اخبار داغ

دبیر اجرایی کشاورزان شهرستان رباط کریم:

آموزش ۱۲۰ کارافرین رباط کریمی در کارگاه‌‌های تولید قارچ/ باید به سمت کشاورزی کم آب رفت

آموزش ۱۲۰ کارافرین رباط کریمی در کارگاه‌‌های تولید قارچ/ باید به سمت کشاورزی کم آب رفت
دبیر اجرایی کشاورزان شهرستان رباط کریم گفت: سال گذشته توانستیم سه دوره آموزشی پرورش قارچ را در رباط کریم برگزار و در جهت اشتغال زایی تلاش کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛علی افشار، کارشناس ارشد رشته کشاورزی و دبیر اجرایی کشاورزان شهرستان رباط کریم در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی رباط نیوز از اجرای سه دوره آموزشی پرورش قارچ در سپاه رباط کریم خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته توانستیم سه دوره آموزشی پرورش قارچ را در رباط کریم برگزار و در جهت اشتغال زایی تلاش کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رباط نیوز,
 
,
افشار گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی امسال کارگاهی را برای پرورش قارچ در سپاه رباط کریم ایجاد کردیم.
,
 
,
وی ادامه داد: این مکان را به مرکز تولید و پرورش قارچ خوراکی تبدیل کردیم که می تواند نمونه ای از اشتغال زایی در واحدهای کوچک باشد.
,
 
,
وی با اشاره به میزان فضای لازم برای تولید قارچ در مکان های کوچک اظهار کرد: این مکان ۱۲ متری را ایجاد و ۷۰۰ کیلوگرم کمپوس قارچ خوراکی را در آن ریخته و ۲۵۰ کیلوگرم قارچ خوراکی برداشت کردیم.
,
 
,
دبیر اجرایی کشاورزان شهرستان رباط کریم از برگزاری کلاس های آموزشی برای کارآموزان رباط کریمی، ابراز کرد: در این راستا سه دوره در رباط کریم برگزار و حدود ۱۲۰ نفر شرکت کردند.
,
 
,
وی ادامه داد: حدود ۳۰درصد از کارآموزان، امروز به تولید قارچ خانگی پرداخته اند که اغلب در همان محل تولید به فروش می رسانند.
,
 
,
افشار خاطرنشان کرد: با هماهنگی های صورت گرفته با جهاد کشاورزی رباط کریم به آموزش دیدگان دوره ها، گواهینامه ای معتبر اعطا شد تا بتوانند از طریق آن وام اشتغال دریافت کنند.
,
 
,
وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: سپاه رباط کریم به کارآموزان این دوره تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال وام اشتغال زایی اعطا کرد و از این طریق توانستند واحدهای کوچکی را احداث و به اشتغال زایی بپردازند.
,
 
,
وی ابراز کرد: کارآموزانی که به امر تولید قارچ مشغول شدند را رها نکرده و طی دوره ۶۰ روزه از مراحل تولید قارچ در واحدهای آنها بازدید کرده تا از بیماری ها خودداری شود.
,
 
,
افشار تاکیدکرد: با توجه به کاهش بارندگی در شهرستان رباط کریم دیگر نمی توانیم کشت های پرآب را تولید کرده از این رو باید به سمت کشت‌های کم آب مانند قارچ و زعفران روی آورده و در این جهت گام برداریم.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه