اخبار داغ

جانشین فرمانده ناجا خبر داد:

راه‌اندازی 200 تیم عملیاتی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز/ سهم 48 درصدی تلگرام در جرایم اینترنتی

راه‌اندازی 200 تیم عملیاتی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز/ سهم 48 درصدی تلگرام در جرایم اینترنتی
جانشین فرمانده ناجا گفت: طی سال‌جاری، 200 تیم عملیاتی در تهران و سراسر کشور جهت مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دلالی‌های غیرمجاز خرید و فروش غیرمجاز فعال شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، سردار اسکندر مومنی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ساری اظهار کرد: از تمامی اصحاب رسانه، خبرگزاری‌ها و مطبوعات استان مازندران به‌دلیل پوشش خبری و همکاری مطلوب در طول سال 96 و همچنین ایام نوروز 97 که نتیجه‌اش امنیت و آرامش برای مردم بود، تقدیر و تشکر می‌کنم.

مبارزه با قاچاق کالا یکی از بزرگ‌ترین مأموریت ناجا در سال 97 است
وی صحبت‌های خود را بر پایه سه اولویت نیروی انتظامی در سال 97 بنا گذاشت و افزود: اولین الویت ما طی سال‌جاری، مبارزه با قاچاق کالا است جهت تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی، که در این راستا نیروی انتظامی از تمام ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند؛ چه در درون نیروی انتظامی برای استفاده از کالای ایرانی و چه در مبارزه با قاچاق کالا در سطح کشور.

جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: یکی از بزرگ‌ترین مأموریت‌های ما در جهت حمایت از کالای ایرانی مبارزه با قاچاق کالا است که قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال 97 هم استمرار پیدا می‌کند؛ البته از زمانی‌که این قرارگاه فعالیت کرده اقدامات بسیار خوبی در جهت افزایش کشفیات، نا امن کردن فضا برای قاچاق کالا داشته است.

این مسئول ادامه داد: در سال‌جاری نیز این قرارگاه با ظرفیت بیشتر، برنامه‌ریزی جدیدتر و طرح‌های تازه‌تر تلاش می‌کند که مبارزه با قاچاق کالا را در همه ابعاد از دریا گرفته، نقاط صفر مرزی کشور گرفته تا عمق شهرها گسترش دهد تا حمایت کند از تولید ملی و کالای ایرانی که شاهد استمرار این اقدامات در سال‌جاری خواهیم بود.

راه‌اندازی و فعال‌شدن 200 تیم عملیاتی جهت مبارزه با قاچاق کالا و ارز
مومنی با بیان اینکه طی سال‌جاری، 200 تیم عملیاتی در تهران و سراسر کشور  جهت مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دلالی‌های غیرمجاز خرید و فروش غیرمجاز فعال شده‌اند، بیان کرد: در همین مدت کوتاه سال 97، تعداد قابل توجهی از متخلفان دستگیر و مقادیر زیادی ارز از آن‌ها کشف و تحویل مراجع قانونی شدند.

وی عنوان کرد: طی سال‌‌جاری، 50 سایت و کانال التهاب‌آفرین که هم در جهت افزایش قیمت ارز و همچنین مبادرت به خرید و فروش غیرمجاز و غیرقانونی ارز می‌کردند، توسط همکاران‌مان در پلیس فتا مسدود شد.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: نیروی انتظامی با همه توان و آمادگی آمده است برای کمک به این طرح در راستای تثبیت قیمت‌ ارز، جلوگیری از خرید و فروش غیرمجاز و غیرقانونی ارز که با جدیت تمام استمرار خواهد داشت و قطعا جزو طرح‌های موقتی نخواهد بود.

افزایش 40 درصدی جرایم اینترنتی در سال 96
مومنی دومین اولویت نیروی انتظامی در سال‌جاری را کنترل فضای مجازی اعلام و عنوان کرد: متأسفانه جرایم در فضای مجازی طی سال‌96، بیش از 40 درصد افزایش داشته که آمار قطعا ناراحت‌کننده‌ای است و جرایم در فضای مجازی، شتابان در حال رشد است.

48 درصد از جرایم فضای مجازی مربوط به تلگرام است
وی با بیان اینکه بیش از 30 درصد جرایم در فضای مجازی مربوط به کلاه‌برداری است، تأکید کرد: از نکات قابل تأمل در این بخش اینکه از کل جرایم ارتکابی در  فضای مجازی و اینترنت و همه سایت‌ها و پیام‌رسان‌های فعال در کشور، 48 درصد آن مربوط به یک پیام‌رسان تلگرام است.

جانشین فرمانده ناجا متذکر شد: با توجه به این میزان حجم جرایم در این پیان‌رسان، متأسفانه به این دلیل که سرور آن در داخل کشور نیست و هیچ همکاری و دسترسی اطلاعاتی وجود ندارد، کشف این جرایم به دشواری و اندک است.

آغاز پیش از هنگام طرح دریا در استان‌های شمالی
مومنی سومین اولویت نیروی انتظامی در سال 97 را هم طرح امنیت اخلاقی و هم طرح دریا به‌ویژه در استان‌های شمالی کشور نام برد و افزود: در این طرح هدف آن است که قوانین در این فضاها و اماکن اجرا شود، هنجارها رعایت شود و امنیت اجتماعی و اخلاقی رعایت شود تا مردم ضمن استفاده از این مواهب الهی، فضای امن و آرامی داشته باشند.

وی یادآور شد: قطعا نیروی انتظامی برای تحقق این موضوع، طرح‌های ویژه‌ای پیش‌بینی کرده و امسال این طرح زودتر از سال گذشته آغاز می‌شود و قطعا نیروی انتظامی هر جا لازم باشد تذکر و در جای برخورد قاطعانه عمل خواهد کرد.

افزایش 50 درصدی کشیات قاچاق طی سال گذشته در کشور
جانشین فرمانده ناجا در حاشیه این مراسم در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره میزان و بیشترین سهم کالای قاچاق در سال 96، اظهار کرد: نیروی انتظامی در سال گذشته میزان کشفیات قاچاق در سال 96 نسبت به سال 95، بیش از 50 درصد افزایش داشته است.

مومنی ادامه داد: ما تمرکزو الویت‌مان در کالای قاچاق، اولا آن مجرمان و باندهای سازمان یافته است که کالاهای قاچاق عمده را در واقع وارد می‌کنند؛ دوم استفاده از روش‌های اطلاعاتی است که بتوانیم کنترل کنیم و سوم هم، پرونده‌های بالاتر از 500 میلیون تومان است.

پوشاک، بیشترین میزان کشفیات قاچاق در سال 96
وی خاطرنشان کرد: کشف پرونده‌های بالاتر از 500 میلیون تومان در سال گذشته، بیش از 50 درصد افزایش داشته است و به‌عبارتی ما هم حجم کشفیات‌مان نسبت به سال گذشته افزایش داشته و هم تمرکز ما بر بروی باندهای بزرگ و واردکننده‌های حجیم قاچاق بیشتر شده است.

جانشین فرمانده ناجا در پایان گفت: بیشترین کالای مکشوفه قاچاق در سال 96 مربوط به پوشاک و پارچه‌های مربوط به دوخت پوشاک بوده است و امسال فعالیت در این بخش، با قوت بیشتر و طرح‌های جدیدتر استمرار خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
, مبارزه با قاچاق کالا یکی از بزرگ‌ترین مأموریت ناجا در سال 97 است, مبارزه با قاچاق کالا یکی از بزرگ‌ترین مأموریت ناجا در سال 97 است,
,
,
,
,
,
,
, راه‌اندازی و فعال‌شدن 200 تیم عملیاتی جهت مبارزه با قاچاق کالا و ارز, راه‌اندازی و فعال‌شدن 200 تیم عملیاتی جهت مبارزه با قاچاق کالا و ارز,
,
,
,
,
,
,
, افزایش 40 درصدی جرایم اینترنتی در سال 96, افزایش 40 درصدی جرایم اینترنتی در سال 96,
,
,
, 48 درصد از جرایم فضای مجازی مربوط به تلگرام است, 48 درصد از جرایم فضای مجازی مربوط به تلگرام است,
,
,
,
,
, آغاز پیش از هنگام طرح دریا در استان‌های شمالی, آغاز پیش از هنگام طرح دریا در استان‌های شمالی,
,
,
,
,
, افزایش 50 درصدی کشیات قاچاق طی سال گذشته در کشور, افزایش 50 درصدی کشیات قاچاق طی سال گذشته در کشور,
,
,
,
,
, پوشاک، بیشترین میزان کشفیات قاچاق در سال 96 , پوشاک، بیشترین میزان کشفیات قاچاق در سال 96 ,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه