اخبار داغ

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری:

تعامل نیروی انتظامی و رسانه‌های جمعی، کاهش آسیب‌ها و جرایم را به دنبال دارد

تعامل نیروی انتظامی و رسانه‌های جمعی، کاهش آسیب‌ها و جرایم را به دنبال دارد
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: تعامل نیروی انتظامی و رسانه‌های جمعی، یکی از عوامل بسیار مهم در کاهش آسیب‌ها و جرایم مختلف است که همواره زمینه‌ساز ایجاد امنیت پایدار در جامعه خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ امروزه انسان‌ها در جامعه‌ای زندگی می‌کنند که وابسته به معلومات و ارتباطاتند به‌منظور انجام فعالیت‌ها، کارها، تفریح، تعلیم و تربیت، روابط شخصی، مسافرت‌ها و فعالیت‌های دیگر استفاده از رسانه‌ها الزامی می‌باشد و درواقع رسانه چنان جایگاهی در زندگی مردم پیدا کرده است که نیاز آن در زمان‌هایی که دسترسی به اینترنت امکان‌پذیر نیست به وضوح احساس می‌شود.

بنابراین رسانه‌ها نقش انکارناپذیری در زندگی انسان‌ها دارند و می‌توانند مانند شمشیردولبه عمل کنند، رسانه همانطور که می‌تواند انسان‌ها را از جهل نجات دهد قدرت تغییر جایگاه هنجار‌ها با ناهنجاری‌ها را نیز دارد، بنابراین نباید اجازه دهیم مردم مجذوب رسانه‌های بیگانه‌ای شوند که به دنبال همراهی افکار عمومی برای تحقق اهداف خود هستند.

لازم است علاوه‌بر تقویت محتوایی که رسانه در اختیار مردم قرار می‌دهد و افزایش جذابیت این محتوا، سواد رسانه‌ایی مردم نیز بالا برود تا بدانند هر مطلب، محتوا، عکس و... می‌خواهد چه چیزی را القا کند و در پس پرده انتشار این مطلب چه اهدافی نهفته است.

بهره‌گیری از قدرت رسانه‌ها برای برقراری امنیت اجتماعی یکی از مواردی است که نباید از آن غافل شد، آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی دو محور مهمی هستند که رسانه‌های می‌توانند برای تامین امنیت اجتماعی در سطح جامعه دنبال کنند چون اگر مردم بدانند انجام چه کارهایی تبعات قانونی دارد و کجا حق با آن‌ها است و کجا نیست بسیاری از مشکلات خود به خود رفع خواهد شد.

تعامل نیروی انتظامی و رسانه‌های جمعی، کاهش آسیب‌ها و جرایم را به دنبال دارد

سرهنگ خسرو نجفی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: قدرت رسانه در جهان شناخته شده است و انعکاس مطالبات شهروندان به مسئولان و همسوسازی مردم با مسئولان مهم‌ترین رسالت رسانه‌ها در جوامع امروزی به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: تعامل نیروی انتظامی و رسانه‌های جمعی، یکی از عوامل بسیار مهم در کاهش آسیب‌ها و جرایم مختلف است که همواره زمینه‌ساز ایجاد امنیت پایدار در جامعه خواهد شد.

نجفی با بیان اینکه مجموعه انتظامی براساس رویکرد جامعه‌محوری در تلاش است تا حداکثر مشارکت عمومی را در تأمین امنیت پایدار جلب و احساس آرامش واقعی را در بین شهروندان ایجاد کند افزود: تعامل نیروی انتظامی و رسانه‌های جمعی، یکی از عوامل بسیار مهم در کاهش آسیب‌ها و جرایم مختلف است که همواره زمینه‌ساز ایجاد امنیت پایدار در جامعه خواهد شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تعامل نیروی انتظامی با رسانه باید همواره در راستای ارتقاء احساس امنیت مردم از عملکرد پلیس و انتقال دغدغه‌های مهم به مجریان نظم و انضباط اجتماعی باشد.

سواد رسانه‌ای امری لازم و ضروری برای تحقق پلیس اجتماع‌محور است

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها با روشن‌سازی افکار عمومی و آگاهی‌بخشی به مردم نقش مهمی در تحقق مطالبه‌گری شهروندان از حقوق حقه خود در سطح جامعه بر عهده دارند خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی در راستای افزایش آستانه تحمل مردم در مقابله با برخی از ناملایمات‌های اجتماعی، از وظایف رسانه‌های گروهی است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: سواد رسانه‌ای امری لازم و ضروری برای تحقق پلیس اجتماع‌محور است و همراهی و هم‌فکری رسانه‌ها و مردم با مسئولان نیز، بهترین راهکار برای حل مشکلات جامعه می باشد.

نجفی گفت: در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های جامعه می‌توان از کارکرد رسانه‌ها و قدرت تاثیرپذیری آن‌ها به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی با بیان اینکه سواد رسانه‌ای مجموعه‌ای از توانمندی‌های رسانه‌ای و ابزاری است که فراگیری همه آنها در کنار نگاه انتقادی به رسانه‌ها، فرد را در برابر رسانه در موضعی فعال قرار می‌دهد که می‌تواند بهترین بهره‌مندی را از رسانه‌ها داشته باشد ادامه داد: همواره تعامل رسانه‌ها با پلیس و دیگر سازمان‌ها، عاملی مهم در ارتقاء امنیت اجتماعی جامعه محسوب می‌شود که فرماندهان و مسئولان انتظامی نیز می‌توانند از این رهگذر با افزایش سواد رسانه‌ای و آشنایی هرچه بیشتر با قابلیت‌های مختلف رسانه‌های عمومی، از ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگی رسانه‌ها، نهایت استفاده را داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
, تعامل نیروی انتظامی و رسانه‌های جمعی، کاهش آسیب‌ها و جرایم را به دنبال دارد, تعامل نیروی انتظامی و رسانه‌های جمعی، کاهش آسیب‌ها و جرایم را به دنبال دارد,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
, سواد رسانه‌ای امری لازم و ضروری برای تحقق پلیس اجتماع‌محور است, سواد رسانه‌ای امری لازم و ضروری برای تحقق پلیس اجتماع‌محور است,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه