اخبار داغ

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در دیدار مسئولین و جانبازان؛

جانبازان شهدای زنده هستند/ اجر خانواده جانبازان برابر اجر رزمندگان دفاع مقدس است/ دشمن از روحیه ایثار و شهادت ما می‌ترسد

جانبازان شهدای زنده هستند/ اجر خانواده جانبازان برابر اجر رزمندگان دفاع مقدس است/ دشمن از روحیه ایثار و شهادت ما می‌ترسد
امام جمعه تبریز گفت: دشمنان چهل سال است که ما را تهدید می‌کنند اما چیزی که آنها از آن می‌ترسند روحیه شهادت و ایثار ماست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج،  حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در دیدار با جمعی از مسئولین و جانبازان به مناسبت روز جانباز اظهار داشت: حلول ماه شعبان، ماه رسول گرامی اسلام را تبریک می‌گویم و امیدواریم که چیزهایی که در ماه رجب به دست آورده‌ایم در ماه شعبان تکمیل کنیم تا بتوانیم به مهمانی خدا با نیت پاک وارد شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که برای ورود به مهمانی خداوند متعال باید انجام دهیم درک ماه رجب و شعبان است، همانطور که انسان برای به مکه رفتن و زیارت خانه خدا به یکباره وارد نمی‌شود، به یکباره هم نمی‌تواند وارد مهمانی خداوند شود.

,

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به درک ماه‌های رجب و شعبان عنوان کرد: مقام معظم رهبری در اولین سخنرانی امسال فرمودند که نیاز به تعمیر دل داریم پس باید دلهایمان را بازسازی کنیم؛ زیرا شعبان بسیار ماه با عظمتی بوده و قطعا عنایت خدا شامل حال ما می‌شود.

,

وی افزود: گاهی حکمت برخی چیزها را نمی‌دانیم و ایراد می‌گیریم؛ اولا باید نیت ما خالص باشد و به غیرخدا امید نداشته باشیم گاهی ما علاوه بر خدا به بنده خدا هم امید داریم اما باید با اخلاص تنها خدا را صدا بزنیم و بعد هم اگر در عمل‌هایمان به واجبات عمل نکنیم اینکه مدام خدا را صدا کنیم فایده‌ای ندارد.

,

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان اینکه برخی خواسته‌های ما گاه به صلاح نیست که مورد اجابت قرار نمی‌گیرد، تاکید کرد: برخی اوقات خدا احسان می‌کند و ما خبر نداریم و گاهی خواسته‌های ما به مصلحت نیست و در برخی اوقات مشابه آن را می‌دهد و ما فکر می‌کنیم خدا مستجاب نکرده است.

,

وی تصریح کرد: گاهی برخی خواسته‌ها در این دنیا مصلحت نیست و یا در حق اولاد و نسل ما مستجاب می‌شود پس تنها خدا را صدا بزنید و برای ورود به ماه مبارک رمضان دعوت کنید.

,

امام جمعه تبریز در خصوص میلاد باسعادت حضرت ابوالفضل (ع) و ویژگی‌های ایشان خاطرنشان ساخت: حضرت عباس(ع) تربیت یافته دامان مادری شجاع، مهربان، ولایتمدار و پدری مانند علی (ع) و بردارانی چون امام حسن (ع) و امام حسین (ع) پرورش یافته و مشخص است این ولادت و روز چه قدر ارزش دارد و به مناسبت این میلاد روز جانباز را به تمام جانبازان تبریک عرض می‌کنم.

,

وی گفت: جانبازان دفاع مقدس هم ثواب رزمندگان اسلام و هم سختی‌های دوران بعد از دفاع مقدس را دارند زیرا اینان شهیدان زنده هستند و جانبازی داریم که هر روز زنده شده و دوباره به کما می‌رود و چقدر خانواده این جانبازان اجر و پاداش دارند.

,

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به مشقات همسران جانبازان تاکید کرد: همسران جانبازان قطعا در ثواب رزمندگان اسلامی که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند شریک هستند، ان زمان بسیاری از خانم‌ها داوطلبانه به عنوان عروس با جانباز ازدواج کرده و با افتخار این مساله را می‌گفتند.

,

وی ادامه داد: به همین جهت باید از ارزش‌های دفاع مقدس خوب مواظبت کنیم زیرا باز هم در آن دنیا این جانبازان شفاعت ما را خواهند کرد و این فرهنگ شهادت و دفاع از آرمانها باقی خواهد ماند، مسئولین ما نیز در هر مسئولیتی ولو کوچک سعی کنند آرمانهای انقلاب و دفاع مقدس را حفظ کنند به این سبب که حرکتهای بزرگ اسلامی به برکت همین فرهنگ است.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان توجه به آزادگان و جانبازان را توجه مادی ندانست و تصریح کرد: فرهنگ شهادت است که ارزش دارد و در جامعه ارزش یعنی اینکه این فرهنگ جاری شود، در کشورهای دیگر مانند همین آذربایجان سربازان در جنگ مدال دارند و مگر افتخار کمی است که در جنگ جانباز شوند؟

,

وی گفت: در جامعه ما به گونه‌ای شده است که برای بعضی‌ها این مسائل ضد ارزش شده است اما اگر ما به شهید احترام می‌گذاریم به بازمانده شهید هم باید احترام بگذاریم و از جانبازان تجلیل کنیم.

,

حجت الاسلام آل‌هاشم با اشاره به اینکه دشمنان نظام از فرهنگ ایثار و شهادت می‌ترسند، ابراز کرد:  چهل سال است که مارا تهدید می‌کنند ابتدای هفته دیدید که صد و ده موشک به سوریه شلیک کردند، اینها از عشق مقاومت مردم سوریه برای مقاومت در مقابل دشمنان اسلام می‌ترسند اگرچه همین روحیه ایستادگی در سایه رزمندگان جمهوری اسلامی ایران و برکت شهدای ماست.

,

وی گفت: مردم مظلوم و ستمدیده یمن پس از سالها ایستادگی ذره ای عقب نشینی نکردند و این موضوع به دلیل روحیه ایستادگی است تا این روحیه هست نگرانی وجود ندارد اما حمایت و کمک از جانبازان کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه