اخبار داغ

یادداشت؛

فصل کوچ از تلگرام!

فصل کوچ از تلگرام!
یکی از تحلیل گران استان گلستان در یادداشتی از بی وفایی "پیام رسان تلگرام" و حساسیت های آن اشاره کرده است که در یادداشت ذیل، میتوانید، آن را مطالعه نمایید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کاسب امین؛ "احمد ملاشاهی" در یادداشت خود آورده است؛ حساسیت ها درباره تلگرام زمانی زیاد شد که این پیام رسان حتی به خانه ی خود وفا نکرد و اطلاعات کشورش را به رقبا داد یعنی به نحوی جزیی از ابزار جنگ سرد علیه کشورش شد یکی از دلایل اخراج  مدیر تلگرام از کشورش، روسیه، همین بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاسب امین, کاسب امین,

سماجت تلگرام به پایبند نبودن مقرارت کشورها با رفتار هیچ تاجر یا شرکت و یا بنگاه خدماتی و تجاری منطبق نیست اگر درونمایه این شبکه و بنگاه، درآمد صرف می بود مثل شرکت سامسونگ عمل می کرد که وقتی در المپیک زمستانه ی کره جنوبی ، رفتاری توهین آمیز با ورزشکاران ایرانی داشت بلافاصله بعد واکنش ها عذرخواهی کردند و رفتارشان را تصحیح کردند چون درآمد برایشان هدف است تا ضربه سیاسی و امنیتی و...

,

تلگرام برخلاف رویه یک شبکه ارتباطی، خدماتی و تجاری ، دولت های معترض را به تحدی، مبارزه و تقابل طلبید. درست مثل یک تهدید کننده ای که از گزینه های جدیدش برای بودن در قلمرو آن دولت ها سخن می گوید.

,

این مبارزه طلبی بیشتر با اهداف سیاسی ،امنیتی و نظامی سازگار است تا اهداف ارتباطی ،خدماتی و حتی تجاری صرف.

,

این قبیل رفتارها و هجمی از اطلاعاتی که از تلگرام در هفته های اخیر به بیرون درز کرد باعث شد سطح هوشیاری مردم درقبال پیام رسان ها ارتقا یابد.

,

حتی حملاتی که تلگرام مستقیم یا با واسطه علیه پیام رسان های داخلی مرتکب شد عملا سبب شد مردم با اقداماتی که تاکنون تلگرام با آنها انجام داده، بیشتر آگاه شوند با این تفاوت که  پیام رسان های داخلی آش نخورده، دهان شان سوخته  ولی تلگرام کاسه لیس اطلاعات خصوصی مردم شده است.

,

به برکت پیام رسان های داخلی بود که بالاخره وزیر ازتباطات ما درباره منافذ این کار سخن گفت و معلوم شد تاحالا وجود این منافذ در تلگرام عادی بوده است و کسی ضرورتی برای اطلاع رسانی احساس نکرده است.

,

درحال حاضر بیش از آنکه بحث برسر ماندن تلگرام یا نماندن تلگرام باشد اذهان به این سمت رفته است که چه پیام رسان دیگری می تواند جایگزین تلگرام شود این یعنی یک گام به جلو.

,

ازنتایج بحث فیلترشدن یا نشدن تلگرام تا اینجای کار این بوده که برخی واحدهایی که در فضای تلگرام کسب و کاری راه انداخته بودند منطقا و عقلا برای دفع ضرر احتمالی درحال معرفی کانال خود در پیام رسان های داخلی هستند از طرفی وقتی دستگاههای دولتی از هواشناسی گرفته تا دستگاههای آموزشی قراراست خدمات خود را در شبکه های داخلی بدهند بازار کوچ از تلگرام داغ تر می شود.

,

با طرح بحث فیلترینگ تلگرام برخلاف تصور مدیر تلگرام و نهادهای امنیتی پشتیبانش تا اینجا برد کار با ما بوده است حتی  تلاش خود تلگرام برای خدمات آسانتر و بهتر از اجزای همین برد است.

,

بالارفتن سواد رسانه ای مردم در این تقابل و سماجت تلگرام و از طرفی خدمات و مشوق های پیام رسان ها داخلی از دیگر امتیازات بحث شکستن انحصار تلگرام در کشور بود.وازهمه مهمتر استمداد مسؤولان ازجوانان نخبه و متخصص کشور برای عبور از این مرحله، گل این کار است.

,

به نظر می رسد دیگر زمان کوچ از تلگرام فرا رسیده هوای تلگرام دیگر واقعا قابل اطمینان نیست.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه