اخبار داغ

مرگ تدریجی لاله های واژگون الیگودرز

مرگ تدریجی لاله های واژگون الیگودرز
لاله های واژگون الیگودرز از منابع طبیعی وجاذبه های دیدنی شهرستان الیگودرز که هرساله با برگزاری جشنواره ای به مرگ تدریجی ونابودی این گونه گیاهی منجر می شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هیجار ،یکی از جاذبه های بهاری  دامنه زاگرس الیگودرز  دشت لاله های واژگون است؛ که هر ساله بسیاری از طبیعت دوستان به عشق دیدنش به مناطق مختلف خصوصا دامنه زاگرس سفر می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هیجار,  ،یکی از جاذبه های بهاری  دامنه زاگرس الیگودرز  دشت لاله های واژگون است؛ که هر ساله بسیاری از طبیعت دوستان به عشق دیدنش به مناطق مختلف خصوصا دامنه زاگرس سفر می کنند.,

رویش هزاران لاله واژگون در آوان هر بهار در منطقه دالانی و گله مووه الیگودرز جلوه بی نظیر و کمیاب طبیعت گوناگون حیات وحش را نمایان می کند.

,

قرار گرفتن این دشت های زیبا در ارتفاعات اشترانکوه، قالیکوه و مورزرین زیبایی آن را صد چندان کرده است.

,

مجموعه این مناظر چشم نواز و بی بدیل باعث شده که جشنواره ای با نام لاله های  واژگون در دشت دالانی الیگودرز که با وسعت ۲۹۰۰ هکتار وسیع ترین و اصلی ترین جایگاه رویش گل های لاله واژگون در لرستان است، برگزار گردد.

,

اساسا هدف از برگزاری چنین جشنواره ای در دشت دالانی الیگودرز برای سومین بار، با رویکرد حفظ منابع طبیعی، گونه های گیاهی منطقه و رونق گردشگری می باشد.

,

اما متاسفانه تجربه چنین نشان میدهد که برگزاری این جشنواره در سال های اخیر بیش از اینکه به حفظ و صیانت از این گونه نادر و زیبا بیانجامد، منجر به  نابودی و مرگ تدریجی بیش از پیش این گونه گیاهی بی بدیل گردیده است.

,

به طوری که در گذشته دیده شده متولیان برگزاری این جشنواره و خیل عظیم گردشگران با پارک خودروی خود بر روی لاله های واژگون و حتی چیدن گل ها از ریشه باعث نابودی آنها می شوند.

,

همچنین صحنه ای دلخراش که پس از اتمام جشنواره، جلوه بسیار بدی داشته است، افراد پس از کندن این گل زیبا( که پس از چند ساعت پژمرده شده) آن را به کنار جاده رها نموده اند.

,

عده ای نیز به گمان رویش آن اقدام به کاشت در حیاط خانه خواهند کرد و متاسفانه با عدم آگاهی که چیدن این گل زیبا در فصل تکثیر و رویش هیچ گاه رشد و نمو نخواهد کرد، منجر به نابودی این گل زیبا می شوند و دیری نخواهد پایید که دیگری گلی در این دشت  نخواهد روئید.

,

امید آن می رود امسال دستگاه های متولی در کنار دوستداران طبیعت، تشکل های زیست محیطی ، اصحاب رسانه و خود مردم با فرهنگ سازی زمینه تغییر نگرش به این گل های زیبا را ایجاد کرده و با همراهی یکدیگر به حفظ این طبیعت بی همتا کمک نماییم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه