اخبار داغ

تجمع تعدادی از کارشناسان علوم آزمایشگاهی مقابل سازمان نظام پزشکی

تجمع تعدادی از کارشناسان علوم آزمایشگاهی مقابل سازمان نظام پزشکی
جمعی از کارشناسان حوزه علوم آزمایشگاهی در اعتراض به نداشتن شماره نظام پزشکی، اجرایی نبودن قانون مشاغل سخت، عدم ورود منطقی به بحث تحصیلات تکمیلی و متعادل نشدن حقوق دریافتی، دیروز در مقابل سازمان نظام پزشکی تجمع کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

روز گذشته تعدادی از کارشناسان و کاردانان حوزه علوم آزمایشگاهی در مقابل سازمان نظام پزشکی تجمع کردند و خواستار رفع مشکلاتشان از جانب سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت شدند.

,

آقایی که در جمع معترضان قرار داشت، گفت: من به نمایندگی از یک جامعه 30 هزار نفری کاردان و کارشناس علوم آزمایشگاهی برای رفع مشکلاتمان در این جمع حضور یافتم اما تاکنون هیچ نهاد و ارگانی پاسخگو نبوده‌اند در حالی که امروز بازوی قدرتمند تشخیص بیماری‌ها آزمایشگاه‌ها هستند.

,

وی گفت: نداشتن شماره نظام پزشکی برای هر کاردان و کارشناس علوم آزمایشگاهی بالینی حق مسلم و قانونی بوده که ارائه نمی‌شود و ما نسبت به این مسئله معترض هستیم. 

,

خانم دیگری که نیز در این تجمع حضور دارد به خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، گفت: قانون مشاغل سخت و زیان‌آور برای علوم آزمایشگاهیان که با نمونه‌های آلوده و مواد سرطانی دست و پنجه نرم می‌کنند و در معرض ابتلا به انواع بیماری‌های ویروسی و باکتریایی هستند اجرا نمی‌شود و از طرفی اجازه ورود به فارغ‌التحصیلان رشته‌های غیرمرتبط جهت کار و ادامه تحصیل که باعث حضور غیرمرتبط‌ها و پایین آمدن کیفیت تشخیص می‌شود از دیگر دلایل اعتراض ما است. 

, خبرگزاری فارس, آزمایشگاهیان, التحصیلان,

,

, ,

وی افزود: عدم ورود منطقی و هوشمندانه به بحث تحصیلات تکمیلی آزمایشگاهیان و ادامه تحصیل در مقطع دکترای حرفه‌ای همچنین عدم متعادل‌سازی حقوق دریافتی بین پزشکان و پیراپزشکان و دریافت حقوق کارگری 900 هزار تومانی برای فارغ‌التحصیلان باسواد و زحمتکش این جامعه از دیگر دلایل اعتراضمان است.

, آزمایشگاهیان, التحصیلان,

 یکی دیگر از کارشناسان علوم آزمایشگاهی نیز در ارتباط با علت حضورش در این تجمع به خبرنگار فارس، گفت: قانون ارتقا و بهره‌وری برای علوم آزمایشگاهیان که باعث تجمیع غیرمرتبطان در کنار آزمایشگاهیان متخصص و درس‌ خوانده می‌شود، اجرا نمی‌شود و از طرفی نبودن بازار استخدامی و قراردادی بودن تمام نیروها به صورت دو ماهه و 6 ماهه از مشکلات عمده ما بوده که به شدت پیگیر آن هستیم ولی متأسفانه تاکنون گام‌های مؤثری توسط وزارت بهداشت یا سازمان نظام پزشکی صورت نگرفته و امیدواریم برنامه‌های درستی در این زمینه و در جهت احقاق حقوق آزمایشگاهیان برداشته شود.

, آزمایشگاهیان, غیرمرتبطان, آزمایشگاهیان, آزمایشگاهیان,

منبع:فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه