اخبار داغ

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سمنان:

متناسب‌‌سازی آموزش‌ها با نیاز بازار کار ضروری است/ برنامه‌ای برای افزایش نیروی انسانی خود نداریم

متناسب‌‌سازی آموزش‌ها با نیاز بازار کار ضروری است/ برنامه‌ای برای افزایش نیروی انسانی خود نداریم
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با تاکید بر متناسب‌‌سازی آموزش‌ها با نیاز بازار کار گفت: برای حل مشکل اشتغال در کشور باید امر مهارت آموزی را جدی بگیریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، نشست خبری مشترک رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و استاندار سمنان عصر امروز (پنجشنبه) در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , مرآت,

مهارت آموزی، زمینه اشتغال افراد را فراهم می کند

, مهارت آموزی، زمینه اشتغال افراد را فراهم می کند,

در این نشست، سلیمان پاک سرشت معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به ماموریت های این سازمان برای ارتقای سطح مهارت فارغ التحصیلان دانشگاهی و جوانان جویای کار گفت: برای حل مشکل اشتغال در کشور باید امر مهارت آموزی را جدی بگیریم.

,

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با انتقاد از جهت گیری نادرست نظام آموزش عالی کشور در سالهای گذشته اظهار کرد: توسعه کمی آموزش عالی در کشور به انبوهی از فارغ التحصیلان فاقد مهارت منجر شده است.

,

پاک سرشت با بیان اینکه مهارتی سازی آموزش ها، کاهش نرخ بیکاری در کشور را به دنبال خواهد داشت افزود: وظیفه سازمان آموزش فنی و حرفه ای، اشتغال پذیرتر کردن نیروی انسانی جوان جامعه است.

,

متناسب‌‌سازی آموزش‌ها با نیاز بازار کار ضروری است

, متناسب‌‌سازی آموزش‌ها با نیاز بازار کار ضروری است,

وی با تاکید بر متناسب سازی آموزش ها با نیاز بازار کار گفت: الگوی برنامه ریزی مهارت آموزشی باید متحول شود که سازمان آموزش فنی و حرفه ای در تلاش است تا برنامه ریزی های مهارتی بر اساس آمایش سرزمینی و چالش های منطقه ای صورت گیرد.

,

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: باید به نقطه ای دست یابیم که فرآیند آموزش، فرد را با زنجیره ای از مهارت های لازم برای ایجاد کسب و کار آشنا کند.

,

پاک سرشت نقش بخش خصوصی را در ارتقای سطح مهارتی نیروی انسانی مهم دانست و گفت: نیروی انسانی ماهر با ارتقای شاخص های اقتصادی کشور کمک می کند.

,

وی ادامه داد: تامین منابع آموزش های مهارتی برای دولت دشوار است و حل این موضوع مشارکت خیران و صنعتگران را می طلبد.

,

تعداد کارکنان سازمان فنی و حرفه ای افزایش نمی یابد

, تعداد کارکنان سازمان فنی و حرفه ای افزایش نمی یابد,

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه به طور متوسط بین 50 تا 60 درصد آموزش های مهارتی این سازمان به اشتغال منجر می شود اظهار کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات کسب و کار باید آموزش های لازم را در حوزه کاری خود دیده باشند.

,

پاک سرشت در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال توسعه کمی نیروی انسانی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای نیز گفت: برای اجرای ماموریت ها و برنامه های جاری نیازی به افزایش نیروی انسانی وجود ندارد و چنانچه در بخش خاصی نیازمند نیروی انسانی متخصص باشیم از ظرفیت دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استفاده خواهیم کرد.

,

عدم مهارت فارغ التحصیلان دانشگاهی یکی از نواقص نظام آموزش عالی در کشور است

, عدم مهارت فارغ التحصیلان دانشگاهی یکی از نواقص نظام آموزش عالی در کشور است,

در این نشست سید شهاب الدین چاوشی استاندار سمنان نیز با تقدیر از تلاش های سازمان آموزش فنی و حرفه ای در سالهای اخیر گفت: عموم فارغ التحصیلان دانشگاهی از تخصص و مهارت لازم در حوزه های تحصیلی خود برخوردار نیستند و این موضوع یکی از نواقص نظام آموزش عالی کشور است.

,

استاندار سمنان افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای بار سنگین آموزش مهارتی فارغ التحصیلان دانشگاهی را به دوش می کشد و در این زمینه نیازمند کمک مسئولان است.

,

چاوشی تصریح کرد: امروز کشور در برخی بخش ها نیازمند نیروی ماهر است اما این نیرو به اندازه کافی وجود ندارد و از طرفی دیگر برخی افراد تحصیلاتی دارند که نیاز کشور نیست.

,

وی متناسب سازی رشته های تحصیلی با نیاز بازار کار را امری ضروری دانست و گفت: در بسیاری از نقاط جهان، کارآفرینان بزرگ از تحصیلات دانشگاهی زیادی نیز برخوردار نیستند اما با مهارت خود توانسته اند کسب و کارهای بزرگ و موفقی ایجاد کنند.

,

نماینده عالی دولت در استان سمنان اظهار کرد: تجربه نشان داده اند تاجر و کاسب خوبی نیستند لذا مدیریت بسیاری از حوزه ها باید به فعالان بخش خصوصی واگذار شود.

,

چاوشی خاطرنشان کرد: افراد نباید به تحصیلات دانشگاهی به عنوان مقدمه ای برای اشتغال نگاه کنند چراکه نیاز امروز کشور مهارت آموزی است.

,

تصاویر خبری استان سمنان با شبکه اطلاع رسانی مرآت

, تصاویر خبری استان سمنان با شبکه اطلاع رسانی مرآت]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه