اخبار داغ

ایرانیان روزانه ۱۱.۳ میلیارد تومان صرف انتقال پیام در تلگرام می‌کنند

ایرانیان روزانه ۱۱.۳ میلیارد تومان صرف انتقال پیام در تلگرام می‌کنند
یک کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه تلگرام ۳۰ درصد ترافیک پهنای‌باند بین‌الملل کشور را اشغال می‌کند، گفت: سالانه رقمی حدود ۹۸۵ میلیون دلار صرف انتقال پیام در تلگرام می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هومن اهرامی با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری سیما با بیان اینکه 30 درصد ترافیک اینترنت کشور را تلگرام اشغال می‌کند، اظهار کرد: اگر بخواهیم هزینه روزانه اینترنت و این میزان ترافیک را تخمین بزنیم رقمی حدود 11 میلیارد و 394 میلیون تومان می‌شودکه معادل سالانه 985 میلیون دلار است؛ به عبارت دیگر با هزینه‌کرد این رقم به یکدیگر پیام ارسال می‌کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این کارشناس فضای مجازی افزود: ترافیک بین‌الملل کشور در حال حاضر هزار و 100 گیگابیت بر ثانیه است که براساس آمار شرکت ارتباطات زیرساخت، حدود 300 گیگابیت بر ثانیه صرف تلگرام می‌شود.

,

وی گفت: همه این هزینه‌ها از جیب مردم پرداخت و بخش عمده‌ای از آن با تبدیل شدن به دلار از کشور خارج می‌شود در صورتیکه با استفاده از پیام‌رسانهای داخلی اشتغال فراوانی در کشور ایجاد می‌شود.

,

این کارشناس فضای مجازی افزود: برخی پیام‌رسانهای داخلی تا یک‌سوم هزینه ترافیک داخلی را دریافت می‌کنند و برخی از آنها هم مجانی هستند و این به نفع کشور و مردم است.

,

او همچنین ویترین مجازی، امکانات پرداخت وجه، توجه به اقتصاد محتوا و فروش محتوا را از ویژگیهای پیام‌رسانهای داخلی دانست.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه