اخبار داغ

مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد

بارندگی‌های اخیر به محصولات زراعی و باغی 9 شهرستان آسیب رساند/ پرداخت بیش از 115 میلیارد ریال خسارت در سال زراعی گذشته

بارندگی‌های اخیر به محصولات زراعی و باغی 9 شهرستان آسیب رساند/ پرداخت بیش از 115 میلیارد ریال خسارت در سال زراعی گذشته
مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به خسارت سیل و تگرگ در ۹ شهرستان، گفت: در پی این بارندگی ها ۹ شهرستان استان از جمله شهرستان های فردوس، سرایان، طبس، قاین، بشرویه، زیرکوه، سربیشه، نهبندان و درمیان دچار خسارت شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد غنچه مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی خراسان جنوبی در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد: بارندگی های هفته جاری و وقوع سیل و تگرک در استان سبب بروز خسارت به برخی محصولات کشاورزی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
 
,
وی با اشاره به خسارت سیل و تگرگ در ۹ شهرستان، افزود: در پی این بارندگی ها ۹ شهرستان استان از جمله شهرستان های فردوس، سرایان، طبس، قاین، بشرویه، زیرکوه، سربیشه، نهبندان و درمیان دچار خسارت شده اند.
,
 
,
مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی، بیشترین حجم خسارت را در شهرستان های سرایان و فردوس اعلام کرد و گفت: همچنین بیشترین حجم خسارات وارده از نظر ارزش ریالی مربوط به درختان پسته بوده است.
,
 
,
غنچه با بیان اینکه در این مدت سیل، تگرگ و سرما به محصولاتی از جمله پسته، گندم، جو، زیره و انار در حوزه سرایان خسارت وارده شده است، تصریح کرد: پسته، گندم، جو، انار و زردآلو در شهرستان  فردوس و محصولاتی مانند پسته، گندم و جو در شهرستان بشرویه و پسته، زردآلو و خرما از جمله محصولات خسارت دیده در شهرستان طبس هستند.
,
 
,
وی افزود: گندم، جو و بادام در شهرستان سربیشه، پسته، گندم و جو در شهرستان نهبندان و بادام، گردو و زرشک در شهرستان درمیان از جمله محصولاتی هستند که در بارندگی‌های اخیر به آنها خسارت وارد شده است.
,
 
,
مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی اصلی ترین عامل خسارت وارده به محصولات را تگرگ عنوان کرد و گفت: به دلیل وجود گل و لای و آب در مزارع کشاورزی امکان بازدید و برآورد دقیق حجم خسارات امکان پذیر نیست.
,
 
,
غنچه یادآور شد: از شهرستان های سربیشه ، درمیان و قاین خسارت ناشی از سرما گزارش شده است.
,
 
,
وی با بیان اینکه غالب محصولات زراعی مانند گندم، جو، پنبه، زیره، جالیز و چغندر امکان بیمه وجود دارد، افزود: در مورد باغات نیز کلیه باغات مانند پسته، زرشک، عناب، بادام، زردآلو، آلبالو، خرما و مرکبات امکان بیمه وجود دارد و در مورد دام نیز تمام انواع دام و طیور و زنبور عسل و مراتع بیمه می‌شوند.
,
 
,
مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه فصل بیمه گری، فصل خاصی دارد، گفت: کشاورزان می توانند ماه‌های آذر و دی برای بیمه باغات و همچنین مهر و آبان برای بیمه محصولات زراعی خود مراجعه کنند.
,
 
,
غنچه تصریح کرد: بیمه محصولاتی مانند پنبه و جالیز در ماه فروردین و بیمه گلخانه‌ها در مهر و بهمن انجام می‌شود و البته دامپروران برای بیمه دام‌های سبک و سنگین هر زمانی می‌توان اقدام کنند.
,
 
,
وی افزود: کلیه کسانی که محصولاتشان بیمه بوده در صورت اینکه خسارت دیده است، درخواست خسارت خود را به دفاتر خدمات بیمه شعب بانک کشاورزی اعلام کنند تا با بازدید از مزارع، گزارشی را از میزان خسارت وارده به محصولات تهیه شود.
,
 
,
مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال زراعی 96-95 تعداد 17 هزار و 724 پرونده محصولات باغی خسارت دیده تشکیل شده که مبلغ 80 میلیارد و 451 میلیون و 858 هزار و 196 ریال به کشاورزان پرداخت شده است، گفت: همچنین تعداد 2 هزار و 27 پرونده محصولات زراعی خسارت دیده تشکیل شده و مبلغ 10 میلیارد و 160 میلیون 675 هزار و 801 ریال به کشاورزان پرداخت شده است.
,
 
,
 
,
غنچه با بیان اینکه سال گذشته 12 هزار و 581 فقره پرونده بیمه در خصوص دام و طیور تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: مبلغ  25 میلیارد و 288 میلیون و 403 هزار ریال به دامداران بابت خسارت، پرداخت شده است.
,
 
,
 
,
وی با بیان اینکه در سال زراعی 97- 96 در مجموع 18 هزار و 150 هکتار محصولات زراعی بیمه شده است، افزود: عمده ترین محصول بیمه شده، پسته با 8 هزار و 30 هکتار و زرشک با 4 هزار و 104 هکتار بوده است.
,
 
,
 
,
مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در سال زراعی 97-96 محصولات زراعی با 12 هزار و 735 هکتار بیمه شده است که گندم با 9 هزار و 822 هکتار بیشترین این محصولات را به خود اتصاص داده است و همچنین تعداد 410 هزار و 784 راس دام سبک و سنگین بیمه شده اند.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه