اخبار داغ

وزیر دفاع در دیدار با با ‌وزیر ارتباطات ‌‌عراق:

مدعیان دروغین مبارزه با داعش، تروریست‌ها را مدیریت می‌کردند/ ایران خیرخواه ملت‌های منطقه و مظلوم است

مدعیان دروغین مبارزه با داعش، تروریست‌ها را مدیریت می‌کردند/ ایران خیرخواه ملت‌های منطقه و مظلوم است
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه با ‌وزیر ارتباطات ‌‌عراق دیدار و پیرامون مسائل مهم منطقه گفت‌و‌گو کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه با ‌وزیر ارتباطات ‌‌عراق دیدار و پیرامون مسائل مهم منطقه گفت‌و‌گو کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,

 امیر سرتیپ حاتمی در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در بغداد گفت: بسیار خوشحالم در شرایطی با همتای عراقی خود در بغداد دیدار می‌کنم که وضعیت‌ امنیتی، اجتماعی و اقتصادی عراق بعد از اضمحلال داعش رو به بهبود است.

,

‌وی با اشاره به حملات خشونت‌بار داعش در عراق اظهار داشت: مردم این کشور عراق طی سال‌های اخیر در مبارزه با این گروه‌های تکفیری و تروریستی  متحمل سختی‌ها و مرارت‌های بسیاری شده‌اند.

,

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه خداوند را شاکریم که امروز ‌عراق در شرایط باثبات‌تری قرار دارد، ادامه داد: گروه تروریستی داعش در عراق عملا شکست خورده و سرزمین‌های اشغالی را از دست داده است.

,

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران پیروزی بر داعش را مرهون اتحاد ملت، دولت و ارتش و حمایت مراجع عظام تقلید و علمای دینی دانست و تصریح کرد: دوران مبارزه با داعش بسیار آموزنده و تاریخی بود چرا که ایران و عراق در جریان مبارزه، دوستان و دشمنان خود را شناخته و مدعیان دورغین مبارزه با داعش را شناسایی کنند.

,

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه در آن دوران بسیار از دولت‌ها داعیه مبارزه با تروریسم را در منطقه سر دادند، خاطرنشان کر‌د: ولی ‌در عمل بسیاری از این دولت‌ها از تروریست‌ها ‌در جهت تحقق اهداف خود استفاده کرده و آنها را مدیریت کردند.

,

وی عزم صادقانه و خیرخواهانه جمهوری اسلامی ایران را حمایت از همه ملت‌های منطقه به ویژه مردم عراق و سوریه دانست و اضافه کرد: متاسفانه بعضی‌ها با جنگ روانی به دنبال ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی در منطقه هستند اما وقوع این حوادث در منطقه نشان داد همه آنها دروغ محض است و جمهوری اسلامی ایران خیرخواه ملت‌های منطقه و مظلوم است.

,

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران پیوند ملت‌ها، تعامل و همبستگی منطقه‌ای است، تاکید کرد: به بازسازی عراق به عنوان ادامه مسیر تقویت و ارتقاء قدرت عراق و مبارزه با تروریسم می‌اندیشیم و به عنوان یک اعتقاد و باور در بازسازی کنار مردم  عراق خواهیم ماند.

,

وزیر ارتباطات‌ عراق نیز در این دیدار با قدردانی از ‌تلاش‌های جمهوی اسلامی ایران درکمک به دولت و مردم عراق در مبارزه و سرکوب گروه‌های تروریستی و داعش اظهار داشت: مواجه جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با عراق، مواضعی اصولی و راهبردی بود و ملت و دولت عراق هرگز حمایت‌ها و پشتیبانی‌های این کشور را در مبارزه با تروریسم فراموش نخواهد کرد.

,

حسن کاظم الراشدی افزود: امیدواریم همانگونه که جمهوری اسلامی ایران در دوران مبارزه با داعش صمیمانه در کنار ملت عراق حضور داشتند در دوران بازسازی کشورمان در کنارمان باشند.

,

وزیر ارتباطات‌ عراق با بیان اینکه بر این باوریم امنیت دو کشور عراق و ایران برای امنیت منطقه مهم و حائز اهمیت است، تصریح کرد: عدم ثبات و ناامنی می‌تواند منطقه و جهان را با بی‌ثباتی روبه‌رو سازد.

,

وی در ادامه خواستار ارتقاء سطح همکاری‌های فنی و تخصصی با وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های دفاعی شد و اظهار امیدواری کرد تعاملات دو جانبه هر چه زودتر گسترش یابد.

,

در پایان تفاهم‌نامه همکاری‌های فنی بین وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران و وزارت ارتباطات جمهوری عراق با حضور وزرای دو کشور به امضاء رسید.
 
انتهای پیام/ط

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه