اخبار داغ

مهار انفجار توأم با حریق در یک منزل مسکونی

مهار انفجار توأم با حریق در یک منزل مسکونی
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: یک ساختمان مسکونی واقع در خیابان کاوه دچار انفجار و آتش سوزی شد که با تلاش ماموران آتش نشانی از گسترش آن جلوگیری و مهار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛محمد شریعتی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به حادثه انفجاز منزل مسکونی که ممکن بود منجر به حریق گسترده‌ای شود، اظهار داشت: ساعت ۱۲:۳۳ طی تماس با سامانه ۱۲۵ یک مورد انفجار توام با حریق در منزل مسکونی واقع در خیابان کاوه اطلاع داده شد که بلافاصله ستاد فرماندهی اکیپ ایستگاه ۶ را با تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه این حادثه در طبقه دوم منزل مسکونی رخ داده است که خوشبختانه هیچگونه خسارت جانی به همراه نداشت، بیان کرد: کانون انفجار و حریق، بالکن طبقه دوم منزل مسکونی بود که با تغییر کاربری به کارگاهی کوچک برای تولید نان و کیک و... تبدیل شده بود، و برای تامین سوخت مورد نیاز از سیلندر‌های گاز مایع استفاده می‌شد و متاسفانه پس از انفجار و خروج گاز از سیلندرها، محل به شدت طعمه حریق می‌شود.

,

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به وجود یکسری لوازم برقی و ملزومات کارگاهی مورد نیاز مربوطه و وجود ۳ دستگاه سیلندر ۱۱ کیلویی و همچنین ۳ دستگاه پیک نیک در عمق حریق از احتمال وقوع انفجار ثانویه خبر داد و گفت: ناجیان آتش نشانی با دقت و سرعت عمل در مدت ۲ دقیقه خود را به محل حادثه رساندند و دل به حریق زدند که همین امر عامل بسیار مهمی در جلوگیری از گسترش حریق به مناطق دیگر و خسارات بیشتر شد.

,

وی ادامه داد: هرچند علت حادثه توسط کارشناسان سازمان در حال بررسی است، اما همواره با تغییرات غیرقانونی کاربری‌های مسکونی به کاربری‌های تجاری و کارگاهی بدون رعایت اصول ایمنی شاهد اینگونه حوادث هستیم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه