اخبار داغ

کارشناسان مطرح کردند

بزرگترین پرونده‌های قاچاق مربوط به لوازم خانگی‌ است/ امرار معاش ۷۵ مرزنشین با کوله‌بری

بزرگترین پرونده‌های قاچاق مربوط به لوازم خانگی‌ است/ امرار معاش ۷۵ مرزنشین با کوله‌بری
عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: نمایندگان نمی‌توانند با کاهش مالیات بر ارزش افزوده برای دولت کاهش درآمد ایجاد کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری صداوسیما، ولی ملکی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: این کار نیاز به جایگزینی منابع درآمدی دیگری برای دولت دارد که این منابع مشخص نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرگزاری صداوسیما,

وی گفت: دولت برای کمک به تولیدکنندگان می‌تواند خودش لایحه کاهش مالیات بر ارزش افزوده به مجلس ارائه دهد.

,

ملکی با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز سرمایه گذاری را تهدید و برای تولیدکنندگان مشکل ایجاد می‌کند، افزود: همه باید برای استفاده از کالاهای داخلی تعصب داشته باشند و در این زمینه فرهنگ سازی شود.

,

وی گفت: 75 هزار نفر از مرزنشینان از راه کوله بری امرارمعاش می کنند و اگر بخواهیم از فعالیت آنها جلوگیری کنیم باید فکری برای معیشت آنها داشته باشیم.

,

عبدالمجید اجتهادی مدیرکل پیشگیری و نظارت کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی نیز در این برنامه با بیان اینکه در سال 96، هفتاد هزار پرونده مربوط به قاچاق در این سازمان رسیدگی شد، گفت: بزرگترین پرونده ها مربوط به قاچاق لوازم خانگی است.

, بزرگترین پرونده ها مربوط به قاچاق لوازم خانگی است,

وی افزود: بر اساس قانون و آئین نامه های اجرایی دولت امکان عرضه مجدد کالاهای قاچاق در جامعه وجود ندارد و باید به خارج از کشور صادر شود مگر وزارت صنعت، معدن و تجارت تشخیص دهد که به این کالاها در کشور نیاز جدی وجود دارد.

,

اجتهادی گفت: تاکنون هیچ کدام از کالاهای قاچاق ضبط شده وارد بازار نشده و تراکم این کالاها در انبارها بر این اساس است.

,

وی افزود: تاکنون زمینه صادرات این کالاها­نیز فراهم نشده است.

,

اجتهادی با بیان اینکه واردات لوازم خانگی به وسیله کوله بران به دلیل حجم این لوازم کم است در عین حال بر­لزوم ساماندهی کوله بران تاکید کرد.

,

حبیب الله انصاری دبیر کل انجمن صنایع، لوازم خانگی ایران نیز در این برنامه صنعت لوازم خانگی را یکی از 11 صنعت شتاب دهنده پیشرفت اقتصادی کشورها بیان و اضافه کرد: با توجه به رویکرد مدیران این صنعت به افزایش کیفیت محصولات اکنون 75 درصد نیاز جامعه به وسیله تولیدکنندگان داخلی تامین می‌شود.

,

وی گفت: فرهنگ سازی برای استفاده از کالاهای ایرانی مهم است، اما پیش از آن باید موانع پیش روی تولیدکنندگان از جمله بحث قاچاق و مالیات بر ارزش افزوده رفع شود.

,

انصاری افزود: ضبط کالای قاچاق هدف نیست، بلکه باید از وارد شدن آن به بازار جلوگیری شود.

,

وی با طرح این سوال که ­کالاهای قاچاق ضبط شده ­تا چه زمانی می‌خواهند در انبارها نگهداری ­شوند، گفت: زمانی که کالای قاچاق کشف می شود، حتما باید معدوم شود.

,

انصاری افزود: مالیات بر ارزش افزوده را باید مصرف کننده بپردازد نه اینکه آن را از تولیدکننده دریافت کنند.

,

وی گفت: باید کارتهای اعتباری در اختیار مردم برای خرید کالاهای ایرانی و حمایت از تولید قرار دهند.

,

محمد طحان پور رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی نیز در این برنامه گفت: مالیات بر ارزش افزوده تولید کشور را با چالش روبرو کرده است و اگر دولت می خواهد تولید رونق بگیرد باید از تولیدکننده این مالیات را نگیرند یا به آن تخفیف دهند.

,

وی افزود: تولیدکنندگان داخلی برای رقابت با کالاهای وارداتی باید خدمات پس از فروش خود را به بهترین شکل انجام دهند.

,

طحان پور گفت: کارخانه های تولید لوازم خانگی ارج و آزمایش اگر تعطیل شدند، به دلیل دولتی بودن آنها بود، در حالی که 50 کارخانه بهتر از آنها وجود دارد.

,

وی خواستار برخورد جدی تر سازمان تعزیرات حکومتی با مسئله قاچاق شد و افزود: دو پرونده با شواهد و مدارک کامل درباره قاچاق کولرهای گازی وجود دارد که قاضی های این پرونده ها مدارک را نپذیرفتند.

,

سلطان حسین فتاحی تولیدکننده لوازم خانگی نیز در این برنامه با بیان اینکه برای استفاده از کالاهای ایرانی باید فرهنگ سازی شود­گفت: طرز فکری در کشور است که کالای ایرانی کیفیت ندارد، اما در کشور تولیدکنندگان لوازم خانگی وجود دارند­ که جزو 10 برند برتر دنیا در این زمینه هستند.

,

وی افزود: تولیدکنندگان باید با ایجاد مزیت های رقابتی با کالاهای وارداتی رقابت کنند

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه