اخبار داغ

رومانی انتقال سفارت خود از تل‌آویو به بیت‌المقدس را پیگیری می‌کند

رومانی انتقال سفارت خود از تل‌آویو به بیت‌المقدس را پیگیری می‌کند
در پی صدور پیش‌نویس قطعنامه‌ای به وسیله نخست‌وزیر این کشور، موضوع انتقال سفارت رومانی در سرزمین اشغالی از تل‌آویو به بیت‌المقدس بررسی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «ویوریسا دانسیلا» نخست‌وزیر رومانی پیش‌نویس قطعنامه‌ای را ثبت کرد که بر طبق آن سفارت این کشور از تل‌آویو به بیت‌المقدس منتقل شود. این درخواست باید به تائید وزرای این کشور برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بنابر گزارش هاآرتص، رئیس پارلمان رومانی در این مورد گفت که این کشور قصد دارد تا سفارت خود را از تل‌آویو به بیت‌المقدس منتقل کند. این اقدام در پی سفر آتی «زیپی هوتولی» معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به بخارست و دیدار با «تئودور ملسکانو» وزیر خارجه رومانی صورت می‌گیرد.

,

هوتولی به ملسکانو گفته بود که به دنبال انتقال سفارت به بیت‌المقدس، روزنه‌ای تاریخی (در روابط طرفین) به وجود خواهد آمد و اکنون زمانی است که می‌توان در بخش درست تاریخ حرکت کرد. در مقابل وزیر خارجه رومانی هم گفته بود که این موضوع را بررسی می‌کند.

,

قرار است که هوتولی به زودی سفری به جمهوری‌چک داشته باشد و انتظار می‌رود که وی در این کشور هم موضع مشابهی اتخاذ کند.

,

رومانی و جمهوری‌چک از اعضای اتحادیه اروپا هستند و این در حالی است که اتحادیه اروپا با به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی مخالف است و از به رسمیت شناختن مرزهای سال 1967 حمایت می‌کند.

,

منبع:فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه