اخبار داغ

فرماندار شاهین شهر و میمه:

نرخ بیکاری شاهین شهر ۱۷ درصد است/ تنها ۵۰ درصد از صنایع و کارگاه های شهرستان فعال هستند

نرخ بیکاری شاهین شهر ۱۷ درصد است/ تنها ۵۰ درصد از صنایع و کارگاه های شهرستان فعال هستند
فرماندار شاهین شهر و میمه، با بیان اینکه تنها ۵۰ درصد از صنایع و کارگاه های شهرستان فعال هستند، اظهار کرد: درحالی که در شهرستان با نرخ بیکاری ۱۷ درصد مواجه هستیم، اما با پتانسیل های ویژه شهرستان و طرح های حمایتی برای احیای صنایع، می توانیم اشتغال را رونق ببخشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ علیرضا بصیری عصر دیروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان، خواستار حمایت بیشتر دستگاه های دولتی از خبرنگاران شد و با تأکید بر حق خبرنگار برای دسترسی به اخبار و پیشامدهای مهم منطقه خود، اظهار کرد: بر همه مسئولان در بخش های مختلف لازم است تا همکاری مطلوب را با خبرنگاران داشته باشند و در مقابل اصحاب رسانه نیز صداقت و امانت را در انتقال خبر رعایت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

انتقادپذیری مسئولان عامل پویایی و بالندگی جامعه

, انتقادپذیری مسئولان عامل پویایی و بالندگی جامعه, انتقادپذیری مسئولان عامل پویایی و بالندگی جامعه,

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه، انتقادپذیری مسئولان را عامل بالندگی و پویایی جامعه دانست و گفت: نقش رسانه ها در اطلاع رسانی هم در این خصوص بسیار مهم است و می توانند معضلات و خواسته های جامعه و مردم را به مسئولان منتقل کنند.

,

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی و نامگذاری سال، ابراز کرد: حمایت از کالای ایرانی می تواند در اشتغال جوانان و رونق کسب و کار بسیار مؤثر باشد و نقش اصحاب رسانه برای فرهنگ سازی در این خصوص باید بسیار برجسته باشد.

,

ذخیره آب استان در سطح بسیار پایینی قرار دارد

, ذخیره آب استان در سطح بسیار پایینی قرار دارد, ذخیره آب استان در سطح بسیار پایینی قرار دارد,

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه، با بیان اینکه ذخیره آب استان اصفهان در سطح بسیار پایینی قرار دارد، از مصرف بیش از حد متوسط آب در شاهین شهر نسبت به سایر نقاط استان خبر داد و تصریح کرد: مصرف در بخش های کشاورزی و صنعتی و آب شرب با محدودیت مواجه است و شهروندان با رعایت نحوه صحیح مصرف و صرفه جویی می توانند در طول سال از قطعی و جیره بندی آب جلوگیری کنند.

,

کسب رتبه اول شهرستان در مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان

, کسب رتبه اول شهرستان در مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان, کسب رتبه اول شهرستان در مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان,

بصیری، شاهین شهر و میمه را دارای رتبه اول مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شاخص های مختلف میان سایر شهرستان های استان دانست و گفت: جمعیت فعال اقتصادی شهرستان نزدیک به 80 هزار نفر و تعداد بیکاران نیز 13 هزار و 537 نفر، معادل 17 درصد جمعیت است که سند راهبردی حوزه اشتغال شهرستان برای مبارزه با بیکاری تدوین شده است و از این طریق وضعیت و پتانسیل اشتغال در شهرها و روستاهای مختلف شهرستان مشخص شده است.

,

وی عدم مدیریت مناسب منابع آب در بخش کشاورزی را عامل افزایش نرخ بیکاری در میان کشاورزان دانست و افزود: افزایش تعداد زمین های بایر، تغییر کاربری و به دنبال آن افزایش مشکلات زیست محیطی از دیگر تبعات مصرف غیر اصولی آب در کشاورزی هستند.

,

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه، رعایت عدالت در تخصیص آب به کشاورزان، تکمیل سد مورچه خورت، تخصیص اعتبار برای لایروبی و مرمت قنوات و تکمیل کانال های بتنی، ایجاد و توسعه باغات پسته و کشت زعفران و افزایش مساحت زمین های با آبیاری نوین را از جمله اقدامات مهم صورت گرفته در شهرستان برای بهینه شدن کشاورزی دانست و اظهار کرد: ایجاد شرایط برای کشت گلخانه ای و پرورش قارچ از جمله دیگر کارها است.

,

تنها 50 درصد صنایع و کارگاه های شهرستان فعال هستند

, تنها 50 درصد صنایع و کارگاه های شهرستان فعال هستند, تنها 50 درصد صنایع و کارگاه های شهرستان فعال هستند,

بصیری، با اشاره به فعال بودن تنها 50 درصد از صنایع و کارگاه های شهرستان، افزود: واحدهای فعال هم تنها با 30 تا 50 درصد ظرفیت خود فعالیت می کنند که استاندار اصفهان طرح های حمایتی خوبی را برای کاهش بروکراسی اداری و بهره مند شدن صنایع ارائه داده اند.

,

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه، ابراز کرد: شهرستان شاهین شهر و میمه با 10 شهرک و ناحیه صنعتی و 10 دانشگاه و با وسعتی قریب به 6 هزار کیلومتر مربع، پتانسیل خوبی برای اشتغال زایی دارد و می توانیم نرخ بیکاری را به حداقل برسانیم.

,

بصیری، با بیان اینکه ظرفیت های خوبی در زمینه صنایع دستی و گردشگری در شهرستان وجود دارد، گفت: برخی صنایع وجود دارند که با حل یک مشکل می تاونند تعداد زیادی کارگر را به کار بگیرند و قسمتی از بار اشتغال شهرستان را تأمین کنند.

,

لزوم ارتباط بیشتر و دو جانبه مسئولان و خبرنگاران

, لزوم ارتباط بیشتر و دو جانبه مسئولان و خبرنگاران, لزوم ارتباط بیشتر و دو جانبه مسئولان و خبرنگاران,

وی از خبرنگاران خواست تا ارتباط بیشتری با مدیران در بخش های مختلف داشته باشند و افزود: گاهی در یک بخش کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است، اما مردم از آن ها خبر ندارند و این خلأ می تواند با پوشش به موقع وقایع و اقدامات از سوی اصحاب رسانه پر شود، همچنین مسئولان موظف هستند تا حداکثر همکاری لازم را با خبرنگاران داشته باشند.

,

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه، با اشاره به برخی اختلافات مالی میان شهرداری و پالایشگاه، اظهار کرد: بنده و همکارانم حداکثر همکاری را در این زمینه داشته ایم، اما عدم تعامل به موقع شهرداری سبب شد تا دیوان عدالت اداری در این خصوص رأی صادر کند و کمیسیون ماده 77 هم نمی تواند در برابر رأی دیوان عدالت اداری کاری انجام دهد.

,

بصیری، با بیان اینکه کاهش آسیب های اجتماعی از مهمترین اولویت های مسئولان شهرستان است، افزود: در این زمینه سعی شده تا از همه پتانسیل ها استفاده شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه