلام میزان خسارت به صورت دقیق در حدود یک هفته زمان نیاز دارد افزود: در حدود یک هفته آینده میزان دقیق خسارت اعلام می‌شود.

,

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه بیشترین خسارت از نظر سطح در شهرستان طارم بوده است افزود: سرمازدگی 15 هزار هکتار از باغات این شهرستان را تهدید کرده که از این میزان 13 هزار 200 هکتار آن باغات زیتون بوده و براساس برآورد اولیه انجام شده به 50 درصد از 13 هزار 200 هکتار باغات زیتون خسارت وارد شده است.

,

وی افزود: کمترین خسارت نیز به باغات شهرستان ماهنشان وارد شده که سرمازدگی در این شهرستان نیز 620 هکتار از باغاتی که با شهرستان زنجان هم مرز بودند را تهدید کرده که میزان خسارت در این باغات نیز 80 درصد بوده است.

,

اوجاقلو با اشاره به اینکه همچنین در برآوردهای اولیه انجام شده سرمازدگی 9 هزارو 600 هکتار باغات شهرستان ابهر را تهدید کرده که عمدتا باغات انگور است افزود: در این شهرستان نیز سرمازدگی به 75 درصد از 9 هزارو 600 هکتار باغات خسارت وارد کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه