اخبار داغ

امیر حاتمی:

اولویت ایران بعد از شکست داعش کمک به بازسازی عراق است

اولویت ایران بعد از شکست داعش کمک به بازسازی عراق است
وزیر دفاع در دیدار وزیر کشور عراق گفت: ‌با شکست داعش اولویت جمهوری اسلامی ایران کمک به بازسازی عراق است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وزیر دفاع جمهو‌ری اسلامی ایران و هیئت همراه در دومین روز از سفر به بغداد، با ‌‌وزیر کشور عراق دیدار و پیرامون مسائل منطقه‌ای گفت‌و‌گو کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

امیر سرتیپ حاتمی در این دیدار با بیان اینکه اشتراکات فراوانی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بین دو کشور ایران و عراق وجود دارد، اظهار داشت: این اشتراکات ‌موجب همبستگی و ‌نزدیک‌تر شدن دو کشور شده است.

,

وی ‌عزیمت حجم بالای هر ساله زوار عتبات عالیات ‌از ایران اسلامی ‌به سوی کشور عراق ‌و بالعکس کثرت جمعیت ‌عراق برای زیارت حرم امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س‌) در ‌ایران را ‌نمونه‌ای از این اشتراکات دینی و مذهبی عنوان کرد و افزود: ‌جا دارد از میهمان‌نوازی‌ها و پشتیبانی‌های کشور عراق در ‌این سفرهای معنوی به ویژه ‌مراسم اربعین حسینی و عاشورا تشکر کنم.

,

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بسیار خرسندم ‌در شرایطی به کشور عراق سفر کردم که شر داعش از سر عراق برداشته شده است، تصریح کرد: ‌کشور دوست و همسایه و برادرمان ‌عراق روزهای پرفروغی را با شکست داعش طی خواهد کرد.

,

امیر سرتیپ  حاتمی پیروزی بر داعش را نه تنها برای عراق بلکه برای امنیت و ثبات منطقه حائز اهمیت د‌انست و از ‌مقام شامخ رزمندگان سلحشوری که با تقدیم جان با ارزش خود موجب استقرار صلح، امنیت و آرامش شدند تجلیل کرد.

,

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران سیاست جمهوری اسلامی ایران را کمک و یاری مردم و دولت عراق در تمام شرایط اعلام کرد و ادامه داد: ‌با شکست داعش اولویت جمهوری اسلامی ایران کمک به بازسازی عراق است.

,

وزیر کشور عراق نیز در این دیدار با تشکر از دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران ‌برای حمایت‌های همه‌جانبه از ملت و دولت عراق گفت: بسیار خوشحالیم که ملت عراق با فداکاری و شجاعت و با پایبندی به فتوای مرجعیت و با حمایت‌های گسترده جمهوری اسلامی ایران توانستند بر داعش غلبه کرده و این گروه تروریستی ناپاک را به خاک ذلت بکشانند.

,

قاسم الاعرجی نقش رهبری معظم انقلاب اسلامی را در ناکام گذاشتن دشمنان اسلام حائز اهمیت دانست‌ و از تمامی هدایت‌ها و رهبری‌های حکیمانه معظم ‌له تشکر کردند.

,

وزیر کشور عراق به نقش و همکاری صمیمانه جمهوری اسلامی ایران در ‌برگزاری شایسته مراسم اربعین حسینی اشاره ‌و از تلاش‌های پلیس امنیتی ایران قدردانی کردند.

,

وی توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق را در حوزه‌های دفاعی، انتظامی و امنیتی خواستار شد و همکاری‌های دو‌جانبه را موجب ارتقاء و امنیت داخلی عراق دانست و خاطرنشان کرد: ‌‌بسیار علاقه‌مندم که در زمینه‌های مورد علاقه از تجارب ارزنده جمهوری اسلامی ایران بهره‌مند شویم.

,

‌انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه