اخبار داغ

اقامت هشتصد و پنجاه هزار مسافر نوروزی در یزد

اقامت هشتصد و پنجاه هزار مسافر نوروزی در یزد
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به میزان بازدیدهای نوروزی از یزد گفت: نوروز امسال بیش از هشتصد و پنجاه هزار نفر در استان یزد اقامت کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا؛ گفت: نوروز امسال بیش از هشتصد و پنجاه هزار نفر در استان یزد اقامت کردند. این تعداد از مسافران در طول تعطیلات در ستادهای اسکان مسافران، هتل ها، مهمانسراها، سوئیت ها، مراکز اقامتی و کمپ های گردشگری اقامت گرفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی ادامه داد: باتوجه به جهانی شدن شهر یزد، بالابردن ماندگاری و خدمات مطلوب به میهمانان نوروزی مورد توجه ویزه قرار گرفت و از 23 اسفندماه 96 خدمات لازم برای رفاه مسافرین مهیا شد.

,

کوچک زاده اظهار داشت: بیشتر بازدید از میان بناهای تاریخی یزد، مربوط به مسجد جامع کبیر و باغ جهانی دولت آباد بوده است. کمپ های کویر نوردی، شتر سواری، سافاری و غیره، هرکدام جلوه خاصی به سفر گردشگران به استان یزد داد.

,

وی عنوان کرد: 32 بازارچه صنایع دستی نیز در شهرستان‌های مختلف نسبت به عرضه اقلام دستی تولیدی استان در ایام نوروز دایر شده بود که در زمینه عرضه صنایع دستی یزد از جمله پارچه ‌های ترمه، شیرینی یزدی، سفال و سرامیک و غیره فعالیت داشتند و همچنین در برخی از آنها مسافران به صورت زنده با تولید محصولات صنایع دستی استان آشنا می شدند.

,

این مسئول در پایان بیان کرد: آمار گردشگران خارجی در نوروز امسال نسبت به سال قبل رشد چشمگیری داشته است به طوری که نوروز پارسال؛ یزد، میزبان 4000 توریست خارجی و در سال 97؛ 5200 نفر توریست خارجی، از کشورهای؛ فرانسه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، چین و غیره بوده است.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه