اخبار داغ

اقتصاد و تولید ۴.۷ درصد رشد یافت

اقتصاد و تولید ۴.۷ درصد رشد یافت
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از رشد سرمایه گذاری ۱.۵ درصدی نسبت به سال ۹۵ در کشور خبر داد و گفت: اقتصاد و تولید ۴.۷ درصد بدون احتساب نفت افزایش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  محمدباقر نوبخت شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران با بیان اینکه نظام بانکی در سال قبل ۱۸ هزار میلیارد تومان برای ۲۶ هزار بنگاه کوچک و متوسط تسهیلات اعطاء کرده است گفت: علاوه بر این، ۵۰ هزار میلیارد تومان نیز برای طرح های عمرانی دولتی داده و سبب شد تا رشد ۱.۵ درصدی در بخش سرمایه گذاری داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی عنوان کرد: همچنین در بخش اقتصاد و تولید نیز ۴.۷ درصد بدون احتساب نفت افزایش یافته است و در بخش اشتغال از ۸۳۶ هزار نفر که به جمعیت فعال اضافه شدند، ۸۱۹ هزار نفر مشغول به کار شدند و حدود ۱۷ هزار نفر نیز به جمعیت بیکار اضافه شدند.

,

وی افزود: نرخ بیکاری کشور از ۱۲.۳ درصد به ۱۲.۱ درصد تقلیل یافته است و این نشان می دهد که در زمینه تولید و اشتغال موفقیت نسبی داشتیم اما ناکافی بود زیرا جامعه رفاه را به طور کامل احساس نکردند.

,

نوبخت با اظهار اینکه هنوز ۳.۲ میلیون نفر جمعیت بیکار در کشور داریم گفت: مازندران باید سهم خود را مشخص کند زیرا رقم ۱۸ هزار میلیارد تومان سال قبل با اضافه شدن کمک دولت و تبصره ۱۸ در سال جاری به ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اضافه شده است که مازندران تنها هزار میلیارد تومان از اعتبار سال قبل را استفاده کرده است.

,

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه بین استان ها برای توسعه استان رقابت وجود دارد خواستار افزایش سهم مازندران در بخش اشتغال شد و گفت:بیش از یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی جدید در کشور دیده شده است و در حال حاضر ۱۳۰ هزار نفر در مازندران مشغول به کار شده اند.

,

وی به نوآوری دولت اشاره و اضافه کرد: دولت امسال سعی کرد تمرکز را در بودجه کم کند و تلاش کرد در اعتبارات دولتی به عنوان اهرم و از منابع صندوق نیز استفاده کند و ۱۲۶ هزار میلیارد تومان بودجه تعریف شده است و سهم مازندران باید از این اعتبار مشخص شود.

,

وی با بیان اینکه ۱۷ هزار نفر به جامعه بیکاری اضافه شده است گفت: هنوز بیش از ۳.۲ میلیون جمعیت بیکار داریم و سال جاری باید برای اشتغال این افراد برنامه ریزی شود.

,

نوبخت با اشاره به اینکه برای آب مازندران تلاش و فکری کنیم گفت: سد هراز بخشی از آب کشاورزی و شرب را تامین می کند و باید تکمیل می شود، همچنین ۳۷ کیلومتر از جاده هراز نیاز به چهاربانده شدن دارد که باید اجرایی شود.

,

وی خواستار سهم مازندران از گردشگری شد و گفت: در تبصره ۱۳ مجوزی داده شد تا از شراکت بخش خصوصی و غیردولتی استفاده کند زیرا منابع ما محدود است و باید حداکثر استفاده از این منابع را داشته باشیم.

,

رئیس سازمان برنامه و بودجه، پسماند، آب، موضوع ریل و مباحث نفتی را از دیگر مسائل برشمرد و خواستار توجه به این مسائل شد.

,

وی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه کشور طبق قانون مسئولیت راهبری و توسعه کشور را برعهده دارد، افزود: توسعه در کشور امکان‌ناپذیر است مگر اینکه هریک از استان‌ها سهم و نقشی در جغرافیای منطقه خودشان برای توسعه داشته باشند و امروز در این مدخل مباحث ما پیرامون توسعه استان مازندران بود.

,

 نوبخت با بیان اینکه بخش دوم هدف این جلسات که باید با حضور مسئولان ملی تحصیل شود، اطلاع از سیاستهای عمومی کشور است، افزود: اهدافی که در سطح ملی وجود دارد و استان مازندران باید از سهم و نقش خود در این مجموعه برای سال ۹۷ مطلع باشد.

,

نوبخت با اعلام اینکه همه برنامه‌های سال ۱۳۹۷ در بودجه سال ۱۳۹۷ معین است، ادامه داد: بودجه بر طبق قانون محاسبات عمومی برنامه یکساله دولت و حاوی پیش‌بینی منابع، سیاست‌ها و اهدافی است که باید به آن دست پیدا کنیم.

,

نوبخت با بیان اینکه درسال ۹۶ دولت ۳۲۰ هزار میلیارد تومان در اعتبارات هزینه ای و اعتبارات تملک داریی سرمایه‌ای عملکرد هزینه داشته است، خاطرنشان کرد: این میزان حدود ۱۳ درصد نسبت به سال ۹۵ افزایش داشت و از این رقم ۴۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی از خزانه استفاده شد و همچنین، برای طرحهای عمرانی ۱۲۰۰ میلیارد تومان به عنوان حوادث به آن داده شد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه