اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی:

آبگیری 2.77 میلیون مترمکعبی سدهای خراسان جنوبی در پی بارندگی های اخیر/ اجرای 4 پروژه آبخیزداری در نوار مرزی چشم انداز روشنی در مهار روان آبها

آبگیری 2.77 میلیون مترمکعبی سدهای خراسان جنوبی در پی بارندگی های اخیر/ اجرای 4 پروژه آبخیزداری در نوار مرزی چشم انداز روشنی در مهار روان آبها
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: در پی بارندگی های اخیر با مهار حجم مناسبی از روان آب ها به میزان 2.77 میلیون مترمکعب، تمامی سد های استان اعم از سدهای مخزنی، تغذیه مصنوعی و منابع طبیعی آبگیری شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین امامی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی در گفتگو با خاورستان، اظهارکرد: میزان بارندگی ها از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون، 66.17 میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23 درصد و نسبت به بلند مدت 35 درصد کاهش دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
 
,
وی افزود: خوشبختانه با وقوع بارندگی های اخیر، سدهای استان به خوبی آبگیری شد و سد نهرین طبس به عنوان مهم ترین سد استان هم اکنون 4 میلیون و 500 هزار مترمکعب آب دارد که دغدغه تامین آب شرب طبس را رفع می کند.
,
 
,
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حجم سازه های مهار آب در استان حدود 200 میلیون مترمکعب است که 80 میلیون مترمکعب آن مربوط به سدهای مخزنی است، گفت: در پی این بارندگی ها با مهار حجم مناسبی از روان آب ها به میزان 2.77 میلیون مترمکعب، تمامی سد های استان اعم از سدهای مخزنی، تغذیه مصنوعی و منابع طبیعی آبگیری شد.
,
 
,
امامی با اشاره به اینکه در مناطق کویری بیش از 85 درصد ریزش های جوی قبل از جاری شدن تبخیر و تعریق می شود و تنها 15 درصد ریزش ها به صورت روان آب جاری می شود بیان کرد: نباید انتظار داشته باشیم که تمام میزان روان آبها مهار شود، چرا که اکوسیستم های پایین دست هم حق آبه زیست محیطی دارند.
,
 
,
وی ادامه داد: هم اکنون میزان منطقی از روان آبها در استان مهار می شود که با توجه به اجرای چند طرح توسط آب منطقه ای و منابع طبیعی، میزان مهار افزایش خواهد یافت.
,
 
,
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی اظهارکرد: در خراسان جنوبی بیش از 6 هزار رشته قنات وجود دارد و آبادی هایی در مناطق مرتفع وجود دارد که حیاتشان به این قنات ها وابسته است طرح های آبخیزداری که در بالادست این قنات ها اجرا می شود نقش مهمی در بهبود معیشت این آبادی ها دارد.
,
 
,
وی افزود: علاوه بر طرح های منابع طبیعی، هم اکنون 4 پروژه آبخیزداری توسط شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی در بندان، گزیک، مشوکی و آهنگران به عنوان مرزهای شرقی با ظرفیت بیش از 15 میلیون مترمکعب در حال اجرا است که با بهره برداری از این طرح ها، میزان قابل توجهی از روان آب هایی که از استان خارج می شود، مهار خواهد شد و چشم انداز روشنی در این خصوص وجود دارد.
,
 
,
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی اظهارکرد: در حوزه اجرای طرح های آبخیزداری مشکل اعتباری نداریم و امسال برای شهرهای دارای تنش استان اعتبار خوبی جذب شده که در این خصوص 10 میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشته ایم.
,
 
,
وی تاکید کرد: با مدیریت مصرف منابع آبی و همراهی مردم در این زمینه، بحران آبی در استان نخواهیم داشت.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه