اخبار داغ

معاون تهذیب و تبلیغ مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان:

سکولار شدن آفت هیئت های مذهبی است/ هیئت های مذهبی به غنی سازی بنیه اعتقادی جامعه کمک کنند

سکولار شدن آفت هیئت های مذهبی است/ هیئت های مذهبی به غنی سازی بنیه اعتقادی جامعه کمک کنند
معاون تهذیب و تبلیغ مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان گفت: یکی از بزرگ ترین آفت های هیئت های مذهبی، معرفت زا نبودن جلسات است؛ عده ای از مسئولان هیئت های مذهبی به بهانه جذب افراد درخواست عدم بیان جریان کلی نظام و انقلاب و رهبری را دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛ حجت الاسلام سید حسین مومنی پیش از ظهر امروز در همایش مسئولان هیئت های مذهبی مدارس علمیه اصفهان اظهار کرد: طلاب و روحانیت در راس هیئت های مذهبی قراردارند وباید نسبت به هدایت عامه مردم وعزادارن حساس باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی با بیان اینکه روحانیون و منبری های هیئت های مذهبی باید در بیان معارف و روایات را به صورت کامل نقل و مطرح سازند گفت: تقطیع کردن برخی از ورایات و احادیث و یا کامل نگفتن مطالب و معارف اهل بیت موجب ضرر رساندن به آنها شده و ابهام در ذهن عزادار ایجاد می کند.

,

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: امروزه یکی از بزرگ ترین آفت های هیئت های مذهبی، تهی شدن آنها از معارف غنی اهل بیت(ع) است، روحانی و منبری در هر هئیت وظیفه دارد موضوعات مبتلا به  و معارف اصلی اسلام را بیان کند.

,

وی با اشاره به جنگ اعتقاداتی  که دشمن علیه شیعیان و مسلمین راه  انداخته است،  تصریح کرد: یکی از کارکردهای هیئت های مذهبی که با حضور روحانیت و طلبه  آگاه و هوشیار محقق می شود، غنی ساختن بنیه اعتقادات عوام جامعه است.

,

حجت الاسلام مومنی خاطرنشان کرد: سکولار شدن هیئت های مذهبی از دیگر آفت های جلسات و حلقات عزاداری  امورزی است، که متاسفانه در شهرهای مذهبی هم نیز اخیرا رواج پیدا کرده است.

,

وی یادآور شد:  بیان مسائل ریز سیاسی در جلسات عزاداری مورد نظر نیست ولی بیان جریان های کلی نظام و انقلاب باید توسط روحانیون و منبری ها گفته شود، که البته با ابراز تاسف شاهدیم  برخی از مسئولان هیئت های مذهبی نسبت به بیان کلیات انقلاب و نظام و رهبری و بیان سیره سیاسی اهل بیت واکنش نشان می دهند و درخواست عدم بیان از سوی منبری را دارند .

,

استاد حوزه عنوان کرد: افراطی گری دیگر آسیب هیئتهای مذهبی است، ما نباید دچار افراطی گری شویم، این امر نیز در دوران های مختلف حتی زمان امام صادق(ع) دیده می شد که عده ای به نام اهل غلو بودند که از سوی معصوم هم ترد شدند.

,

معاون تهذیب حوزه علمیه اصفهان افزود: ما باید حدود و مرزهای عزاداری های سنتی در جلسات  خود مورد توجه قرار دهیم و اصول و روشهای صحیح عزاداری را برای مردم تبیین کنیم.

,

وی اذعان کرد: جلسات عزادرای سیدالهشدا(ع) باید معرفت افزا باشد و صرف به برگزاری جلسه قابل قبول نیست، عزاداری های و جلسات دعاهای ما باید گره خورده با مباحث معارف اهل بیت(ع) باشد.

,

حجت الاسلام مومنی گفت: جلسات ما باید به نحوی برگزارشود که رضای امام زمان(عج) به دنبال داشته، لذا رقابت جویی در جلسات عزاداری زیاد مورد ارزش نیست و هدف باید معرفت افزایی باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه