اخبار داغ

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان مطرح کرد

اجرای طرح توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی روستاییان با رویکرد اشتغال پایدار

اجرای طرح توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی روستاییان با رویکرد اشتغال پایدار
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان از اجرای طرح توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی روستاییان با رویکرد اشتغال پایدار خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به عملکرد آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان در شهرستان زنجان اظهار کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان در سطح شهرستان دارای 4 مرکز فعال است و عملکرد سال 1396 این اداره کل در سطح شهرستان 13679 نفر دوره معادل با یک میلیون و 999 هزار و 815 نفر ساعت بوده که 51 درصد از کل آموزش های این اداره کل در بخش شهرستان انجام گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه آموزش مراکز ثابت در سطح شهرستان 5434 نفر دوره معادل 9 میلیون و 321 هزار و 172 نفر ساعت برابر با  53%  از کل عملکرد مراکز ثابت در سطح استان است، ابراز کرد: آموزش مراکز جوار دانشگاه در سطح شهرستان 1167 نفر دوره معادل 114961 نفر ساعت برابر با  100% از کل عملکرد مراکز ثابت در سطح استان است.

,

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه آموزش بخش سیار شهری در سطح شهرستان 1605 نفر دوره معادل 259768 نفر ساعت برابر با  45%  از کل عملکرد مراکز ثابت در سطح استان است، افزود: آموزش بخش روستایی در سطح شهرستان 640 نفر دوره معادل 152094  نفر ساعت برابر با 23%  از کل عملکرد مراکز ثابت در سطح استان است.

,

وی با بیان اینکه آموزش پادگان در سطح شهرستان 817 نفر دوره معادل 106875  نفر ساعت برابر با 76%  از کل عملکرد مراکز ثابت در سطح استان است، خاطرنشان کرد: آموزش زندان در سطح شهرستان 975 نفر دوره معادل 115503 نفر ساعت برابر با 77% از کل عملکرد مراکز ثابت در سطح استان است.

,

انصاری با اشاره به اینکه آموزش سکونتگاه غیررسمی در سطح شهرستان 637  نفر دوره معادل 103454  نفر ساعت برابر با 99% از کل عملکرد مراکز ثابت در سطح استان است، گفت: آموزش صنایع و صنوف در سطح شهرستان 2090 نفر دوره معادل 159455  نفر ساعت برابر با  72% عملکرد نسبت به کل عملکرد است.

,

وی با اشاره به خدمات مشاوره به مخاطبین آموزش‌های فنی و حرفه ای ادامه داد: مشاوره به مخاطبین به دو صورت حضوری و الکترونیکی ارائه می شود و شامل مذاکره با مشاور، بازدید از کارگاه های مرکز، اجرای تست های مشاوره ای(تست رغبت سنجی شغلی، تست شخصیت مایرز- بریگز، تست کارآفرینی و ....) و ارائه بسته های اطلاعات مشاوره(دوره های اجرائی مرکز و محتویات آن) است.

,

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان بیان کرد: در سال 96 عملکرد مراکز آموزشی شهرستان زنجان در بخش مشاوره به مخاطبین به صورت حضوری به تعداد 4123نفر- مشاوره و در بخش مشاوره به مخاطبین به صورت الکترونیکی به تعداد 2000 نفر است.

,

وی با اشاره به آموزش روستایی شهرستان زنجان در سال 96 اظهار کرد: در راستای عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی و در نظر گرفتن محدودیت منابع و امکانات سازمان در خدمت رسانی به جوامع روستایی و لزوم ارتقای کیفیت در برنامه های آموزش روستایی، طرح توانمند سازی و آموزش های مهارتی روستاییان با رویکرد اشتغال پایدار با الویت مناطق محروم و روستاهای کم برخوردار و تمرکز بر دهستان های هدف برنامه ریزی شده و بمنظور توانمند سازی جوامع یاد شده از طریق آموزش های فنی و حرفه ای مستمر و بهره مندی از ظرفیت های موجود و مشارکت ذی نفعان ارائه شده است که بدین منظور در سطح استان 8 دهستان در شهرستانهای استان انتخاب شدند.

,

انصاری با بیان اینکه برای امسال برنامه های آموزشی روستایی گروه بندی شده و آموزش‌ها در سه حوزه آموزش‌های عمومی و پایه، آموزش‌های تخصصی شغلی و آموزش‌های کسب وکار، کارآفرینی به روستائیان ارائه می‌شود، ابراز کرد: در سال 96 آموزش بخش روستایی در سطح شهرستان 640 نفر دوره معادل 152094  نفر ساعت برابر با 23%  از کل عملکرد مراکز ثابت در سطح استان است.

,

وی با اشاره به توانمندسازی حرفه ای و شغلی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی اظهار کرد: امروزه آسیب های اجتماعی به عنوان یک تهدید جدی سلامت جامعه را با خطر مواجه ساخته، رشد شهرنشینی با مشکلات حاد موسوم به اسکان غیر رسمی یا حاشیه نشینی، برخورد و تضاد میان هنجارها، از هم پاشیدگی روابط متقابل بین افراد، تأثیر گروه همسال، کاهش شاخص های کیفیت زندگی، ازدیاد بیکاری و بویژه مواد مخدر و ضرورت ارائه خدمات بازتوانی و کاهش آسیب معتادان .... توجه به آسیب های اجتماعی را امری اجتناب ناپذیر ساخته است.

,

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان بیان کرد: استراتژی مناسب برای فقرزدایی و کاهش آسیب های اجتماعی، توجه بیشتر به آموزش های فنی و حرفه ای به عنوان رکن اصلی آموزش های مهارتی بوده لذا با استعانت از درگاه خداوند متعال و در راستای اجرای سیاست های کلی نظام ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری به ویژه سیاست های مربوط به اقتصاد مقاومتی و کسب و کار و اشتغال و سایر اسناد بالادستی مرتبط و تاکید بیشتر بر آموزش های عملی به منظور افزایش سطح دانش فنی و مهارتی و صلاحیت دار نمودن شاغلین و کارجویان و ارائه خدمات بازتوانی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، اقداماتی از طریق اداره کل آموزش فنی و حرفه ای با مشارکت بخش های دولتی و غیر دولتی انجام شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه