اخبار داغ

استاندار خراسان رضوی خبر داد:

سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به مشهد

سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به مشهد
استاندار خراسان رضوی با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به مشهد، گفت: این استان طی سال گذشته رتبه نخست سرمایه‌گذاری کشور را درحوزه صنعت کسب کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ علی رضا رشیدیان ظهر امروز در نخستین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی این استان در سال جاری با بیان اینکه خراسان رضوی در سال گذشته رتبه نخست سرمایه‌گذاری کشور در حوزه صنعت را از آن خود کرد، اظهار داشت: در سایه همراهی دولت و بخش خصوصی در سال گذشته، نرخ بیکاری این استان از میانگین کشوری که 12.1 درصد است به 11.4 درصد کاهش یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با اشاره به دستاوردهای خراسان رضوی در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و خدمات طی سال گذشته، گفت: براساس برش استانی برنامه ششم توسعه، باید سال گذشته 123 هزار شغل در خراسان رضوی ایجاد می‌شد، اما با توجه به ظرفیت‌های موجود و تعداد بالای جویندگان کار، این رقم با تفاهم بین دستگاه‌های اجرایی و تقسیم کار شهرستانی، به 160 هزار اشتغال افزایش یافت.

,

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: بر اساس آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران، در پایان سال گذشته موفق به ایجاد 124 هزار فرصت شغلی در این استان شدیم.

,

رشیدیان با اشاره به اینکه سهمیه اشتغال خراسان رضوی برای سال دوم برنامه ششم توسعه نیز 70 هزار فرصت شغلی جدید است، متذکر شد: با توجه به توانمندی‌ها، نیازها و نیز قرار گرفتن خراسان رضوی در بین سه استان نخست کشور در حوزه نرخ مشارکت بالای اقتصادی با میزان 44 درصد، هدف‌گذاری در سال 97 بر ایجاد 110 هزار اشتغال جدید تمرکز یافته است.

,

وی تصریح کرد: حوزه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در سال گذشته با صدور 344 فقره پروانه بهره‌برداری، سرمایه گذاری 3 هزار و 785 میلیارد تومانی و اشتغال 8 هزار و 657 نفری، رتبه نخست سرمایه‌گذاری کشور را از آن خود کرد که قابل تقدیر است.

,

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه هم‌اکنون 348 طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی 60 درصد در این استان در حال اجرا است، اضافه کرد: برنامه‌ریزی شده تا این پروژه‌ها در سال جاری با سرمایه‌گذاری 4 هزار و 192 میلیارد تومان و اشتغال 15 هزار نفری به بهره‌برداری برسد.

,

رشیدیان با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به مشهد و نشست با فعالان اقتصادی خراسان رضوی، تاکید کرد: اتنظار است، فعالان این حوزه، فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری خراسان رضوی را برای طرح در این جلسه از هم اکنون احصا و آماده کنند.

,

وی در ادامه خدمات قابل توجه انجام شده در حوزه کشاورزی را خاطرنشان کرد و گفت: با توجه به موضوع بحران آب، تنها در سال گذشته، 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خراسان رضوی به آبیاری نوین تجهیز شدند.

,

استاندار خراسان رضوی افزود: در 2 هزار کیلومتر از اراضی این استان نیز خطول انتقال آب تعبیه شد که سهم قابل توجهی در بهره‌وری از منابع آب داشت.

,

رشیدیان گفت: همچنین در 100 هکتار از اراضی خراسان رضوی، 250 طرح کشت گلخانه ای به اجرا در آمد که این پروژه‌ها نیز در کاهش مصرف آب و افزایش تولید، موثر بوده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه