اخبار داغ

کارشناس مسائل مذهبی:

نباید بگذاریم گناه کردن جزء رفتارهای عادی ما شود

نباید بگذاریم گناه کردن جزء رفتارهای عادی ما شود
مسئول سازمان بسیج طلاب گفت: نباید بگذاریم نفسمان به گناه کردن عادت کند، زمانی که این طور شد دیگر ترک از گناه بسیار سخت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از طوبی گلستان؛ "حجت الاسلام علیرضا ریاحی" کارشناس مسائل مذهبی در جمع کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: انسان در ذات خودش با هر چیزی اجین می شود برخی خوبی و برخی دیگر بدی ها، وقتی نفس ما با آن کار اجین شده باشد دیگر ترک آن خیلی سخت است، انسانی که به گناه کردن عادت کرده باشد ترک گناه خیلی سخت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طوبی گلستان؛,

وی با بیان اینکه ذات انسان با اعمالی که انجام می دهیم اجین می شود خاطر نشان کرد: امام صادق(ع) فرمود اگر می خواهیم گناه کنیم باید چند کار را انجام دهیم تا گناه کردن مشکلی نداشته باشد، اگر بتوانیم از روزی خداوند استفاده نکنیم آنوقت می توانیم گناه کنیم!

,

"حجت السلام ریاحی" تصریح کرد: رزاق بودن صفت خاص خداوند است ما به هیچ عنوان نمی توانیم جایی برویم که روزی از خودمان باشد.

,

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه اگر می خواهیم گناه کنیم باید جایی برویم که تحت سیطره خدا نباشد ادامه داد: کجا می توانیم برویم که تحت سیطره خدا نباشد؟! حالا ما امروزه به خاطر یک وجب زمین دست به جنایات مختلفی می زنیم.

,

وی در ادامه صحبتهایش ابراز کرد: جای دیگری که می توانیم گناه کنیم این است که جایی برویم که خدا ما را نبیند! چنین جایی وجود ندارد، جایی نمی توانیم بریم که خدا ما را نبیند.

,

"حجت السلام ریاحی" فرار از دست عزائیل را یکی دیگر از راهکارهای انجام گناه دانست و بیان کرد: هیچ کسی نمی تواند از دست عزرائیل فرار کند، وقت موت انسان فرا برسد دقیقاً ثانیه ای پس و پیش نخواهد شد همان لحظه باید از دنیا بروی.

,

وی در پایان متذکر شد: تعبیر امام صادق(ع) از عذاب جهنم این است که ما اگر در جایی بد ترین آتش را نظاره گر باشیم آتش جهنم هزار برابر آتشی است که در دنیا نظاره گر بودیم. بنا براین نفس خودمان را به گناه عادت ندهیم .

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه