اخبار داغ

کشف گورهای دسته‌جمعی در مناطق شمالی سوریه+ تصاویر

کشف گورهای دسته‌جمعی در مناطق شمالی سوریه+ تصاویر
نیروهای حاضر در شمال سوریه موفق شدند چند گور دسته جمعی را در استان «الرقه» واقع در شمال سوریه کشف کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛ بعد از خروج کامل تروریست‌های داعش از استان «الرقه» واقع در شمال سوریه، نیروهای کُرد حاضر در استان، عملیات جستجوی مناطق را برای کشف هسته‌های خاموش، تله‌های انفجاری و انبارهای سلاح آغاز کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

شبکه خبری «سانا» سوریه اعلام کرد: نیروهای کُرد توانستند در جریان بررسی روستای «الواوی» واقع در حومه شهر الرقه، چند گور دسته‌جمعی را کشف کنند.

,

بر اساس اعلام خبرنگار شبکه خبری سانا، چند گروه پزشکی بلافاصله بعد از کشف گورها وارد مناطق شدند و عملیات شناسایی اجساد را آغاز کردند.

,

بر اساس اطلاعات منتشرشده، 150 تن از ساکنان منطقه، توسط عناصر گروه تروریستی داعش به طرز فجیعی اعدام‌شده‌ و در اطراف روستا در یک گور دفن شده‌اند.

,

منابع محلی به رسانه‌ها اعلام کرده‌اند: با توجه به اینکه گروه تروریستی داعش در چند سال گذشته استان الرقه را تحت اشغال خود داشته است، پیش‌بینی می‌شود گورهای دسته‌جمعی بیشتری در مناطق مختلف استان وجود داشته باشد.

,

بر اساس اعلام رسانه‌های سوری، عملیات جستجوی منطقه به منطقه شمال استان الرقه، توسط نیروهای متخصص برای کشف گورهای دسته‌جمعی دیگر همچنان ادامه دارد.

,

گروه تروریستی داعش در تابستان سال 93 با حمله گسترده خود علیه مواضع ارتش سوریه، استان الرقه را به‌طور کامل تحت اشغال خود درآورد.

,

این گروه تکفیری با ورود به استان الرقه، علاوه بر اعدام کردن صدها تن از ساکنان استان، شمار زیادی از زنان و دختران مناطق را به‌عنوان برده در اختیار گرفت.

,

نیروهای ارتش سوریه با کمک جبهه مقاومت سال گذشته موفق شدند نیمی از استان الرقه را از وجود تروریست‌های داعش پاک‌سازی کنند.

,

به گزارش صاحب نیوز، نیروهای دموکراتیک کُرد نیز سال گذشته توانستند مناطق شمالی استان ازجمله شهر الرقه را تحت کنترل خود دربیاورند.

, صاحب نیوز,

شمال سوریه

, شمال سوریه,

سانا

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه