اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

پیمان‌های پولی دوجانبه تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کند

پیمان‌های پولی دوجانبه تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کند
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: ما باید پیمان‌های پولی دوجانبه با کشورهای مختلف داشته باشیم چراکه این عمل باعث می‌شود تحریم‌های پولی بی‌اثر شود. اگر با هر کشوری با پول خودش مبادله کنیم، تحریم‌ها دیگر اثربخشی نخواهند داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عطا بهرامی در گفتگو با ندای چناران، در خصوص جایگاه دلار در سبد ارزی ایران و فرصت‌ها و تهدیدات آن، اظهار داشت: کشورها از دلار در کنار ارزهای دیگری همچون طلا و ... به‌عنوان پشتیبان پول، استفاده می‌کنند.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای چناران,

این کارشناس مسائل اقتصادی بابیان اینکه عمده مبادلات جهانی با دلار آمریکا انجام می‌شود، گفت: این موضوع به آمریکایی‌ها این فرصت را می‌دهد که بتوانند خارج از روابط عادی در دولت‌های امروزی که با پول مدرن کار می‌کنند، چاپ پول انجام دهند و آن را صرف خرید کالاها و خدمات کنند.

,

کشورها کالا تولید می‌کنند و آمریکا با چاپ پول آن‌ها را می‌خرد

, کشورها کالا تولید می‌کنند و آمریکا با چاپ پول آن‌ها را می‌خرد,

این اقتصاددان افزود: این ویژگی را دلار آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم با یک توافق به دست آورد و تا الآن نیز آن را حفظ کرده است. این یک مزیت ویژه‌ای است؛ کشورهای دیگر باید کالا و نیروی انسانی تولید کنند و آمریکایی‌ها صرفاً با چاپ پول می‌توانند این نیروی کار را استخدام کنند و یا آن کالاها را بخرند و وارد آمریکا کنند.

,

پیمان‌های پولی دوجانبه تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کند

, پیمان‌های پولی دوجانبه تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کند,

بهرامی ادامه داد: ایران از چند سال پیش سبد ارزی را به سمت استفاده از یورو سوق داده است که موجب افزایش و تقویت ارزش یورو در برابر دلار می‌شود.

,

وی خاطرنشان کرد: قدرت‌های زیادی مثل چین، روسیه و خیلی از کشورهای دیگر دنبال آن هستند که پیمان‌های پولی دوجانبه را اعمال کنند اما این برای ایران اهمیت دوچندان دارد. آن کشورها درگیر تحریم نیستند اما جلوی این اقدام آمریکا را می‌گیرند.

,

کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد: ما باید پیمان‌های پولی دوجانبه با کشورهای مختلف داشته باشیم چراکه این عمل باعث می‌شود تحریم‌های پولی بی‌اثر شود. اگر با هر کشوری با پول خودش مبادله کنیم، تحریم‌ها دیگر اثربخشی نخواهند داشت.

,

وی بابیان اینکه کشورهای اقتصادی جهانی به این سمت (پیمان‌های پولی دوجانبه) حرکت می‌کنند، گفت: با توجه به اینکه آمریکا تحریم‌ها را برمی‌گرداند و مبادلات مالی ما بازهم تحریم می‌شود و آن روزنه‌هایی که باز شده بود نیز دوباره بسته می‌شود، عملاً باید به سمت پیمان‌های پولی دوجانبه و یا تواتر برویم.

,

 باید یک خداحافظی اساسی با دلار انجام دهیم/ ایران باید جلوتر از چین و روسیه دلار را از مبادلات خود حذف کند

,  , باید یک خداحافظی اساسی با دلار انجام دهیم/ ایران باید جلوتر از چین و روسیه دلار را از مبادلات خود حذف کند,

بهرامی بیان کرد: در حالت عادی مبادله با دلار را همه کشورها انجام می‌دهند اما این امر برای ما مقدور نیست، لذا مبادلات پولی دوجانبه باید اولویت اصلی کشور باشد و باید یک خداحافظی اساسی با دلار انجام دهیم و خیلی جلوتر از کشورهای مثل چین و روسیه حرکت کنیم و این تهدید اصلی است که جایگاه دلار را به خطر می‌اندازد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه